
مایکروسافت از مدل هوش مصنوعی جدید Muse برای توسعه بازی معرفی کرد
مایکروسافت با همکاری Teachable AI Experiences و استودیوهای بازی Xbox، به معرفی یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام Muse پرداخته که هدف آن کمک به توسعهدهندگان بازی است. Muse قادر است تصاویری از بازی و حرکات کنترلر را بر اساس درک سهبعدی از بازی تولید کند.
این مدل بر روی 1.6 میلیارد پارامتر و با استفاده از 1 میلیارد تصویر و حرکات کنترلر آموزش دیده که معادل حدود 7 سال بازی مداوم انسانی میباشد. برای این منظور، از بازی Bleeding Edge که توسط Ninja Theory توسعه یافته، استفاده شده است. مدل مورد نظر با استفاده از دادههای بازی که از کاربران با رضایت جمعآوری شده، توسعه یافته است.
این مدل با تصاویری که شامل حرکات کنترلر در وضوح 300 در 180 پیکسل است، کار میکند. در نتیجه، Muse قادر است توالیهایی به مدت حداکثر 2 دقیقه تولید کند و سپس تکامل بازی را در حالت مدل جهانی پیشبینی نماید. دموهای ارائه شده نشان میدهد که این مدل بهطور موفقیتآمیزی تغییرات دوربین، انتخاب مسیرها و حتی شخصیتهای کاملاً جدید را پیادهسازی میکند و این کار را با رعایت فیزیک بازی انجام میدهد.
یک کاربرد جالب دیگر میتواند پیادهسازی آسانتر بازیهای قدیمی باشد که بر روی سختافزارهای قدیمی کار میکنند. مدل هوش مصنوعی میتواند برای انتقال بازیهای کلاسیک قدیمی به ماشینهای مدرن مورد استفاده قرار گیرد. وزنهای مدل Muse، دادههای نمونه و WHAM (مدل عمل جهانی و انسانی) همه در Azure AI Foundry در دسترس هستند. همچنین دموهای کوتاه و تعاملی بازیهای هوش مصنوعی از طریق Copilot Labs در طول سال جاری در دسترس خواهد بود.