نرم افزار و اینترنت

بهترین اپلیکیشن های موبایل برای اشتراک فایل های بزرگ

شاید برایتان پیش آمده که ساعت صرف مدیریت یک سند، ویرایش یک ویدیو، یا تغییر تصویر کرده‌اید، اما متوجه شدید که فایل برای ارسال به عنوان پیوست از طریق ایمیل بسیار بزرگ است. بنابراین، چگونه قرار است فایل های حجیم را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید؟ اپلیکیشن های زیادی برای ارسال فایل های بزرگ در اندروید و iOS وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از بهترین برنامه های اشتراک گذاری فایل بیندازیم.

SHAREit

اگرچه می‌توانید فایل‌های بزرگ را از طریق ایمیل با برخی راه‌حل‌ها ارسال کنید، ایمیل معمولاً بهترین راه برای اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ نیست. بنابراین، باید با امتحان SHAREit شروع کنید.

SHAREit یک اپلیکیشن انتقال فایل از طریق وای فای است. تا زمانی که دو نفر در یک شبکه این اپلیکیشن را روی دستگاه های خود نصب کرده باشند، می توانند فایل ها را تا 200 برابر سرعتی که بلوتوث اجازه می دهد انتقال دهند. در واقع، بالاترین سرعت انتقال 42 مگابایت بر ثانیه است و هیچ کیفیتی از بین نمی رود. این بدان معناست که می توانید یک فایل 1 گیگابایتی را در کمتر از 30 ثانیه به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن از بسیاری از فرمت‌های فایل پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد ویدیوهای طولانی ارسال کنید، فایل‌های حجیم را به اشتراک بگذارید و فایل‌های موسیقی را به دستگاه‌های دوستان ارسال کنید. SHAREit همچنین دارای یک پخش کننده ویدیو، پخش کننده موسیقی و ابزار کشف موسیقی داخلی است. حتی می توانید از آن برای یافتن گیف، والپیپر و استیکر استفاده کنید.

شاید مهم‌تر از همه، این اپلیکیشن فقط به اندروید و iOS محدود نمی‌شود. همچنین دارای نسخه های موجود برای ویندوز و مک است. تا زمانی که همه دستگاه‌ها در یک شبکه Wi-Fi یکسان هستند، می‌توانید فایل‌ها را در عرض چند ثانیه بین آنها پرتاب کنید. SHAREit حداکثر اندازه فایل را ندارد.

Send Anywhere

Send Anywhere یک اپلیکیشن انتقال فایل از راه دور است که از اشتراک گذاری Wi-Fi نیز پشتیبانی می کند. برخلاف بسیاری از اپلیکیشن های دیگر که می‌توانند ویدیوهای بزرگ ارسال کنند، Send Anywhere برای استفاده از این سرویس نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. در عوض، از امنیت لایه سوکت های امن (SSL) و یک کلید شش رقمی برای اتصال دو دستگاه با هم استفاده می کند.

این اپلیکیشن از اشتراک گذاری فایل ها با چندین نفر به طور همزمان پشتیبانی می کند. همچنین در مواردی که تعداد زیادی از دستگاه‌های دارای قابلیت Send Anywhere در شبکه شما موجود است، به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را به دستگاه خاصی انتقال دهید. تمامی فایل ها با استفاده از رمزگذاری 256 بیتی ارسال می شوند. فایل های به اشتراک گذاشته شده به صورت پیش فرض فقط به مدت 10 دقیقه در دسترس هستند، اما می توانید این مورد را در تنظیمات اپلیکیشن تغییر دهید.

Xender

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن ها برای اشتراک گذاری فایل های حجیم Xender است و در دستگاه های اندروید و iOS در دسترس می باشد. می توانید از طریق Xender با استفاده از نقطه اتصال تلفن همراه خود، فایل ها را با رایانه خود به اشتراک بگذارید، در حالی که این اپلیکیشن همچنین به شما امکان می دهد فایل ها را از اندروید به iOS و بالعکس به اشتراک بگذارید.

Xender از ارسال اپلیکیشن ها، فایل های موسیقی، فایل های PDF، فایل های ZIP و حتی کل پوشه ها پشتیبانی می کند. مانند SHAREit، این اپلیکیشن سرعت انتقال بسیار سریع‌تر از بلوتوث را ارائه می‌دهد و محدودیت اندازه فایل ندارد. به علاوه یک مبدل MP3 وجود دارد که می‌تواند یک آهنگ را از یک فایل ویدیویی استخراج کرده و آن را به عنوان یک فایل صوتی ذخیره کند، از سوی دیگر یک دانلودر رسانه‌های اجتماعی که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را از واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام ذخیره یا به اشتراک بگذارید.

Filemail

در زیر هود، Filemail یک برنامه به اشتراک گذاری فایل است. با این حال، سعی می‌کند تا حد امکان تجربه ایمیل را تکرار کند. هنگامی که دکمه ارسال را فشار می دهید، گیرنده یک لینک ایمیل ساده در صندوق ورودی خود دریافت می کند. روی لینک کلیک کنید و فایل شروع به دانلود می کند. شما نیازی به دانلود از طریق یک سایت مستقل ندارید. اگر گیرنده برنامه Filemail را نصب کرده باشد، می‌تواند مستقیماً از طریق رابط برنامه نیز دانلود کند.

هنگامی که فایل با موفقیت دریافت شد، فرستنده یک هشدار دریافت می کند. می‌توانید از رابط Open With برای اشتراک‌گذاری هر فایلی از طریق برنامه استفاده کنید. هیچ محدودیتی در تعداد فایل هایی که می توانید ارسال کنید یا اندازه فایل برای حساب های تجاری پولی وجود ندارد. تنها چیزی که برای ارسال فایل نیاز دارید آدرس ایمیل گیرنده است.

EasyShare

EasyShare که توسط ویوو توسعه یافته، شاید بهترین اپلیکیشن انتقال فایل باشد که بدون اینترنت کار می کند. اگرچه از بلوتوث برای انتقال فایل ها استفاده می کند، EasyShare این فرآیند را بسیار سریعتر می کند. بنابراین، اگر می خواهید فایل های حجیم را بدون استفاده از داده های تلفن همراه منتقل کنید، مطمئناً این گزینه خوبی است.

EasyShare به شما امکان می دهد اپلیکیشن ها، فیلم ها، فایل ها، عکس ها، موسیقی و مخاطبین را انتقال دهید. گیرنده می تواند فایل را با اسکن یک کد QR یا اتصال به اتصال نقطه اتصال ارائه شده توسط برنامه دریافت کند. این اپلیکیشن برای iOS و اندروید در دسترس است و امکان اشتراک گذاری بین پلتفرم را فراهم می کند. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید تمام اطلاعات گوشی خود را در یک دستگاه جدید کلون کنید. اگرچه هیچ محدودیتی برای اندازه فایل وجود ندارد، اما دستگاه ها باید به یکدیگر نزدیک باشند.

Nearby Share

اگرچه Nearby Share به معنای سنتی یک اپلیکیشن نیست، اما قرار است به یکی از بهترین راه‌ها برای ارسال فایل‌های حجیم بین دستگاه‌های اندروید یا بین گوشی اندرویدی و رایانه ویندوزی تبدیل شود. Nearby Share که در آگوست 2020 به عنوان جانشین Android Beam که اکنون مستهلک شده، راه اندازی شد، می تواند از پروتکل های بلوتوث، بلوتوث کم مصرف، WebRTC یا پروتکل های Wi-Fi همتا به همتا برای ارسال فایل استفاده کند.

این بدان معناست که می‌توانید در زمان آفلاین و بدون نگرانی در مورد محدودیت داده‌ها، فایل‌ها را برای سایر کاربران ارسال کنید. ارسال و دریافت فایل به صورت عمومی یا ناشناس انجام می شود و شما کنترل کاملی بر روی افرادی که می توانند دستگاه شما را در مجاورت آنها ببینند، دارید. گوگل همچنین Nearby Share را به کروم بوک ها معرفی کرد. از لحاظ تاریخی، اگر نمی‌خواستید از یک برنامه وب استفاده کنید، اشتراک‌گذاری فایل‌های بزرگ از ChromeOS دشوار بود، بنابراین ورود Nearby Share یک افزونه خوش‌آمد به این پلتفرم بود.

AirDroid Personal

AirDroid Personal یک ابزار عالی برای انتقال فایل های بزرگ بین چندین پلتفرم مانند macOS، ویندوز، لینوکس، iOS و اندروید است. همچنین می توانید فایل های حجیم را به سرعت و به راحتی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. AirDroid Personal همچنین به کاربران امکان می دهد فایل های تلفن همراه را از طریق رایانه خود مدیریت کنند.

هنگامی که از AirDroid Personal استفاده می کنید، می توانید یک فایل به اندازه 1 گیگابایت را به اشتراک بگذارید و نیازی نیست نگران محدودیت های شبکه باشید. از شبکه های محلی گرفته تا شبکه های Wi-Fi یا هات اسپات مختلف، این برنامه به شما امکان می دهد فایل ها را با هر نوع شبکه ای به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، AirDroid Personal می‌تواند فایل‌های چندرسانه‌ای مانند تصاویر و ویدیوها را بدون افت کیفیت ارسال کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا