هدست واقعیت ترکیبی سونی برای “ایجاد محتوای فضایی” اواخر امسال عرضه میشود
ارائه سونی در نمایشگاه CES 2024 در 25 دقیقه اول خبر چندانی نداشت، اما پس از آن، این شرکت یک نمایشگر و کنترلرهای جدید XR را معرفی کرد که تا به حال نامی نداشتند، با هدف “ایجاد محتوای فضایی”. با روکش خاکستری مات، هدست شبیه یک PSVR2 کنده شده بوده و به نظر می رسد دو دوربین از جلو رو به بیرون هستند.
همچنین یک کنترلر و یک ابزار جانبی کوچکتر شبیه به یک حلقه وجود دارد. هدف این سخت افزار جدید، سازندگان و هنرمندانی است که محصولات را در فضاهای مجازی دستکاری و تولید می کنند. در اواخر سال 2024 در دسترس خواهد بود، اگرچه قیمت آن در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد. اگرچه سونی روی صحنه جزئیات زیادی را ارائه نکرد، اما پس از پایان نمایش با برخی مشخصات کلیدی، یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد.
این هدست از پردازنده کوالکام اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 استفاده می کند که درست در آغاز CES معرفی شد. این بدان معناست که این یک دستگاه مستقل است که برای اجرا به رایانه نیاز ندارد. این تراشه میکرو نمایشگرهای دوگانه OLED 4K را هدایت میکند و “ردیابی کاربر و فضا” را برای تجربههای واقعیت مختلط فراهم میکند.
این دستگاه دارای عملکرد “تصویربرداری ویدیویی” و در مجموع شش دوربین و سنسور است. یک جفت کنترل نشان داده شد، یکی به عنوان “رینگ کنترلر” برای دستکاری اشیا و دیگری به عنوان “کنترلر اشاره گر” برای … اشاره کرد. سونی تصور میکند که سازندگان بتوانند مدلهای سهبعدی را با استفاده از کنترلرها و دستگاههای ورودی سنتی مانند صفحهکلید بهصورت همزمان بسازند.
سونی همچنین در مورد تعادل هدست صحبت می کند و می گوید که “تعادل مرکز ثقل دستگاه” را به خوبی تنظیم کرده است. بخش نمایشگر هدست نیز به سمت بالا و خارج از میدان دید کاربر میچرخد و به او اجازه میدهد بدون نیاز به برداشتن کامل هدست از محل کار خود خارج شود. از کارهایی که روی صحنه نشان داده شده است، به نظر می رسد که کمتر به عنوان رقیب Vision Pro و بیشتر به عنوان یک برداشت خلاقانه از HoloLens مایکروسافت است.