سخت افزار

مایکروسافت Copilot Plus PC را معرفی کرد

مایکروسافت در تلاش است تا هوش مصنوعی را در لپ‌تاپ‌ها قرار دهد. امروز در حال معرفی یک برند جدید به نام “Copilot Plus PCs” است که وقتی لپ‌تاپ‌های ویندوزی با سخت‌افزار هوش مصنوعی داخلی و پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در سراسر سیستم عامل عرضه می‌شوند، برجسته می‌شود.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رویدادی در مقر خود در ردموند گفت که Copilot Plus PCs توسط تمام شرکای اصلی لپ‌تاپ‌های آن از جمله دل، لنوو، سامسونگ، اچ‌پی، ایسر و ایسوس عرضه می‌شود. خط سرفیس خود این شرکت، مدل‌های PC Copilot Plus را نیز ارائه خواهد کرد.  در حالی که این شرکت همچنین تلاش زیادی برای آوردن تراشه‌های Arm به لپ‌تاپ‌های ویندوزی انجام می‌دهد، نادلا گفت که لپ‌تاپ‌های دارای تراشه‌های اینتل و AMD این ویژگی‌های هوش مصنوعی را نیز ارائه خواهند کرد.

این ویژگی ها به لطف یک پردازنده عصبی همراه با لپ تاپ ها امکان پذیر خواهد بود. یکی از ویژگی‌های شاخصی که آن را به کار می‌برد “Recall” است، که قرار است از هوش مصنوعی برای ایجاد یک “حافظه عکاسی” قابل جستجو از همه کارهایی که انجام داده‌اید و روی کامپیوترتان دیده‌اید، استفاده کند. دستیار هوش مصنوعی داخلی مایکروسافت، کوپایلت، از GPT-4o نیز پشتیبانی خواهد کرد.

یوسف مهدی، مدیر اجرایی مایکروسافت در ویندوز، گفت: لپ‌تاپ‌های جدید “۵۸ درصد سریع‌تر” از مک‌بوک ایر با پردازنده M3 خواهند بود و عمر باتری آن “تمام روز” است. اما مهدی روشن نکرد که آیا این موضوع در مورد تمام لپ‌تاپ‌های PC Copilot Plus یا فقط مدل‌هایی که به پردازنده‌های مبتنی بر Arm کوالکام تغییر می‌دهند صدق می‌کند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا