نرم افزار و اینترنت

iOS 18 احتمالا به ایموجی سفارشی با هوش مصنوعی مجهز می شود

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل تنها چند هفته دیگر برگزار و از دوشنبه 10 ژوئن شروع می شود. این ممکن است یکی از مورد انتظارترین رویدادهای WWDC در مدت زمان طولانی باشد، زیرا انتظار می رود اپل نه تنها iOS 18 را معرفی کند، بلکه مجموعه ای از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای سیستم عامل موبایل خود معرفی کند.

مارک گورمن، افشاکننده اپل در آخرین خبرنامه PowerOn خود برای بلومبرگ، برخی از ویژگی‌های گزارش‌شده هوش مصنوعی را که ممکن است به عنوان بخشی از iOS 18 فاش شود، بررسی می‌کند. یکی از آنها ظاهراً راهی برای دارندگان آیفون در جهت ایجاد ایموجی‌های سفارشی با هوش مصنوعی مولد فراهم می‌کند. گورمن می‌گوید این ایموجی‌ها بر اساس متن‌هایی ساخته می‌شوند که صاحبان آیفون خواهند ساخت.

گزارش‌های تایید نشده قبلی ادعا می‌کنند که iOS 18 ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد بیشتری دارد، از جمله توانایی رونویسی و خلاصه‌سازی جلسات از طریق یادداشت‌ها و یادداشت‌های صوتی. داستان دیگری می گوید که ویژگی های هوش مصنوعی در نسخه های جدید سافاری، سیری و سایر برنامه ها و خدمات اپل گنجانده خواهد شد.

گورمن قبلا گزارش داده بود که عملکردهای هوش مصنوعی اپل به صورت بومی روی آیفون اجرا می شود. گزارش امروز گورمن را بیان می‌کند که اگرچه اپل بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را روی گوشی هوشمند اجرا می‌کند، اما ویژگی‌هایی که به عملکرد بیشتری نیاز دارند ممکن است مجبور شوند به یک سرویس هوش مصنوعی مبتنی بر ابر متصل شوند.

در ماه آوریل، گزارش های تایید نشده ادعا کردند که اپل در حال مذاکره با OpenAI برای ادغام چت بات ChatGPT خود با iOS 18 بود. امروز، Gurman گزارش می دهد که توافقی بین اپل و OpenAI انجام شده و به عنوان بخشی از WWDC مشخص می شود که ChatGPT بخشی از به روز رسانی iOS 18 خواهد بود. با این حال، گورمن همچنین گزارش داد که این شرکت همچنان در حال مذاکره با گوگل برای افزودن ربات چت Gemini خود به عنوان بخشی از iOS 18 است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا