موبایل و تبلت

اپرا هوش مصنوعی گوگل جمینی را به مرورگر خود اضافه کرد

کاربران اپرا می توانند هر زمان که از دستیار هوش مصنوعی داخلی Aria در مرورگر استفاده می کنند، به قابلیت های مدل های زبان بزرگ OpenAI (LLM) اعتماد کنند. اما اکنون، این شرکت با گوگل همکاری کرده تا مدل‌های هوش مصنوعی جمینی خود را در آریا ادغام کند. به گفته اپرا، موتور هوش مصنوعی Composer آن می تواند هدف کاربر را بر اساس درخواست آنها پردازش کند و سپس تصمیم بگیرد که از کدام مدل برای هر کار خاص استفاده کند.

گوگل زمانی که سال گذشته LLM را به طور رسمی معرفی کرد، جمینی را “تواناترین مدل [که] ساخته” نامید. از آن زمان، این شرکت ویژگی های مبتنی بر Gemini را در محصولات خود ارائه کرده و چت ربات هوش مصنوعی Gemini را مستقیماً در اندروید ساخته است. اپرا گفت که به لطف ادغام Gemini، مرورگر آن “اکنون قادر خواهد بود جدیدترین اطلاعات را با عملکرد بالا در اختیار کاربران خود قرار دهد.”

مشارکت این شرکت با گوگل همچنین به آریا امکان می دهد تا ویژگی های آزمایشی جدیدی را به عنوان بخشی از برنامه AI Feature Drop خود ارائه دهد. کاربرانی که نسخه توسعه Opera One مرورگر را دارند می‌توانند یک ویژگی جدید تولید تصویر با مدل Imagen 2 گوگل را به صورت رایگان امتحان کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند با استفاده از مدل تبدیل متن به صوتی گوگل به پاسخ های آریا با لحن مکالمه ای گوش دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا