لپ تاپ

ایسوس لپ تاپ Zephyrus G16 را با رفع یک مشکل بزرگ به روز کرد

ایسوس ROG Zephyrus G16، اگرچه در نوع خود یک لپ تاپ گیمینگ عالی بود، اما یک مشکل بزرگ داشت. این لپ‌تاپ با رم لحیم‌شده عرضه شد و برای معقول‌ترین پیکربندی لپ‌تاپ، تنها به 16 گیگابایت محدود بود. با معرفی پردازنده‌های موبایل Zen 5 جدید AMD، ایسوس بازگشته و مشکل را حل کرده است.

Zephyrus G16 به روز شده تفاوت چندانی با مدلی که اوایل امسال دیدیم ندارد. این دستگاه از همان شاسی آلومینیومی نازک استفاده می کند و با همان صفحه نمایش 240 هرتزی OLED زیبا عرضه می شود. تفاوت اصلی در زیر کاپوت است و لپ تاپ حالا پردازنده Ryzen AI 9 HX 370 دارد. برای کسانی که در طرح جدید نامگذاری موبایل AMD به روز نیستند، این یک تراشه رده بالا است که بر روی آخرین معماری Zen 5 اجرا می شود.

اگرچه یک پردازنده جدید هیجان انگیز است، اما تغییرات کوچک در جاهای دیگر Zephyrus G16 را بسیار جذاب تر می کند. برای شروع، ایسوس از شر مدل هایی که دارای Nvidia RTX 4080 و RTX 4090 بودند خلاص شد. این یک لپ‌تاپ گیمینگ نازک و سبک است، و صادقانه بگوییم، طراحی آن نمی‌تواند این سطح از گرافیک را تحمل کند. در عوض، شما می توانید بین RTX 4070 و RTX 4060 انتخاب کنید.

تغییر بزرگ با پیکربندی RTX 4070 رخ می دهد که اکنون با 32 گیگابایت حافظه LPDDR5X همراه است. نسخه قبلی این لپ تاپ با پردازنده Intel Meteor Lake تنها با 16 گیگابایت ارائه شد. حافظه نیز سریع تر شده و سرعت آن تا 7500MT/s می رسد. در جای دیگر، ایسوس اتصال بی سیم را به Wi-Fi 7 به روز کرد و این مدل جدید را در رنگ سفید ارائه می کند. این کاملاً به‌روزرسانی کامل G16 نیست، اما مطمئناً چیزی فراتر از یک تعویض سخت‌افزاری است.

در حال حاضر، به نظر می رسد به روز رسانی ها منحصر به پیکربندی AMD این لپ تاپ است. اگر در بازار یکی از پردازنده های اینتل هستید، که قبلاً تنها گزینه Zephyrus G16 بود، این ایده آل نیست. ایسوس هنوز جزئیات قیمت را فاش نکرده است، اما Zephyrus G16 به روز شده در نیمه آخر سال در دسترس خواهد بود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا