موبایل و تبلت

اپل ممکن است یک برنامه رمز عبور اختصاصی در WWDC معرفی کند

ما تنها چند روز تا کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) که در تاریخ 10 ژوئن، دوشنبه آغاز می‌شود، فاصله داریم. در حالیکه انتظار می‌رود که این شرکت نسل بعدی سیستم‌عامل‌های خود برای آیفون‌ها، آیپدها، مک‌ها و بیشتر را معرفی کند، اکنون، گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ نشان می‌دهد که اپل ممکن است یک اپلیکیشن جدید به نام “Passwords” را در iOS 18، iPadOS 18 و macOS 15 معرفی کند.

این بدان معناست که غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌تواند با سرویس‌های مشابه مانند LastPass، 1Password و Dashlane رقابت کند. آیفون‌ها، آیپدها و مک‌های اپل در حال حاضر دارای قابلیت مدیریت رمز عبور هستند. با این حال، این ویژگی عمیقاً در تنظیمات این دستگاه‌ها دفن شده است. کاربران نیز باید یک فرآیند سه‌مرحله‌ای را برای دسترسی به آن دنبال کنند. یک برنامه مستقل Passwords این مشکل را حل کرده و دسترسی را آسان‌تر می‌کند، حتی اگر شما تازه وارد اکوسیستم اپل باشید.

ویژگی فعلی مدیریت رمز عبور در تنظیمات قادر به ذخیره ورودها، رمزهای عبور، پشتیبانی از کدهای یک‌بار مصرف، اشتراک‌گذاری رمز عبور و بیشتر است. این ویژگی‌ها نیز در برنامه اختصاصی Passwords موجود خواهند بود. این برنامه توسط سرویس iCloud Keychain اپل که اطلاعات ورودی را در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند، پشتیبانی خواهد شد.

گورمن گزارش داد که برنامه Passwords همچنین ورودی‌های کاربران را به دسته‌هایی مانند حساب‌ها، شبکه‌های وای‌فای و کلیدهای عبور سازماندهی خواهد کرد. این برنامه همچنین با دستگاه‌های ویندوز و هدست Vision Pro کار خواهد کرد. گفته می‌شود که برنامه Passwords از کدهای تأیید و عملکردهای مشابه Google Authenticator پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، اجازه وارد کردن رمزهای عبور از سایر سرویس‌ها مانند LastPass و 1Password را خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا