نرم افزار و اینترنت

با نسخه جدید macOS Sequoia آشنا شوید

به‌روزرسانی macOS 15 اپل به نام Sequoia شناخته می‌شود. نرم‌افزار مک 2024، که پاییز امسال عرضه می‌شود، شامل قابلیت‌های نمایش آیفون روی صفحه نمایش مک، یک برنامه رمزهای عبور جدید و به‌روزرسانی‌های Safari است. این نرم‌افزار جدید در سخنرانی اصلی WWDC 2024 اپل در Apple Park معرفی شد.

قابلیت نمایش آیفون به شما این امکان را می‌دهد که از مک خود برای مشاهده، کنترل و تعامل با آیفون استفاده کنید. می‌توانید به برنامه‌های iOS دسترسی داشته باشید و اعلان‌های آیفون نزدیک خود را دریافت کنید. صفحه آیفون شما در حالت Standby (یکی از به‌روزرسانی‌های iOS 17) قفل می‌ماند در حالی که روی کامپیوتر خود کار می‌کنید.

macOS Sequoia همچنین ابزار جدیدی برای ترتیب‌بندی پنجره‌ها مانند ویندوز اضافه می‌کند. با کشیدن یک برنامه به لبه صفحه، macOS به طور خودکار پیشنهاد می‌دهد که آن را کجا قرار دهید. می‌توانید به سرعت آنها را در کنار هم یا در گوشه‌ها قرار دهید. Sequoia همچنین شامل میانبرهای جدید صفحه‌کلید و منو برای ترتیب‌دهی سریع‌تر کاشی‌ها است.

اپل در سخنرانی اصلی WWDC خود ویژگی‌های جدید ویدیو کنفرانس را برجسته کرد. قابلیت Presenter Preview به شما اجازه می‌دهد قبل از اینکه شریک مکالمه شما آن را ببیند، محتوای خود را بررسی کنید و از اشتباهات یا خجالت احتمالی جلوگیری کنید. همچنین، قابلیت Background Replacement به شما اجازه می‌دهد پس‌زمینه واقعی خود را با پس‌زمینه‌های از پیش ساخته شده یا عکس‌های خود جایگزین کنید.

Safari نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت کرده است. این به‌روزرسانی‌ها شامل Highlights است که به طور خودکار اطلاعات مرتبط از صفحات وب را تشخیص می‌دهد و Summaries که بازخوردهای مبتنی بر هوش مصنوعی از محتوای وب در حالت Reader بازطراحی شده ارائه می‌دهد. macOS Sequoia پیشرفت‌هایی در حوزه بازی‌ها نیز دارد، از جمله قابلیت‌های بهبود یافته برای پورت کردن بازی‌های ویندوز در Gameporting Toolkit 2. اپل اعلام کرد که پورت کردن بازی‌های مک به آیپد و آیفون نیز آسان‌تر خواهد شد، که ممکن است انگیزه مالی اضافی برای توسعه‌دهندگان به منظور ساخت یا پورت عناوین برای اکوسیستم اپل فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا