نرم افزار و اینترنت

ChromeOS بیشتر بر روی همان فناوری که اندروید را قدرت داده، تکیه خواهد کرد

گوگل در حال ایجاد تغییرات مهمی در ChromeOS است، سیستم عاملی که کروم‌بوک‌ها را قدرت می‌بخشد، اما این تغییرات ممکن است به سادگی قابل تشخیص نباشند. نسخه‌های آینده این سیستم‌عامل بیشتر بر روی تکنولوژی مشابه‌ای که پایه و اساس اندروید است، تکیه خواهند کرد. به طور مشخص، گوگل می‌گوید که “بخشی از ساختار اندروید، مانند هسته لینوکس اندروید و فریم‌ورک‌های اندروید، را به عنوان بخشی از زیرساخت ChromeOS خواهد پذیرفت.”

تیم‌های ChromeOS و اندروید در حال حاضر تجربه‌ای در همکاری با یکدیگر دارند، مانند قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید بر روی کروم‌بوک‌ها. همچنین تیم ChromeOS تکنولوژی بلوتوث اندروید را نیز به کار گرفته است. دلایل مختلفی برای این تغییر وجود دارد، از جمله کارآمدی‌های مهندسی و کمک به سازگاری بهتر گوشی‌ها و لوازم جانبی با کروم‌بوک‌ها. گوگل افزود که “به تلاش خود ادامه خواهد داد تا امنیت بی‌نظیر، ظاهر و احساس ثابت و قابلیت‌های مدیریت گسترده‌ای که کاربران، شرکت‌ها و مدارس ChromeOS دوست دارند را ارائه دهد.”

یک دلیل مهم دیگر برای ترکیب تکنولوژی‌های بیشتر اندروید در ChromeOS، امکان ارائه ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی است. گوگل می‌گوید این رویکرد به آنها کمک خواهد کرد تا ابزارهای جدید هوش مصنوعی را با سرعت و مقیاس بزرگتری بر روی دستگاه‌های بیشتری ارائه دهند. با توجه به اینکه دستگاه‌های اندروید جایی هستند که بسیاری از کاربران به احتمال زیاد با محصولات هوش مصنوعی شرکت بیشترین تعامل را خارج از جستجو، G Suite و جیمیل دارند، تعجب‌آور نیست که گوگل بخواهد برخی از تجربیات مشابه را به ChromeOS بیاورد.

با این حال، انتظار نداشته باشید که به زودی نتایج این تلاش‌ها را روی کروم‌بوک خود ببینید. گوگل اشاره می‌کند که در حالی که کارهای زیربنایی اکنون شروع شده‌اند، این ارتقاءها “تا مدتی برای مصرف‌کنندگان آماده نخواهند بود.” هنگامی که ChromeOS جدید آماده استفاده شد، شرکت وعده یک انتقال “بی‌نقص” به آن را داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا