نرم افزار و اینترنت

یوتیوب ابزار Erase Song را برای حق کپی رایت ارتقا بخشید

یوتیوب در تلاش است تا حذف آهنگ ها را از ویدیوهای خود و رفع ادعاهای حق نسخه برداری برای سازندگانش آسان کند. در یک ویدیوی جدید Creator Insider، این وب سایت اعلام کرده که ابزار ارتقا یافته “Erase Song” را منتشر کرده که قابلیت حذف موسیقی از بخش های ویدیو را بدون حذف سایر صداها، مانند مکالمات، دارد.

وقتی سازندگان برای موسیقی ادعای کپی رایت دریافت می‌کنند، یوتیوب به آنها این امکان را می‌دهد که بخش آسیب‌دیده را حذف کنند یا آهنگی را با آهنگ تأییدشده در کتابخانه صوتی خود جایگزین کنند. سازندگان تا زمانی که این ادعا را برطرف نکنند، نمی‌توانند از آن ویدیوی خاص کسب درآمد کنند. این وب سایت مدتی است که ابزار “پاک کردن آهنگ” خود را آزمایش کرده، اما، شرکت می گوید که آنقدر که می خواست در ویدیو دقیق نبوده است.

برای حل این مشکل، ابزار را دوباره طراحی کرد به طوری که اکنون از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق و حذف موسیقی دارای حق چاپ از ویدیوها استفاده می کند. با این حال، یوتیوب اعتراف می کند که این ابزار ممکن است همیشه کار نکند. اگر حذف آهنگ مخصوصاً سخت باشد، احتمالاً به دلیل کیفیت صدا یا وجود صداهای دیگر در حین پخش، سازندگان ممکن است مجبور شوند به گزینه های دیگری متوسل شوند.

سازندگان علاوه بر اینکه می‌توانند بخش توهین‌آمیز را کوتاه کنند یا آهنگ آن را جایگزین کنند، می‌توانند آن قسمت از ویدیوی خود را از طریق ابزار پاک کردن جدید بی‌صدا کنند. ابزار پاک کردن آهنگ ارتقا یافته وب سایت در هفته های آینده در YouTube Studio در دسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا