گجت و پوشیدنی

سامسونگ گلکسی واچ 7 و واچ اولترا معرفی شدند

علاوه بر گلکسی رینگ، سامسونگ خط تولید پوشیدنی های هوشمند خود را با معرفی گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا گسترش داده است. مدل اولترا با اندازه‌ای 47 میلی‌متری عرضه می‌شود، در حالی که گلکسی واچ 7 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری موجود است. متأسفانه، هیچ‌کدام از این ساعت‌ها دارای قاب چرخان نیستند، بنابراین امسال هیچ مدل کلاسیکی در دسترس نیست.

گلکسی واچ اولترا، که نباید با واچ 7 اولترا اشتباه گرفته شود، پاسخ سامسونگ به اپل واچ سری اولترا است و ویژگی‌های مشابه زیادی با آن از جمله طراحی ظاهری دارد. این ساعت دارای طراحی مستحکم‌تری است که سامسونگ آن را ‘طراحی کوسن’ نامیده است. این طراحی شامل یک مستطیل است که صفحه و قاب دایره‌ای ساعت را در بر می‌گیرد. سه دکمه در کنار گلکسی واچ اولترا تعبیه شده که یکی از آنها دکمه سریع با قابلیت‌های اضافی است.

گلکسی واچ اولترا با اندازه‌ای 47 میلی‌متری و صفحه نمایش 1.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 480×480 پیکسل و روشنایی بالای 3000 نیت ارائه می‌شود. صفحه نمایش تحت پوشش کریستال یاقوت کبود قرار دارد که مقاومت بالایی در برابر خراش دارد. بدنه ساعت از تیتانیوم درجه 4 ساخته شده و وزن آن 60.5 گرم است. گلکسی واچ اولترا یک دستگاه واقعاً مقاوم با گواهینامه‌های 10ATM، IP68 و MIL-STD-810H است که در برابر آب، گرد و غبار و ضربه مقاومت می‌کند. همچنین، این ساعت قادر است دماهایی از 55+ تا 20- درجه سانتی‌گراد را تحمل کند و در ارتفاع 9000 متری بالای سطح دریا و تا 500 متری زیر آب زنده بماند.

این ساعت مجهز به باتری 590 میلی‌آمپر ساعتی است که همان باتری مورد استفاده در گلکسی واچ 5 پرو چند سال پیش است. این باتری به گلکسی واچ اولترا بیشترین طول عمر باتری در میان سری گلکسی واچ را می‌دهد – تا 100 ساعت در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و 48 ساعت در حالت عادی. در داخل، گلکسی واچ اولترا از تراشه جدید Exynos W1000 بهره می‌برد – یک تراشه 3 نانومتری که پردازنده مرکزی آن 3 برابر سریع‌تر از W930 و دارای 2 گیگابایت رم است. سامسونگ اعلام کرده که تراشه جدید 30 درصد کارآمدتر است. ساعت جدید سامسونگ همچنین از GPS دو فرکانسی برای ردیابی دقیق‌تر استفاده می‌کند، که حتی در محیط‌های شهری پرجمعیت نیز کارآمد است.

گلکسی واچ اولترا قادر است صد ورزش و تمرینات متنوع چند مرحله‌ای را ردیابی کند، که به عنوان یک تمرین ترکیبی شناخته می‌شوند. این ساعت هوشمند همچنین دارای قابلیت ردیابی شاخص FTP یا توان آستانه عملکردی است که معیاری برای اندازه‌گیری حداکثر قدرت دوچرخه‌سواری است. برای دوندگان، حالت مسابقه‌ای جدید وجود دارد که قادر است عملکرد فعلی را با عملکرد گذشته آنی مقایسه کند، اما تنها در فضای باز کاربرد دارد. نسخه اولترا با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و حسگر BioActive پیشرفته، تجربه‌ای نوین در ردیابی سلامت ارائه می‌دهد. تجزیه و تحلیل خواب نیز با پشتیبانی از تشخیص آپنه خواب، که بر اساس نوسانات غیرطبیعی ضربان قلب انجام می‌شود، بهبود یافته است.

در زمینه ضربان قلب، ساعت‌های جدید قادر به اسکن ریتم‌های نامنظم هستند که می‌توانند نشانگر فیبریلاسیون دهلیزی باشند. علاوه بر این، ECG و مانیتورینگ فشار خون همچنان موجود هستند و سنسور دمای پوست نیز برای ردیابی چرخه‌های قاعدگی به کار می‌رود. در نهایت، Galaxy Watch Ultra و Galaxy Watch 7 جدید قابلیت ردیابی پیشرفته گلیکاسیون را دارند که به نظارت بر سطح قند خون کمک می‌کند و شاخص AGEs را ارائه می‌دهند، که نشانگری از فرآیند پیری بیولوژیکی و سلامت متابولیک است.

گلکسی واچ 7 با ارائه معیارهای پیشرفته تناسب اندام و سلامتی، از شیشه کریستال یاقوت کبود، حسگر BioActive جدید و تراشه پنج هسته‌ای Exynos W1000 بهره‌مند است. دو اندازه موجود هستند: یک مدل 40 میلی‌متری با صفحه نمایش 1.3 اینچی 432×432 Super AMOLED و یک مدل 44 میلی‌متری با صفحه نمایش 1.5 اینچی 480×480 پیکسل، هر دو با کیفیت اولترا.

گرچه گلکسی واچ 7 برای صعود از بلندترین کوه‌ها یا غواصی در عمق‌های زیاد مناسب نیست، اما با استاندارد نظامی MIL-STD-810H و رتبه‌بندی 5ATM + IP68 گلکسی واچ اولترا سازگار است. هر دو ساعت هوشمند به طور انحصاری از Wear OS 5 استفاده می‌کنند و با رابط کاربری One UI 6 سامسونگ اجرا می‌شوند. پیش‌فروش گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا از امروز آغاز شده و از 24 جولای ارسال خواهند شد.

قیمت گلکسی واچ 7 از 319 یورو / 300 دلار برای مدل بلوتوث 40 میلی‌متری (رنگ‌های سبز و کرم) شروع می‌شود و تا 349 یورو / 330 دلار برای مدل 44 میلی‌متری (رنگ‌های سبز و نقره‌ای) افزایش می‌یابد. گلکسی واچ اولترا در رنگ‌های خاکستری تیتانیوم، سفید تیتانیوم و نقره‌ای تیتانیوم موجود است و در یک پیکربندی بلوتوث + 4G با قیمت 699 یورو / 650 دلار عرضه می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا