لپ تاپ

ایسوس جزئیاتی از لپ‌تاپ جدیدش با پلتفرم اینتل Lunar Lake را منتشر کرد

ایسوس لپ‌تاپ جدید خود، ExpertBook P5، را ارائه کرده که قرار است با پردازنده‌های مورد انتظار “Lunar Lake” اینتل عرضه شود. این اولترابوک با هدف تقویت بازار لپ‌تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی طراحی شده و از پردازنده مرکزی اینتل Core Ultra 200V تحت نام Lunar Lake بهره می‌برد.

ExpertBook P5 دارای قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی چشمگیر، با بیش از 45TOPS واحد پردازش عصبی و ترکیبی از 100+TOPS هنگام فاکتورگیری در CPU و GPU است. واحد پردازش عصبی (NPU) پردازش کارآمدی را ارائه می‌دهد و قدرت اضافی از پردازنده گرافیکی Lunar Lake با هسته‌های XMX و معماری Xe2 Battlemage تامین می‌شود. این ویژگی‌ها برای گواهینامه کوپایلت پلاس از مایکروسافت کافی است و لپ‌تاپ را به عنوان یک “AI PC” تبدیل می‌کند.

ExpertBook P5 حداکثر 32 گیگابایت حافظه LPDDR5X با سرعت 8333MT/s، حداکثر 3 ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD با دو درایو و پشتیبانی از Wi-Fi 7 به ارمغان می آورد. صفحه نمایش 14 اینچی ضد تابش دارای وضوح 2.5K و نرخ تازه سازی صاف 144 هرتز است که تجربه بصری برتری را فراهم می کند.

لپ‌تاپ ExpertBook P5 با وزن تنها 1.3 کیلوگرم و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم کاملاً فلزی، دارای مشخصات قدرتمندی است. این لپ‌تاپ با لولای تخت 180 درجه، هم قابل حمل و هم همه‌کاره است. ایسوس با استفاده از فناوری نوآورانه، بهره‌وری خنک‌کننده را بهینه کرده است، چه لپ‌تاپ باز باشد یا بسته. امنیت نیز در اولویت قرار دارد، زیرا ExpertBook P5 دارای اکوسیستم امنیتی قوی شامل چارچوب رایانه‌ای با هسته ایمن ویندوز 11، حفاظت بایوس تجاری درجه NIST-155 و گزینه‌های ورود بیومتریک است. این لپ‌تاپ در نیمه دوم سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا