نرم افزار و اینترنت

اولین بتای عمومی iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia و watchOS 11 منتشر شد

اولین نسخه بتای عمومی 2024 پلتفرم های اپل منتشر شد. اکنون می‌توانید نسخه‌های اولیه iOS 18، iPadOS 18، watchOS 11 و macOS Sequoia را نصب کنید و پیش‌نمایش به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل را قبل از انتشار رسمی آنها در پاییز امسال مشاهده کنید. کافی است Apple ID خود را در برنامه نرم‌افزار بتا اپل ثبت کنید تا به این تجربه پیش از انتشار بپیوندید.

Apple Intelligence، برداشت اپل از هوش مصنوعی مولد، تا پاییز در نسخه بتا در دسترس نخواهد بود، اما موضوع مشترک در به‌روزرسانی‌های امسال است. Apple Intelligence که در نرم‌افزار 2024 هر پلتفرم در هم تنیده شده، ترکیبی از پردازش روی دستگاه و ابر است و شامل یکپارچه‌سازی اختیاری ChatGPT است. این ویژگی‌ها شامل یک سیری فوق‌العاده جدید، نکات برجسته و خلاصه‌های سافاری، ابزارهای نوشتن و موارد دیگر می‌شود.

در اولین نسخه بتا عمومی iOS 18، شما کنترل بیشتری بر صفحه اصلی خود خواهید داشت. می‌توانید برنامه‌ها و ویجت‌ها را در هر نقطه از صفحه نمایش قرار دهید و حتی رنگ نماد برنامه‌ها را تغییر دهید تا گوشی خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. مرکز کنترل نیز با طراحی جدید، دسترسی آسان‌تر به کلیدهای مورد استفاده شما را فراهم می‌کند و شامل سفارشی‌سازی‌های جدیدی خواهد بود.

به‌روزرسانی‌های جدید اپل شامل تغییرات بزرگی در Photos و Messages است. Photos بزرگترین به‌روزرسانی خود را تا به امروز دریافت کرده و Messages اکنون شامل قالب‌بندی و جلوه‌های جدید است. iPadOS 18 نیز بسیاری از این تغییرات را اعمال کرده و برای اولین بار یک برنامه ماشین حساب بومی و ویژگی‌های دست خط هوشمند را اضافه کرده است. برنامه Calculator جدید دارای ویژگی Math Notes است که می‌تواند عبارات را ارزیابی کند، متغیرها را اختصاص دهد و نمودارها را در زمان واقعی ترسیم کند.

به موازات آن، ابزار Smart Script در برنامه Notes می‌تواند دستخط نامرتب شما را (در حالی که هنوز شبیه قلم شماست) در حین نوشتن صاف کند و می‌توانید ضبط‌ها را به رونوشت‌های صوتی زنده قابل جستجو تبدیل کنید. macOS Sequoia قابلیت Mirroring آیفون را اضافه می‌کند و به شما امکان می‌دهد صفحه گوشی خود را از مک خود مشاهده و کنترل کنید. یک برنامه رمز عبور جدید، اطلاعات کاربری ذخیره شده شما را از تنظیمات iCloud Keychain و Safari خارج کرده و به یک برنامه مستقل وارد می‌کند.

ویژگی Window Tiling به شما امکان می‌دهد پنجره‌ها را به صورت مغناطیسی در الگوهای شبکه‌ای مختلف بچسبانید (مشابه ویژگی Snap Layouts در ویندوز 11). همچنین، ویژگی‌های جدید تماس ویدیویی به شما اجازه می‌دهد پس‌زمینه خود را با تصاویر داخلی یا عکس‌های شخصی جایگزین کنید. در نهایت، WatchOS 11 به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به استراحت (مانند زمانی که بیمار هستید، مجروح هستید یا اختلالات دیگری دارید) حلقه‌های فعالیت روزانه خود را بدون از دست دادن متوقف کنید.

همچنین می‌توانید اهداف خود را بر اساس روز هفته تغییر دهید و معیارهای نمایش داده شده توسط برنامه تناسب اندام را سفارشی کنید. برنامه جدید Vitals ردیابی خواب را گسترش می‌دهد تا به شما نشان دهد که آیا معیارهای شبانه شما از معیارهای تعیین‌شده منحرف شده‌اند یا خیر. همچنین، یک ابزار بار تمرینی نشان می‌دهد که چگونه شدت تمرین شما ممکن است در طول زمان بر بدن شما تأثیر بگذارد.

اگر تاکنون به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل را با حساب اپلی که در دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید نصب نکرده‌اید، ابتدا به وب‌سایت برنامه نرم‌افزار بتا اپل بروید و ثبت‌نام کنید. سپس به Settings > General > Software Update در دستگاه خود بروید، منوی Beta Updates را انتخاب کنید، گزینه Public Beta را فعال کنید و به‌روزرسانی را در صفحه Software Update نصب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا