بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی ساعت وان پلاس واچ 2R

وان پلاس واچ 2R آخرین مدل از سری پوشیدنی‌های این شرکت و نسخه ارزان‌تر واچ 2 است. وان پلاس واچ 2 که سال گذشته عرضه شد، دستگاه را به دلیل طراحی و کیفیت ساخت، عملکرد، سیستم عامل دوگانه جدید و عمر باتری عالی آن تحسین کردند. وان پلاس تصمیم گرفته که فرمول موفق خود را تغییر ندهد.

در واقع، تغییرات بسیار کمی را روی Watch 2R اعمال کرده، زیرا این ساعت تقریباً همان ساعت قبلی است با چند تغییر جزئی. آیا این تغییرات به اندازه‌ای معنادار هستند که یک مدل جدید را توجیه کنند؟ برای درک این موضوع، در ادامه نقد و بررسی وان پلاس واچ 2R با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

طراحی وان پلاس واچ 2R شباهت زیادی به واچ 2 دارد. شکل اصلی، صفحه ساعت دایره‌ای بزرگ و دو دکمه کناری تقریباً یکسان است. اکنون دکمه‌ها با مکانیزم فشاردهنده استاندارد یکسان به نظر می‌رسند، در حالی که واچ 2 دارای یک تاچ و یک دکمه تخت بود. دکمه‌ای شبیه تاچ در Watch 2 تا حدی گیج‌کننده بود، چرا که گرچه مانند تاچ می‌چرخید، اما تنها به عنوان دکمه عمل می‌کرد. دکمه‌های 2R قابلیت چرخش ندارند، بنابراین دیگر موجب سردرگمی نمی‌شوند.

بدنه ساعت واچ 2R دو تغییر عمده نسبت به واچ 2 دارد. اول اینکه بدنه آن از آلومینیوم برس‌خورده به جای فولاد ضد زنگ ساخته شده و دوم، شیشه آن به جای داشتن خمیدگی در اطراف لبه‌ها، صاف است. تغییر ماده از فولاد به آلومینیوم تاثیر قابل توجهی بر وزن دارد. در حالی که وزن واچ 2 بدون بند 49 گرم است، واچ 2R تنها 37 گرم وزن دارد. این تفاوت وقتی با بندهای پیش‌فرض همراه می‌شود، بیشتر می‌شود؛ وزن واچ 2 با بند 80 گرم بوده، در حالی که وزن واچ 2R فقط 59 گرم است.

یکی از مشکلاتی که با واچ 2 خواهید داشت، اندازه و وزن آن است. برای ساعتی که برای کاربران تناسب اندام طراحی شده، بیش از حد بزرگ و سنگین است، که این امر می‌تواند در حین ورزش و به خصوص هنگام استفاده برای ردیابی خواب در رختخواب، مزاحم باشد. در حالی که اندازه در مدل جدید ثابت مانده، وزن دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کند. می‌توان به راحتی فراموش کرد که این ساعت را به دست دارید، که این مورد در مدل‌های گران‌تر صدق نمی‌کند. با این حال، برخی ممکن است وزن واچ 2 را ترجیح دهند، پس تجربه شخصی شما ممکن است متفاوت باشد.

شیشه همچنان از همان مواد کریستالی یاقوت کبود ساخته شده است، اما این بار با لبه‌هایی صاف همراه می شود. ممکن است لبه‌های صاف هنگام لمس احساس خوبی به شما ندهند، اما برخی افراد ممکن است نمای شیشه‌ای صاف را ترجیح دهند. همچنین، واچ 2R با پوشاندن حاشیه‌های نسبتاً ضخیم واچ 2 با یک صفحه کرونومتر دو رنگ، ظاهری بسیار زیباتر ارائه می‌دهد.

ساعت واچ 2R در دو رنگ Forest Green و Gunmetal Grey عرضه می‌شود. مدل اول دارای قاب نقره‌ای با بند سبز است، در حالی که مدل دوم شامل قاب خاکستری تیره با بند مشکی می شود. بندها در غیر این صورت یکسان هستند. بندهای واچ 2R نسبت به ساعت‌های واچ 2 با بافت پلاستیکی برجسته‌تر، ظاهر کمتری دارند. آنها به هیچ وجه بد نیستند، فقط احساس کمتری زیبا و برتر دارند. آنها از مکانیزم اتصال بند استاندارد استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید آنها را با بند ساعت دیگری جایگزین کنید.

طراحی واچ 2R عموماً آن چیزی است که انتظار می‌رود: نسخه‌ای کم‌پریمیوم‌تر از واچ 2. این ساعت، جلوه‌ی لوکس فولاد ضد زنگ براق و بندهای نرم مدل گران‌تر را ندارد. با این حال، بسیاری از افراد، سبکی بیشتر واچ 2R را ترجیح می‌دهند، که استفاده روزانه و پیگیری وضعیت تناسب اندام را بسیار آسان‌تر می‌کند.

وان پلاس واچ 2R دارای صفحه نمایش مشابه با مدل واچ 2 است. این صفحه نمایش 1.43 اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و رزولوشن 466 در 466 پیکسل همراه بوده و از نظر ظاهری و کارایی تقریباً مشابه با نسخه واچ 2 می‌باشد. نمایشگر واچ 2R کمی روشن‌تر بود و رنگ‌های متفاوتی نسبت به صفحه نمایش واچ 2 داشت، اما این ممکن است فقط به تغییر واحد مربوط باشد. هر دو نمایشگر خوبی هستند اما می‌توانند از روشنایی بیشتری در زیر نور شدید خورشید استفاده کنند.

نرم افزار و عملکرد

ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2R از نرم‌افزار و سخت‌افزار مشابه با مدل واچ 2 بهره می‌برد. این دستگاه شامل ترکیبی از سیستم‌عامل Wear OS گوگل و RTOS است که بر روی چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون W5 و BES2700 کار می‌کند. طراحی هوشمندانه‌ای دارد که امکان بهره‌برداری از قابلیت‌های برتر ساعت هوشمند و طول عمر باتری را فراهم می‌آورد.

به طور کلی، تجربه کاربری نرم‌افزاری در واچ 2R بسیار مثبت بوده است. بخش Wear OS دقیقاً همان چیزی است که از سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی انتظار می‌رود و وان پلاس RTOS نیز بدون جدا کردن دو دنیا از یکدیگر، به خوبی آن را تکمیل می‌کند. با این حال، وان پلاس می‌توانست اقداماتی را برای بهبود شرایط انجام دهد. تاچ تزئینی در واچ 2 می‌توانست به تاچ کاربردی برای ناوبری در رابط کاربری تبدیل شود، چرا که این امر می‌توانست تعامل با رابط کاربری را به مراتب جذاب‌تر از اسکرول کردن ساده کند.

واچ 2R شامل صد واچ فیس در برنامه OHealth است که تعداد انگشت‌شماری از آنها از پیش روی دستگاه نصب شده‌اند. برخی از این واچ فیس‌ها جدید و انحصاری برای Watch 2R هستند و در Watch 2 در دسترس نیستند. انتقال واچ فیس‌ها به نسبت کند می‌باشد و تقریباً بین 60 تا 90 ثانیه زمان می‌برد تا پس از تنظیم در برنامه، واچ فیس‌ بر روی دستگاه نمایان شود. نکته ناامیدکننده‌تر این است که به نظر می‌رسد این زمان‌بندی متغیر است.

و در نهایت، علی‌رغم تمرکز بر سلامت و تناسب اندام، وان پلاس ویژگی‌های مربوط به سلامت زنان مانند ردیابی تخمک‌گذاری، باروری و چرخه قاعدگی را از ساعت خود حذف کرده است. این ویژگی تقریباً در هیچ یک از پوشیدنی‌های وان پلاس وجود ندارد، به استثنای نورد واچ که احتمالاً فقط به دلیل ساخته شدن توسط شرکت دیگری و سپس تغییر نام توسط وان پلاس، این قابلیت را داراست. دلیل عدم اولویت بخشیدن به یک ویژگی حیاتی و ضروری برای نصف جمعیت جهان توسط این شرکت نامشخص است، به ویژه زمانی که این ویژگی تقریباً در تمام دستگاه‌های رقیب موجود است.

عمر باتری

وان پلاس واچ 2R همان باتری 500 میلی آمپر ساعتی را دارد که در وان پلاس واچ 2 نیز استفاده شده است. این باتری به شما امکان می‌دهد تا مدت زمان طولانی‌تری از ساعت هوشمند خود استفاده کنید. وان پلاس ادعا می‌کند که عمر باتری دستگاه در حالت Smart با استفاده فراوان تا 48 ساعت، با استفاده کم تا 100 ساعت و در حالت صرفه‌جویی انرژی که در آن Wear OS و تراشه W5 خاموش می‌شوند، تا 12 روز دوام می‌آورد.

ما ساعت را با نمایشگر همیشه روشن و تنظیم دستی روشنایی بر روی 3 از 5 تست کردیم. همچنین، پایش SpO2 در حین خواب با فعال‌سازی مداوم نظارت بر ضربان قلب انجام شد. در زمان ردیابی پیاده‌روی در فضای باز، روزانه تقریباً 40 دقیقه از GPS استفاده می‌شود. صفحه نمایش در حین خواب با فعال‌سازی حالت خواب خاموش می‌گردد، که این عمل همچنین قابلیت روشن شدن خودکار صفحه را هنگام بیداری غیرفعال می‌کند.

در این شرایط، با یک بار شارژ و دو شب ردیابی خواب، تقریباً سه روز عمر باتری را تجربه خواهید کرد که این میزان بین ادعاهای وان پلاس در مورد استفاده سبک و سنگین قرار می‌گیرد. مانند قبل، شارژ کامل ساعت حدود یک ساعت طول می‌کشد، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در حالی که صبح برای کار آماده می‌شوید، شارژ کنید. پوک شارژ نسبت به واچ 2 بدون تغییر باقی مانده، به این معنی که هنوز کوچک است، به راحتی گم می‌شود و گاهی اوقات به راحتی از وزن کابل متصل جدا می‌شود.

مانند واچ 2، این ساعت جدید با توجه به اینکه یک ساعت هوشمند اندرویدی کامل هستند و نه صرفاً یک ردیاب تناسب اندام، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. می‌توانید انواع اپلیکیشن ها را روی این دستگاه اجرا کنید، زیرا اساساً یک گوشی اندرویدی کوچک است و همچنان حدود دو روز کامل از آن استفاده کنید. یا استفاده سبک‌تری داشته باشید و حدود 4-5 روز طول بکشد.

جمع بندی

وان پلاس با عرضه واچ 2R جدید، تأثیر مثبتی بر بازار گذاشته است. واچ 2 اصلی پیش از این، یک محصول بسیار مطلوب و جذاب بود، اگرچه ممکن است کمی سنگین و گران به نظر می‌رسید. واچ 2R به سرعت هر دو مشکل را حل می‌کند و در عین حال با دیگر ویژگی‌هایش یکسان است، این امر آن را به گزینه‌ای پیش‌فرض برای بیشتر افراد در مقایسه با دیگر گزینه‌ها تبدیل می‌کند و در کل، یک ساعت هوشمند فوق‌العاده است.

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا
  • طراحی سبک و در عین حال مستحکم
  • نرم افزار انعطاف پذیر با طراحی سیستم عامل هیبریدی
  • عملکرد کلی خوب
  • عمر باتری فوق العاده

معایب

  • یک سایز وجود دارد که برای همه مناسب بوده و آن سایز، بزرگ است.
  • بدون نوع LTE
  • بدون ردیابی چرخه قاعدگی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا