گوناگون

متا به محققان امکان دسترسی به داده های اینستاگرام را برای مطالعه سلامت روان نوجوانان می دهد

اینستاگرام به گروهی منتخب از محققان اجازه دسترسی به داده‌های خود را می‌دهد تا تأثیر این پلتفرم بر سلامت روان نوجوانان و جوانان را بررسی کنند. بر اساس گزارش The Verge، این برنامه آزمایشی که با همکاری مرکز علوم باز (COS) اجرا می‌شود، قادر است مطالعات مستقلی را تولید کند که درکی از ارتباط بین رسانه‌های اجتماعی و بهزیستی نوجوانان فراهم آورد.

محققان برای مدت شش ماه به داده‌های اینستاگرام دسترسی خواهند داشت که این داده‌ها می‌توانند شامل تعداد حساب‌های یک نوجوان، میزان استفاده از اینستاگرام، تنظیمات حساب و سایر موارد باشند. با این وجود، متا تأکید می‌کند که دسترسی به اطلاعات دموگرافی کاربران را فراهم نمی‌آورد و شامل محتوای پست‌ها، نظرات یا پیام‌های آن‌ها نمی‌شود.

بر اساس گزارشی که برای اولین بار توسط The Atlantic منتشر شد، COS قصد دارد حداکثر هفت پیشنهاد تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف مرتبط با سلامت روان نوجوانان را انتخاب کند (متا در این فرایند مداخله‌ای نخواهد داشت). محققان باید نوجوانان را به عنوان شرکت‌کنندگان جذب کرده و رضایت والدین آن‌ها را جلب نمایند. COS بیان داشته است که تحلیل مستقیم داده‌های بدست آمده از اینستاگرام می‌تواند به فهم بهتر رفاه نوجوانان کمک کند، به ویژه اگر با داده‌های دیگری مانند نظرسنجی‌ها و مطالعات متفاوت ترکیب شود.

کرتیس کاب، معاون پژوهشی شرکت متا، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “والدین، سیاست‌مداران، دانشگاهیان و شرکت‌های فناوری تلاش می‌کنند تا بهترین روش‌های حمایت از جوانان در دنیای آنلاین را بیابند. با این حال، برای فهم کامل این موضوع، ما به داده‌های بیشتری نیازمندیم.”

تأثیر اینستاگرام بر سلامت روانی نوجوانان مدت‌هاست که مورد توجه قرار گرفته است. در سال 2021، فرانسیس هاگن، افشاگر فیسبوک، مجموعه‌ای از اسناد فاش‌شده را منتشر کرد که شامل تحقیقات داخلی بود، نشان‌دهنده این مطلب که “نوجوانان اینستاگرام را مقصر افزایش اضطراب و افسردگی خود می‌دانند”. در پی آن، دانشمندان از متا خواستار دسترسی بیشتر به تحقیقات سلامت روان شدند.

از آن زمان به بعد، اینستاگرام ویژگی‌هایی را برای حفاظت از کودکان در برنامه خود ارائه داده است، اما همچنان نگرانی‌هایی در مورد اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های آنلاین وجود دارد که به تصویب قوانین جدید ایمنی کودکان و تأیید سن در سراسر ایالات متحده منجر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا