موبایل و تبلت

شیائومی میکس فولد 4 به لطف فیبر کربن در برابر ضربه مقاوم بهتری دارد

شیائومی در رویداد سالانه خود دیروز چندین دستگاه جدید را معرفی کرده که شامل گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 4 به سبک کتاب، گوشی کوچکتر شیائومی میکس فلیپ، اسمارت بند 9 می شود.

در مورد تاشوهای میکس فولد 4، گزارش شده که مقاومت در برابر ضربه نسبت به نسخه قبلی خود 300 درصد افزایش یافته است. شیائومی میکس فولد 4 با وزن 226 گرم، در حالت باز شدن 4.59 میلی‌متر و در حالت تا شدن 9.47 میلی‌متر ضخامت دارد. در جهت مقایسه، آنر مجیک V3 که به تازگی منتشر شده، در حالت باز شدن 4.35 میلی‌متر و در حالت تا شدن 9.2 میلی‌متر ضخامت دارد.

بر اساس گزارشی، میکس فولد 4 نخستین گوشی شیائومی است که از ساختار فیبر کربنی بهره می‌برد. صفحه شناور لولا، پوشش صفحه نمایش و قسمت باتری در صفحه وسط، همگی از فیبر کربنی با دوام بالای T800H ساخته شده‌اند که مقاومت در برابر ضربه را تا 300 درصد افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، مواد فیبر کربنی به کار رفته در این دستگاه دارای مقاومت کششی 5500 مگاپاسکال هستند. برای مقایسه، این مقدار 13 برابر بیشتر از آلیاژ آلومینیوم 6M42 و 25 برابر بیشتر از آلیاژ آلومینیوم معمولی است. یکی دیگر از مزایای این مواد جدید، سبک‌وزن بودن آنها است. به طور دقیق‌تر، وزن آن‌ها تنها یک پانزدهم آلیاژ آلومینیوم 6M42 است. این امر می‌تواند یکی از عوامل کلیدی در کاهش وزن 29 گرمی دستگاه نسبت به مدل قبلی‌اش باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا