موبایل و تبلت

تماشا کنید: تست دوام گلکسی زد فلیپ 6

با معرفی گلکسی زد فلیپ 6 جدید سامسونگ، زک نلسون، یوتیوبر معروف در زمینه فناوری از کانال JerryRigEverything، به انجام کاری پرداخته که در آن تبحر دارد و آن هم تخریب کامل یک گوشی برای آزمایش میزان دوام دستگاه است. این ویدیو ممکن است برای کسانی که دیدن خراشیده شدن، سوختن، و خم شدن قطعات گران‌بهای فناوری را دشوار می‌دانند، ساعاتی سخت باشد. با این حال، این آزمایش‌ها تا حدودی جذاب نیز هستند.

نلسون پس از بررسی چند تفاوت بین گلکسی زد فلیپ 6 و مدل قبلی‌اش (مانند چهار شکاف دوربین به جای سه، طراحی بیشتر مربعی شکل و شاید کمتر شدن چین‌خوردگی صفحه نمایش)، ابزارهای خود را به کار می‌گیرد. در نیمه‌ی راه تست دوام، کاتر به دست نلسون می‌رسد، ابزاری که هیچ تلفنی نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند و انتظار هم نمی‌رود. نلسون با هیجان و اشتیاق، تیغه را روی تمام سطوح گوشی می‌کشد و خراش‌های عمیقی بر روی بدنه ایجاد می‌کند، همزمان صدایی تولید می‌کند که می‌تواند موهای پشت گردن شما را سیخ کند.

سپس، آزمایش آتش انجام می‌شود، جایی که یوتیوبر شعله‌ای را بر روی نمایشگر نگه می‌دارد تا ببیند تا چه حد مقاوم است. در این مورد، تقریباً 14 ثانیه طول کشید تا صفحه نمایش نشانه‌های آسیب را نشان دهد. نلسون با اشاره به اینکه رتبه IP48 گلکسی زد فلیپ 6 به معنای محافظت در برابر اجسامی با اندازه 1 میلی‌متر یا بزرگتر است، پیش از باز و بسته کردن مکرر دستگاه، مقداری از موادی که عملاً شبیه به گونی آوار است را روی تلفن هوشمند سامسونگ می‌ریزد. به نظر نمی‌رسد که دستگاه آسیب جدی ببیند، هرچند که باز و بسته شدن تلفن کمی پر سر و صداتر می‌شود.

مرحله بعدی، تست خمیدگی نامعتبر و مشهور یوتیوبر است که در آن از دستان خود برای بررسی استحکام ساختاری هر دستگاهی که در دست دارد استفاده می‌کند. خم کردن یک گوشی تاشو ممکن است بی‌معنی به نظر رسد، چرا که برای انعطاف‌پذیری طراحی شده، اما نه برای خم شدن به جهت مخالف. به طور شگفت‌انگیزی، گلکسی زد فلیپ 6 در برابر خم شدن به بیرون توسط نلسون مقاومت کرده و سالم باقی مانده است.

در ادامه ویدیو، یوتیوبر پوشش بیرونی گلکسی زد فلیپ 6 را جدا می‌کند تا نمای بهتری از درون آن به دست آورد. در نهایت، گوشی تقریباً غیرقابل شناسایی است، اما باید گفت که در مجموع، این تست دوام را به خوبی پشت سر گذاشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا