هوش مصنوعی

5 کار عالی که می توانید با گوگل Gemini Advanced انجام دهید

Gemini Advanced از زمان رونمایی در ماه فوریه، مورد توجه ویژه‌ای در عرصه هوش مصنوعی گوگل قرار گرفته و تجربه‌ای برتر از هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که به طور مستقیم با تمامی برنامه‌های محبوب گوگل شما ادغام شده است.

Gemini Advanced در مقایسه با نسخه رایگان Gemini، قابلیت‌های بیشتری دارد، از جمله “کدنویسی، استدلال منطقی، پیروی از دستورالعمل‌های دقیق و همکاری خلاقانه” و در انجام “کارهای بسیار پیچیده” بسیار توانمندتر است. این محصول بسیار شبیه به Copilot Pro مایکروسافت است، اما برای اکوسیستم اپلیکیشن های گوگل طراحی شده است.

دسترسی آسان به Gemini Advanced در اپلیکیشن های گوگل

یکی از مزایای کلیدی Gemini Advanced، ادغام بی‌درز آن با اپلیکیشن‌های گوگل است. اگر شما از Google Docs، Gmail، Sheets یا هر برنامه دیگری که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند بهره می‌برید، نماد الماسی Ask Gemini را در گوشه بالا سمت راست، کنار نماد حساب‌ها خواهید دید.

با کلیک بر روی این نماد، منوی کشویی باز می‌شود که شامل نوار درخواست و مجموعه‌ای از پیشنهادات است که می‌توانید برای بهبود متن یا داده‌های خود استفاده کنید. به طور مشابه، در رابط کاربری واقعی Gemini Advanced، می‌توانید قابلیت Gemini Extensions را از طریق تنظیمات فعال سازید.

این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از ذکر @، برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل مانند پروازها، هتل‌ها، نقشه‌ها، فضای کاری، یوتیوب و موسیقی را به درخواست‌های خود اضافه کنید و چت‌بات‌های آن‌ها را در نتایج درخواست‌هایتان ادغام نمایید.

فایل ها را مستقیماً در Gemini Advanced آپلود کنید

در حالی که نسخه رایگان Gemini امکان آپلود تصاویر برای پردازش و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی روی دسکتاپ را فراهم می‌کند، نسخه پیشرفته‌ی Gemini اجازه می‌دهد تا تصاویر، اسناد، فایل‌های داده و فایل‌های مختلفی از Google Drive آپلود شوند. فرمت‌های قابل پشتیبانی شامل CSV، DOC، DOCX، DOT، DOTX، PDF، RFT، TSV، TXT، XLS و XLXS می‌باشند.

این قابلیت‌ها مدیون مدل زبان پیشرفته‌ی Gemini 1.5 Pro هستند که با پنجره زمینه‌ای به طول 1 میلیون کاراکتر، طولانی‌ترین ربات چت جهان را داراست. Gemini Advanced قادر است فایل‌های PDF تا 1500 صفحه را پردازش نماید. همچنین، امکان آپلود همزمان چندین فایل برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.

به زودی، این سیستم هوش مصنوعی توانایی آپلود تا 30000 خط کد یا ویدیوهایی به طول یک ساعت را خواهد داشت. طبق اعلام گوگل، Gemini Advanced تنها ربات چتی است که قابلیت پردازش این حجم از داده‌ها را دارد.

قابلیت Gems در Gemini Advanced

Gemini Advanced به زودی ویژگی جدیدی به نام Gems را عرضه می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا یک ربات چت سفارشی ایجاد کنید که به عنوان دستیاری برای وظایف خاص نظیر نویسندگی خلاق، همراه تمرین، کمک آشپزی، معلم ریاضی یا همدم درسی عمل می‌کند. بر اساس دستورالعمل‌های اولیه‌ای که شما وارد می‌کنید، Gemini Advanced به بهبود مسیرهای شما کمک کرده و ربات چت سفارشی Gems را می‌سازد.

هنگامی که این قابلیت در ماه‌های آتی فعال شود، شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی Create a Gem در Gemini Advanced، نام و دستورالعمل‌های Gem خود را تعیین کنید. این ویژگی قادر است با برنامه‌های دیگر گوگل مانند Gmail، Maps، YouTube و Google Drive تعامل داشته باشد، که به شما اجازه می‌دهد محتوای اضافی را از طریق این برنامه‌های افزودنی ایجاد کنید.

Gems دارای ویژگی‌هایی مشابه با GPT‌های سفارشی در ChatGPT یا شخصیت‌های کاربردی در Character.AI است. با این وجود، Gems مخصوص حساب کاربری Gemini Advanced شما بوده و در حالی که GPT‌های سفارشی و شخصیت‌های Character.AI را می‌توان با دیگر کاربران در جامعه عمومی به اشتراک گذاشت.

برنامه ریزی سفر با Gemini Advanced

بسیاری از سرویس‌های هوش مصنوعی ویژگی‌هایی برای برنامه‌ریزی سفر دارند. با این حال، Gemini Advanced تجربه‌ای نوآورانه در برنامه‌ریزی سفر ارائه داده است که با در نظر گرفتن علایق و اولویت‌های تمام مسافران، برنامه‌ای دقیق را طراحی می‌کند که می‌تواند از جزئیات تأیید شده‌ی سفر در نقشه‌ها، جی‌میل و تقویم بهره ببرد و همچنین از جزئیات مهم در جستجو استفاده کند تا یک جدول تعاملی از گزینه‌های سفر احتمالی را ایجاد کند که در صورت لزوم قابل ویرایش است.

کاربران می‌توانند با وارد کردن پارامترهایی مربوط به ترجیحات و محدودیت‌های سفر خود، برنامه‌ای مشخص برای روز را تنظیم کنند و Gemini می‌تواند جزئیات سفر را بیابد. همچنین می‌توان برنامه‌ی سفر را با تغییراتی در زمان شروع روز به‌روز کرد و Gemini Advanced کل برنامه‌ی سفر را برای در نظر گرفتن این تغییرات به‌روزرسانی می‌کند.

تجربه‌ی برنامه‌ریزی سفر در رابط کاربری پویای Gemini، که شامل اطلاعات مکانی مانند تصاویر و رتبه‌بندی‌های رستوران‌ها و هتل‌ها می‌شود، به زودی و در اطراف روز کارگر در دسترس خواهد بود.

تجزیه و تحلیل صفحه گسترده

بیشتر چت‌بات‌ها، از جمله نسخه رایگان Gemini، قابلیت تحلیل داده‌ها را به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی خود دارند. با این حال، Gemini Advanced دارای یک ویژگی تخصصی تحلیل داده است که با صفحات گسترده کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها را جمع‌آوری و در قالب نمودارهای بصری نشان دهید.

شما می‌توانید درخواست خود را همراه با جزئیات داده‌های مورد نیازتان و همچنین آپلود صفحات گسترده‌ای که دارید، ثبت کنید. Gemini Advanced به تجزیه و تحلیل اعلان‌ها و داده‌های شما می‌پردازد و نتایج را به صورت نمودار و خلاصه، به همراه کد پایتون سفارشی که اطلاعات بیشتری درباره تحلیل شما ارائه می‌دهد، بازمی‌گرداند. Google تضمین می‌کند که فایل‌های آپلود شده توسط شما برای آموزش مدل‌های خود استفاده نخواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا