نرم افزار و اینترنتهوش مصنوعی

سازندگان اینستاگرام می‌توانند با ایجاد کاراکتر هوش مصنوعی با فالوورها چت کنند

در دفعه بعدی که به یک سازنده در اینستاگرام پیام می‌دهید، ممکن است پاسخی از هوش مصنوعی او دریافت کنید. متا آغاز به راه‌اندازی استودیوی هوش مصنوعی خود کرده است؛ مجموعه‌ای از ابزارها که به سازندگان اینستاگرام امکان می‌دهد تا شخصیت‌های هوش مصنوعی بسازند که قادر به پاسخگویی به سوالات و چت با دنبال‌کنندگان و طرفدارانشان هستند.

این شرکت استودیوی هوش مصنوعی را برای نخستین بار در رویداد Connect خود در پاییز گذشته معرفی کرد و اخیراً آزمایش‌هایی را با هوش مصنوعی ساخته‌شده توسط تعدادی از اینستاگرامرهای برجسته انجام داده است. حالا متا این ابزارها را به سازندگان آمریکایی بیشتری ارائه می‌دهد و فرصتی را به سایر کاربران می‌دهد تا با شخصیت‌های تخصصی هوش مصنوعی آزمایش کنند.

متا اعلام کرده است که هوش مصنوعی جدیدی در حال توسعه است که قصد دارد مشکل دیرینه کاربران پرطرفدار اینستاگرام را حل کند: پاسخگویی به حجم عظیم پیام‌های روزانه برای آنها تقریباً ناممکن است. کانر هیز، معاون محصول استودیوی هوش مصنوعی متا، می‌گوید که اکنون می‌توانند هوش مصنوعی را به گونه‌ای بسازند که به عنوان توسعه‌ای از خود کاربران عمل کند.

مارک زاکربرگ بلندپروازی‌های بزرگی برای این چت‌بات‌ها دارد. او در مصاحبه‌ای اخیر با بلومبرگ اظهار داشت که امیدوار است در نهایت شاهد «صدها میلیون» هوش مصنوعی ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان در اپلیکیشن‌های متا باشیم. با این وجود، هنوز مشخص نیست که آیا کاربران اینستاگرام به اندازه کافی مایل به تعامل با نسخه‌های هوش مصنوعی از توسعه‌دهندگان مورد علاقه‌شان هستند یا خیر. متا پیش از این با چت‌بات‌های هوش مصنوعی که شخصیت‌هایی مانند اسنوپ داگ و کندال جنر را شبیه‌سازی می‌کردند، آزمایشاتی انجام داده بود، اما این شخصیت‌ها به طور کلی ناکارآمد بودند.

AI Studio نه تنها برای توسعه‌دهندگان است. متا به کاربران اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های هوش مصنوعی سفارشی خود را بسازند که قادر به چت در مورد موضوعات خاص، ساخت میم یا ارائه مشاوره هستند. این چت‌بات‌ها، که بر اساس شخصیت‌های متمرکز بر خالق هستند، از مدل جدید Llama 3.1 متا پشتیبانی می‌شوند. کاربران می‌توانند ساخته‌های چت‌بات خود را به اشتراک گذاشته و تعداد کاربرانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را پیگیری کنند، هرچند قادر به مشاهده تعاملات دیگر کاربران با آن‌ها نیستند.

چت‌بات‌های جدید، جدیدترین ابزاری هستند که متا برای تشویق کاربران به گذراندن زمان بیشتر با هوش مصنوعی خود به کار می‌برد، زیرا متا هوش مصنوعی را در بخش‌های بیشتری از برنامه‌های خود ادغام می‌کند. با این حال، متا در یک پست وبلاگی تأکید می‌کند که “سیاست‌ها و حفاظت‌هایی برای حفظ امنیت افراد و تضمین استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی وجود دارد”.

اسکرین‌شات‌های ارائه‌شده توسط شرکت نشان می‌دهند که چت با شخصیت‌های هوش مصنوعی جدید نیز شامل یک سلب مسئولیت خواهد بود: “ممکن است برخی از پیام‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی نادرست یا نامناسب باشند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا