هوش مصنوعی

گوگل قابلیت Circle to Search را به مرورگر کروم آورد

ویژگی هوش مصنوعی Circle to Search گوگل که در ابتدای سال جاری در دستگاه‌های خانواده گلکسی اس 24 سامسونگ معرفی شد، اکنون برای استفاده در کامپیوتر از طریق مرورگر کروم نیز در دسترس است. این قابلیت هم در سیستم‌عامل ChromeOS و هم در مرورگر کروم قابل استفاده است.

با این وجود، چند نکته (جزئی) وجود دارد. اولاً، این ویژگی در نسخه‌های بتا کروم اواس 127 و کروم 128 برای ویندوز یا macOS موجود است. ثانیاً، Circle to Search به طور رسمی با این نام شناخته نمی‌شود، بلکه به آن “Search with Google Lens” گفته می‌شود. اگر شما نسخه بتای ChromeOS یا کروم برای ویندوز یا macOS را در اختیار دارید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. کافی است در کروم برای ویندوز یا مک، به منوی سه نقطه بروید و گزینه “Search with Google Lens” را انتخاب کنید.

پس از آن، می‌توانید یک منطقه را انتخاب کنید (و در صورت تمایل آن را دایره‌ای کنید) و نتایج فوری را در یک پنل کناری دریافت نمایید. در ChromeOS، می‌توانید به راحتی از آیکون Google Lens در نوار آدرس برای دستیابی به همان نتایج استفاده کنید. یادداشت‌های انتشار گوگل برای نسخه بتای کروم 128، این ویژگی را به خوبی شرح می‌دهند:

Google Lens در کروم، جستجوی هر آنچه روی صفحه‌تان می‌بینید را آسان می‌کند. درون ویدیویی که مشاهده می‌کنید، یک اسلاید در پخش زنده یا تصویری در صفحه وب را جستجو کنید. Google Lens در همان تب شما پاسخ‌گو خواهد بود و شما می‌توانید با اطلاعات تازه‌ای که به دست آورده‌اید، به گشت‌وگذار خود ادامه دهید.

از این پس، تنها چند هفته تا ارتقای کروم 128 برای ویندوز و مک اواس به کانال پایدار باقی مانده و همین موضوع در مورد ChromeOS 127 نیز صادق است. زمانی که این اتفاق بیفتد، همگان بدون توجه به نامی که گوگل انتخاب کند، به قابلیت Circle برای جستجو در Chrome دسترسی خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا