هوش مصنوعی

OpenAI مدل GPT-4o Long Output را با 64K توکن خروجی منتشر کرد

OpenAI به تازگی و بدون جلب توجه زیادی، اعلامیه‌ای شگفت‌انگیز منتشر کرد. مدل پیشرفته‌ی پرچم‌دار OpenAI، GPT-4o، اکنون از تعداد بیشتری توکن خروجی پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی آزمایشی GPT-4o که با نام GPT-4o Long Output شناخته می‌شود، اکنون قادر است تا 64000 توکن خروجی را در هر درخواست پشتیبانی کند.

این امکان، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از مدل GPT-4o در موارد استفاده‌ای که نیازمند پاسخ‌های طولانی‌تری هستند، بهره ببرند. توسعه‌دهندگانی که در برنامه‌ی آلفای OpenAI حضور دارند، می‌توانند با استفاده از نام مدل ‘gpt-4o-64k-output-alpha’ به خروجی‌های طولانی‌تر GPT-4o دسترسی پیدا کنند.

با توجه به اینکه عملیات طولانی‌مدت هزینه بیشتری دارد، OpenAI قیمت هر توکن از این مدل را افزایش داده است. gpt-4o-64k-output-alpha به قیمت 6.00 دلار برای هر میلیون توکن ورودی و 18.00 دلار برای هر میلیون توکن خروجی عرضه می‌شود. در خبری مرتبط، مایکروسافت دیروز اعلام کرد که نسخه مینی API GPT-4o با قابلیت پشتیبانی از چشم‌انداز برای استقرار استاندارد منطقه‌ای جهانی و شرق آمریکا را منتشر کرده است. مایکروسافت قصد دارد به زودی این سرویس را در مناطق بیشتری ارائه دهد.

با استفاده از GPT-4o mini vision، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از این APIها برای پردازش تصاویر و ویدیوها در برنامه‌هایی که شامل تشخیص بصری، درک صحنه و موارد دیگر می‌شوند، استفاده کنند. علاوه بر این، GPT-4o mini قادر است خروجی‌های متنی دقیق و مفصلی را از ورودی‌های بصری ایجاد کند. تیم Microsoft Azure در مورد در دسترس بودن GPT-4o mini در Azure موارد زیر را اعلام کرده است:

با اضافه کردن قابلیت‌های ورودی بینایی، GPT-4o mini تطبیق‌پذیری خود را افزایش داده و افق‌های نوینی را برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها می‌گشاید. این پیشرفت، به کاربران امکان می‌دهد داده‌های بصری را پردازش و تحلیل کنند، بینش‌های با ارزشی استخراج نمایند و خروجی‌های متنی دقیق و جامعی تولید کنند.

مشتریان Azure هم اکنون قادرند تا با GPT-4o mini در محیط آزمایشی Azure OpenAI Studio Playground به تجربه و یادگیری بیشتر در مورد این مدل بپردازند. این پیشرفت‌ها در عرضه‌های OpenAI و مایکروسافت، پیشرفت چشمگیری در عرصه هوش مصنوعی را نشان می‌دهند، به خصوص در زمینه مدل‌های زبانی و بینایی. با قدرتمندتر و دسترس‌پذیرتر شدن این مدل‌ها، فرصت‌های تازه‌ای برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها فراهم می‌آید تا تجربیاتی که به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند را بازتعریف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا