بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی سامسونگ گلکسی رینگ

گلکسی رینگ سامسونگ از لحاظ فنی انقلابی به حساب نمی‌آید. انواع حلقه‌های هوشمند از سال 2015 نظارت محتاطانه سلامتی را ارائه داده‌اند. ساعت‌های هوشمند تقریباً تمام کارهایی را که یک حلقه هوشمند می‌تواند انجام دهد و در بسیاری موارد، بیشتر را نظارت می‌کنند. با این وجود، نمی‌توان انکار کرد که گلکسی رینگ به قیمت 399.99 دلار، هیجان‌انگیزترین پدیده‌ای است که در پنج سال اخیر در زمینه حلقه‌های هوشمند به وقوع پیوسته است که دلیل آن برند سامسونگ است. در این مقاله به نقد و بررسی این حلقه هوشمند سامسونگ می پردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

در طراحی گلکسی رینگ هیچ چیزی نیست که شما را به فکر فرو ببرد که این یک قطعه فناوری است. این بسیار باریک، نازک و راحت برای پوشیدن است و به آسانی فراموش می‌کنید که روی انگشتتان قرار دارد. گلکسی رینگ ضد آب است، بنابراین می‌توانید آن را هنگام دوش گرفتن بپوشید یا با آن شنا کنید. هیچ مشکلی مانند سوزش پوست تجربه نخواهید کرد، که قطعاً ارزشمند است. شاید آنچه را که دوست نداشته باشید، صدای خراشیدگی شدیدی است که هنگام برخورد رینگ با اشیاء دیگر مانند تلفن ایجاد می‌شود.

شاید این مشکلی باشد که با استفاده از پوشش‌های متفاوت بر روی محصول یا با به‌کارگیری فلزات مقاوم‌تر مانند نقره و طلا قابل کاهش است. با در نظر گرفتن تمرکز شرکت بر فروش مستقیم بیشتر محصولات خود به صورت آنلاین، منطقی است که این مواد با کیفیت بالا را از طریق Samsung.com به صورت انحصاری عرضه کنند.

با عرض تنها 7 میلی‌متر و ضخامت 2.6 میلی‌متر، گلکسی رینگ از بسیاری از حلقه‌های هوشمند دیگر کوچک‌تر است. سامسونگ به دنبال طراحی مقعری است که با نمایه باریک خود، ظاهری محجوب ایجاد می‌کند. این ممکن است کم‌پیچیده‌ترین حلقه هوشمندی باشد که تاکنون دیده‌ایم، که برای محصولی در این رده، دقیقاً مناسب است. زمانی که گلکسی رینگ را خریداری می‌کنید، یک کیت اندازه‌گیری برایتان ارسال می‌شود تا در تعیین سایز مناسب، از 5 تا 13، به شما کمک کند.

بنابراین، فرآیند انتخاب سایز را دست‌کم نگیرید. یک حلقه هوشمند باید به راحتی بر دست قرار گیرد و همزمان برای جمع‌آوری داده‌ها، تماس مناسب با پوست را حفظ کند. سامسونگ پیشنهاد می‌کند گلکسی رینگ را روی انگشت اشاره بپوشید، تا بتوانید از قابلیت‌های ژست آن بهره‌مند شوید.

پایش سلامت و تناسب اندام

گلکسی رینگ یک دستگاه مستقل است که معیارهای کلیدی سلامتی شما را پیگیری می‌کند. این دستگاه فاقد صفحه نمایش یا کنترل‌هایی است که برای ورودی مستقیم به دستگاه استفاده شوند. این دستگاه به طور خودکار سطح اکسیژن خون، خواب، دمای پوست و ضربان قلب را ردیابی می‌کند و حتی قادر است تمرینات ورزشی را به صورت خودکار شناسایی کند.

سپس، داده‌های جمع‌آوری شده به برنامه Samsung Health ارسال می‌شوند، جایی که با استفاده از هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای ارائه امتیاز انرژی به شما به کار می‌روند. فکر کنید به این امتیاز به عنوان شاخصی از وضعیت کلی سلامتی‌تان. به عنوان مثال، اگر امروز در تمرینات ورزشی به خود فشار آورده‌اید، ممکن است توصیه شود که فردا استراحت کنید. مشاهدات نشان می‌دهد که امتیاز انرژی در اکثر مواقع دقیق است، اما قطعاً جای بهبود وجود دارد. گاهی اوقات امتیازات بدون دلیل مشخصی دچار نوسان می‌شوند.

امتیاز انرژی به ویژگی دیگری از هوش مصنوعی به نام نکات سلامتی تغذیه اختصاص دارد و توصیه‌های شخصی برای مواردی مانند فعالیت بدنی و تغذیه ارائه می‌دهد. گاهی اوقات توصیه‌ها کاملاً دقیق نیستند، اما امیدواریم که با گذشت زمان بهبود یابند، زیرا هوش مصنوعی بیشتر یاد می‌گیرد و خود را تطبیق می‌دهد. قابلیت تشخیص خودکار تمرین نسبتاً محدود است، چرا که فقط تمرینات پیاده‌روی و دویدن را ردیابی می‌کند. این ویژگی بسیار مفید است، چون دستگاه فاقد صفحه نمایش است و تنها گزینه دیگر، استفاده از تلفن برای شروع دستی تمرین است.

متوجه شدیم که رینگ در ردیابی تمرینات پس از چند دقیقه به خوبی عمل می‌کند، حتی وقتی بدون تلفن برای دویدن می‌روید. تنها محدودیت، نبود داده‌های GPS است. نکته قابل توجه این است که رینگ می‌تواند داده‌های زیادی مانند آهنگ، سرعت متوسط، مناطق ضربان قلب، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را برای دویدن‌هایی که به طور خودکار شناسایی می‌شوند، نظارت کند.

سایر تمرین‌ها می‌توانند از طریق برنامه Samsung Health نظارت شوند، اما رینگ فقط برای تعدادی محدود از تمرین‌ها، مانند دوچرخه‌سواری، داده‌های زنده ضربان قلب را ارائه می‌کند. این ممکن است بسته به تمرینات مورد علاقه شما و توانایی رینگ در خواندن ضربان قلب زنده برای آنها، محدودیتی باشد. نظارت بر فعالیت معمولاً خوب کار می‌کند، مگر در موارد نادری که اینطور نیست. گاهی اوقات رینگ مدت زمان و مسافت دویدن را به همراه ضربان قلب نادرست ثبت می‌کند. این اغلب زمانی رخ می‌دهد که بر تشخیص خودکار تمرین تکیه شده، که این امر می‌تواند هدف اصلی این ویژگی را خنثی کند.

نظارت بر خواب

حتی اگر داده‌های خواب در امتیاز انرژی کلی تأثیرگذار باشند، نظارت بر خواب به جزئیات دقیق نیاز دارد. بر اساس داده‌های به دست آمده از گلکسی رینگ، شما یک امتیاز خواب مجزا در برنامه Samsung Health مشاهده خواهید کرد. سامسونگ با استفاده از ساعت‌های هوشمند خود در زمینه نظارت بر خواب پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی انجام داده و با افزودن معیارهای جدیدی مانند حرکت در طول شب و تأخیر در به خواب رفتن در حلقه گلکسی رینگ، گامی فراتر نهاده است تا به شما در داشتن خوابی بهتر کمک کند.

داده‌های خواب قابل دسترسی در اپلیکیشن شامل دمای پوست، مراحل خواب، ضربان قلب و سطح اکسیژن خون می‌باشد. تمامی این داده‌ها برای محاسبه یک امتیاز خواب به کار می‌روند که کیفیت استراحت شما را بر اساس یک مقیاس صد درجه‌ای رتبه‌بندی می‌کند. اگر به دنبال ریختن داده‌های خواب خود هستید، گلکسی رینگ می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات زیادی در مورد الگوهای خواب خود کسب کنید و از قابلیت مربیگری خواب برای انجام اقدامات عملی جهت بهبود کیفیت استراحت خود بهره ببرید.

گلکسی رینگ در نظارت بر خواب عملکرد بسیار خوبی داشته و داده‌های مربوط به مراحل خواب بسیار دقیق بوده‌اند. تنها نکته‌ای که برجسته است، داده‌های مربوط به اکسیژن خون می‌باشد. گاهی اوقات داده‌ها ممکن است نادرست باشند و اغلب نشان‌دهنده سطوحی زیر 80 درصد هستند، سطحی که ممکن است نیاز به مراجعه به اورژانس داشته باشید. با این حال، این یک محدودیت شناخته شده برای دستگاه‌های پوشیدنی است و نباید به عنوان یک نقص مختص به حلقه گلکسی تلقی شود. به طور کلی گلکسی رینگ دستگاهی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند به تمام این بینش‌های خواب دسترسی داشته باشند بدون اینکه ناراحتی خوابیدن با ساعت هوشمند را تجربه کنند.

ژست های کنترل

این ویژگی جذاب کوچک تنها با دستگاه‌هایی که به One UI 6.1.1 متصل شده‌اند کار می‌کند. در زمان این بررسی، فقط گلکسی زد فولد 6 و فلیپ 6 این قابلیت را داشتند، اما انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 دستگاه‌های بیشتری از One UI 6.1.1 پشتیبانی کنند. وقتی گلکسی رینگ را به دست دارید، کافی است دو بار آن را فشار دهید تا بتوانید از راه دور عکس بگیرید یا زنگ هشدار را خاموش کنید. به همین خاطر است که سامسونگ پیشنهاد می‌کند رینگ را در انگشت اشاره بپوشید، چرا که در غیر این صورت، این ویژگی فعال نخواهد شد. این همه چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.

تجربه سامسونگ Health

تجربه کاربری در اپلیکیشن Samsung Health برای استفاده کلی از گلکسی رینگ بسیار حائز اهمیت است، چرا که این تنها راه تعامل با داده‌ها و تنظیمات این دستگاه است. متأسفانه، این اپلیکیشن بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده نمی‌کند. در تضاد با سایر دستگاه‌های پوشیدنی سامسونگ، هیچ بخش مجزایی برای گلکسی رینگ درون برنامه وجود ندارد. فرض کنید که رینگ را خریداری کرده‌اید، آن را با دستگاه خود جفت کرده‌اید و حالا می‌خواهید داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کند مشاهده کنید.

ولی نمی‌توانید، و این موضوع می‌تواند گیج‌کننده باشد. حتی زمانی که به تعداد کل گام‌ها در برنامه نگاه می‌کنید، تنها تعداد گام‌های ثبت شده توسط گلکسی واچ یا گوشی همراهتان را می‌بینید، بدون اینکه بدانید رینگ به تنهایی چه تعداد گامی را شمرده است. فکر کنید، فردی پولی را صرف خرید این دستگاه می‌کند و با اشتیاق آن را به تلفن خود متصل می‌کند تا قابلیت‌های مستقل آن را بررسی کند. با این حال، هنگام باز کردن برنامه Samsung Health، می‌توانند ببینند که رینگ متصل شده، اما مشخص نیست که داده‌ها از کدام بخش حلقه به دست می‌آیند.

اگر برنامه Samsung Health یک دید کلی از تمام مواردی که توسط گلکسی رینگ رهگیری شده، ارائه دهد، بسیار مفیدتر خواهد بود. ادغام داده‌های رینگ با داده‌های تلفن یا ساعت هوشمند باید به صورت اختیاری باشد، نه به صورت پیش‌فرض. انگشتر هوشمند با ساعت هوشمند تفاوت‌های بنیادین دارد. ساعت هوشمند مجهز به صفحه نمایشی است که به شما امکان می‌دهد تا با آن تعامل کرده و داده‌های ردیابی شده را مستقل مشاهده کنید.

بنابراین، اهمیتی ندارد که این داده‌ها به صورت جداگانه در Samsung Health نمایش داده نشوند. در مقابل، Samsung Health تنها راه دسترسی شما به اطلاعاتی است که توسط گلکسی رینگ شناسایی می‌شود. اینکه این داده‌ها به وضوح کافی ارائه نمی‌شوند، می‌تواند مانعی غیرضروری و ناخوشایند باشد.

عمر باتری

سامسونگ ادعا کرده که گلکسی رینگ می‌تواند تا هفت روز با یک بار شارژ دوام بیاورد، که این ادعا نسبتاً دقیق است. با این حال، عمر واقعی باتری به دلیل تفاوت در اندازه‌ها متغیر خواهد بود، چرا که ظرفیت باتری در تمام سایزها یکسان نیست. گلکسی رینگ به تنهایی تا شش روز استفاده راحت را فراهم می‌کند.

استفاده از گلکسی رینگ در کنار گلکسی واچ می‌تواند طول عمر باتری را تا 30 درصد افزایش دهد، زیرا Samsung Health قادر است تصمیم بگیرد که از کدام دستگاه برای استخراج داده‌ها استفاده کند. به عنوان مثال، اگر باتری ساعت هوشمند شما در حال تمام شدن باشد، برنامه به رینگ اولویت می‌دهد. اگر گلکسی واچ بتواند داده‌های دقیق‌تری ارائه دهد، حسگرهای رینگ کمتر کار می‌کنند و در نتیجه، عمر باتری صرفه‌جویی می‌شود.

سامسونگ گلکسی رینگ را همراه با یک جعبه شارژ شفاف عرضه می‌کند که تقریباً 1.5 بار شارژ را در خود دارد، بنابراین می‌توانید تا سه هفته بدون نیاز به شارژر از آن استفاده کنید. این کیس ظاهری فوق‌العاده دارد و رینگ را در طول سفر ایمن نگه می‌دارد. همچنین دارای کانکتور USB-C برای شارژ است و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

خرید گلکسی رینگ مزایای بسیار آشکاری دارد؛ این حلقه گسسته، شیک، بسیار راحت است و به عنوان یک نظارت بر خواب عمل می‌کند. سامسونگ تأکید کرده که این دستگاه بیشتر برای کسانی مناسب است که قبلاً در اکوسیستم گلکسی حضور داشته‌اند. ویژگی‌های برجسته رینگ، مانند امتیاز انرژی، امتیاز خواب، نکات سلامتی و کنترل حرکات، فقط زمانی فعال می‌شوند که با یک گوشی گلکسی همگام‌سازی شوند. بنابراین، این حلقه یک خرید ارزشمند برای کاربران اکوسیستم گلکسی به شمار می‌رود.

گلکسی رینگ، که به تنهایی یک ردیاب خواب 399 دلاری است، برای کسانی که تمایلی به پوشیدن ساعت هوشمند در هنگام خواب ندارند، ایده‌آل است. علاوه بر این، قادر است به طور خودکار چندین نوع تمرین را شناسایی کند. افرادی که از گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ استفاده می‌کنند ممکن است با مقایسه آن با حلقه اورا، یک حلقه هوشمند محبوب، ارزش آن را درک کنند.

اگرچه ارزان‌تر است، اما Oura برخی از داده‌های دقیق‌تر را در پشت اشتراک ماهانه شش دلاری خود قفل کرده است. این در حالی است که گلکسی رینگ چنین محدودیتی ندارد و شما بدون نیاز به اشتراک، به تمام داده‌ها دسترسی دارید، که این امر قیمت 399 دلاری آن را جذاب‌تر می‌کند. گلکسی رینگ تنها یک محصول نیست، بلکه آغازگر یک مسیر جدید است.

همانطور که گلکسی فولد اولیه مقدمات یک تغییر بزرگ در صنعت تلفن‌های هوشمند را فراهم کرد، گلکسی رینگ نیز پتانسیل آغاز دوران جدیدی از دستگاه‌های پوشیدنی را دارد، زیرا سامسونگ در نسخه‌های بعدی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن را بهبود خواهد بخشید.چشم‌انداز حلقه هوشمند سامسونگ بسیار گسترده است. شرکت‌هایی که مدت‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند در مقایسه با این غول کره‌ای کوچک به نظر می‌رسند و نه قدرت مالی و نه شبکه جهانی لازم برای رقابت با سامسونگ را دارند. گلکسی رینگ می‌تواند به آن دستگاه پوشیدنی تبدیل شود که بر بازار حکمرانی می‌کند.

مزایا

  • طراحی شیک، پوشیدن راحت
  • اشتراکی برای مشاهده کامل داده ها وجود ندارد
  • ردیابی خواب استثنایی
  • عمر باتری عالی

معایب

  • دقت می تواند بهبود یابد
  • قیمت کمی بالاست
  • هیچ فلز درجه یکی ندارد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا