سخت افزار

آپدیت های بایوس ایسوس و MSI برای تراشه های ناپایدار نسل 13 و 14 اینتل منتشر شد

در ابتدای ماه، اینتل بالاخره چندین بیانیه در مورد مشکلاتی که مشتریان با نسل سیزدهم و چهاردهم قطعات دسکتاپ مواجه شده بودند، منتشر کرد. اولاً، این شرکت موضع خود را در مورد این مسائل روشن ساخت و دو سال گارانتی اضافه را اعلام نمود. ثانیاً، اینتل همچنین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن ادعاهای مربوط به مشکلات Via Oxidation در تراشه‌های خود را رد کرد، که برخی رسانه‌ها به آن اشاره کرده بودند.

در پی آن، ایسوس نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و وعده داد که به‌روزرسانی‌های بایوس را به زودی عرضه خواهد کرد:

اینتل به تازگی در پاسخ به گزارش‌هایی در مورد ناپایداری در برخی از پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم و چهاردهم خود بیانیه‌ای منتشر کرده است. ایسوس از این مسئله آگاه بوده و به طور فعال به مشتریان خود در کاهش اثرات آن کمک می‌کند. این اقدام شامل ارائه به‌روزرسانی‌های بایوس مطابق با جدیدترین یافته‌های اینتل می‌شود. همچنین، ما یک ضمانت تمدید شده دو ساله برای هر پردازنده دسکتاپ آسیب‌دیده ارائه خواهیم کرد.

ایسوس امروز شروع به ارائه بتا بایوس نسخه 2503/1503 برای Z790 کرد که قصد دارد نه تنها مشکل ناپایداری را حل کند، بلکه به بهبود عملکرد کلی نیز بپردازد:

ROG MAXIMUS/STRIX/PROART/AYW Z790 Series Beta Bios 2503/1503

  1. به روز رسانی میکروکد به 129 برای مشکل ناپایداری اینتل
  2. بهبود عملکرد سیستم

از فایل قدیمی cmo استفاده نکنید

علاوه بر ایسوس، MSI نیز اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌هایی را برای برخی از مادربردهای Z790 به عنوان بخشی از اولین سری به‌روزرسانی‌ها منتشر خواهد کرد و در آینده به‌روزرسانی‌های بیشتری ارائه خواهد داد:

به دلیل ناپایداری پردازنده‌های دسکتاپ اینتل Core نسل 14 و 13، MSI بایوس جدیدی را برای مادربردهای سری 700 و 600 اینتل و رایانه‌های دسکتاپ نسل چهاردهم و سیزدهم با میکروکد 0x129 جهت کاهش این بی‌ثباتی‌ها منتشر می‌کند. اولین گروه از مدل‌های مادربرد که به‌روزرسانی بایوس دریافت می‌کنند شامل MEG Z790 GODLIKE MAX، MEG Z790 ACE MAX، MPG Z790 CARBON MAX WIFI II، MPG Z790 CARBON WIFI، MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI و Z790MPOW می‌باشند.

به‌روزرسانی بایوس برای تمام مادربردهای سری 700 و 600 اینتل و رایانه‌های شخصی نسل 14 و 13 در هفته‌های آینده و تا پایان ماه آگوست انجام خواهد شد. لیست کامل به‌روزرسانی‌های موجود ایسوس را می‌توانید در پست انجمن مربوطه، مشاهده کنید. در مورد MSI، توصیه می‌شود که برای اطلاعات بیشتر به صفحه پشتیبانی مدل مادربرد خود مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا