نرم افزار و اینترنت

اینستاگرام ویژگی جدیدی مانند اسنپ مپ آزمایش می کند

اینستاگرام آزمایشی برای ویژگی جدیدی را آغاز کرده که به شدت به اسنپ مپس شباهت دارد. این ویژگی به کاربران اینستاگرام امکان می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های متنی و ویدیویی خود را بر اساس مکانی که در آن قرار دارند، روی نقشه قرار دهند. این نقشه با دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود و به‌روزرسانی‌های آنها می‌تواند در کنار هم نمایش داده شود، که این ویژگی بسیار شبیه به Snap Maps است که اولین بار در سال 2017 معرفی شد.

تفاوت عمده ای که در حال حاضر وجود دارد این است که اینستاگرام ممکن است تنظیمات حریم خصوصی محدودتری را ارائه دهد. کریستین پای، سخنگوی متا، در گفتگو با سایت ورج اظهار داشت که کاربران باید گروه خاصی از افراد را برای به اشتراک گذاری مکان خود انتخاب کنند، مانند دوستان نزدیک یا فقط دنبال‌کنندگانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند. در مقابل، اسنپ چت به پست‌های عمومی اجازه می‌دهد که در Snap Maps منتشر شوند.

کریستین پای اعلام کرد که ویژگی جدید اینستاگرام فعلاً تنها به صورت یک “آزمایش کوچک” در برخی بازارها قابل دسترسی است. این ابزار انتخابی بوده و شامل تنظیمات کنترلی برای اشتراک‌گذاری مکان می‌شود. پای تأکید کرد: “همانند همیشه، ما این ویژگی را با تمرکز بر ایمنی طراحی می‌کنیم.” او در پاسخ به سؤالات بعدی درباره اینکه آیا اشتراک‌گذاری به صورت کاملاً عمومی خواهد بود یا پست‌ها چه مدتی فعال می‌مانند، فوراً پاسخی نداد.

ویژگی نقشه‌ها ابتدا در ماه فوریه تحت عنوان “نقشه دوستان” در حال توسعه بود و این هفته، تصاویری از این ویژگی در حال استفاده به صورت عمومی منتشر شدند. پای مکان دقیقی که این ویژگی در حال آزمایش است را فاش نکرد. در سال 2012، اینستاگرام ویژگی نقشه عکس را داشت که تمام تصاویر کاربران را بر روی نقشه نمایش می‌داد، اما این ویژگی کاملاً خصوصی بود و نمی‌توانست با دیگران به اشتراک گذاشته شود و تنها شامل تصاویر کاربر می‌شد. این ویژگی روش جالبی برای مشاهده مجموعه عکس‌های کاربر بود، اما به دلیل استفاده اندک، شرکت آن را چهار سال بعد متوقف کرد.

در صورت انتشار گسترده، ویژگی نقشه‌ها نشان‌دهنده بازگشت به یکی از رویکردهای همیشگی اینستاگرام است: بهره‌برداری از ایده‌های رقبا. استوری‌ها از اسنپ چت، ریلز از تیک تاک، و اکنون – اگر این ویژگی را به عنوان بخشی از اینستاگرام در نظر بگیریم – موضوعات از توییتر الهام گرفته شده‌اند. به نظر می‌رسد که حالا زمان بازگشت به رویکردهای اسنپ چت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا