نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن دوربین آیفون Halide شامل حالتی برای عکاسی آسان تر RAW است

Halide یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین دوربین برای آیفون است، یک برنامه که به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل دستی زیادی بر روی عکس‌هایی که می‌گیرند داشته باشند. امروز، آن‌ها یک به‌روزرسانی بزرگ با پیشنهادی جذاب ارائه داده‌اند: دوربینی “Anti-intelligent”. عکاسان حرفه‌ای دیجیتال از قبل با فرمت RAW آشنایی دارند، فرمتی که Halide (و به طور کلی، تمام تولیدکنندگان دوربین دیجیتال) برای سال‌ها ارائه داده‌اند.

RAW به این معناست که شما تمام داده‌ها را مستقیماً از حسگر دوربین دریافت می‌کنید )بدون تغییرات یا بهبودهای چشمگیر). آیفون‌ها (و دیگر دوربین‌های دیجیتال) معمولاً تصاویر را در فرمت‌های فشرده ذخیره می‌کنند تا فضای کمتری اشغال کنند و با فشار دادن شاتر، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کنند.

با این وجود، فرمت جدید Halide، موسوم به “Process Zero”، تلاشی است برای ارائه استفاده‌ای عملی‌تر از فرمت RAW. هنگام باز کردن برنامه، شما می‌توانید از میان سه حالت مختلف انتخاب کنید: ProRAW (فرمت RAW اختصاصی اپل که برخی از پردازش‌های تصویری شرکت را به کار می‌برد)، Apple Processed (که همان تکنیک‌های عکاسی محاسباتی را به کار می‌گیرد که در هنگام استفاده از برنامه دوربین پیش‌فرض اپل به دست می‌آورید) و Process Zero.

Process Zero به شما امکان می‌دهد تا یک فایل RAW دریافت کنید و سپس به سرعت تنظیمات روشنایی تصویر را روی آن اعمال نمایید. یکی از مزایای عمده عکاسی با فرمت RAW، داشتن دامنه دینامیکی وسیع برای روشن کردن تصاویر تاریک یا کاهش روشنایی تصاویر بیش از حد روشن است. پس از اعمال این تنظیمات، Halide تنظیمات روشنایی RAW را به همراه یک فایل JPEG جدید ذخیره می‌کند که می‌توانید به راحتی آن را به برنامه‌های دیگر مانند Instagram، VSCO، Lightroom یا هر ابزار ویرایش تصویر دیگری که استفاده می‌کنید، انتقال دهید.

هدف این است که به عکاسان امکان ثبت تصاویر RAW بدون تغییرات محاسباتی و الگوریتمی که توسط اپل اعمال می‌شود را بدهد و سپس به راحتی با آن تصاویر کار کنند. بنابراین، هنگام عکاسی در حالت Process Zero، به جای دوربین اپل که چندین عکس می‌گیرد و آن‌ها را برای نتیجه‌ای متعادل‌تر ترکیب می‌کند، تنها یک عکس گرفته می‌شود.

این ممکن است منجر به تصاویری با نویز بیشتر و مناطق تیره‌تر یا روشن‌تر شود، اما می‌تواند به طور قابل توجهی واضح‌تر باشد و جزئیات بیشتری نسبت به فرآیند اپل ثبت کند. Halide یک وبلاگ مفصل با اطلاعات فراوان در مورد چگونگی کار این فرآیند منتشر کرده، که شامل نمونه‌هایی است و به شدت توصیه می‌کنم که اگر کنجکاو هستید، آن را مطالعه کنید.

تیم Halide همچنین اعلام کرده است که در حال کار بر روی نسخه Mark III از برنامه خود هستند. اما بر خلاف Mark II که با ویژگی‌های جدید زیادی عرضه شد، آن‌ها قصد دارند برخی از ویژگی‌های Mark III را برای دریافت بازخورد زودهنگام منتشر کنند، که Process Zero اولین نمونه از این ویژگی‌ها است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا