هوش مصنوعی

AMD به منظور استقرار زیرساخت های هوش مصنوعی، ZT Systems را می خرد

AMD اعلام کرد که قراردادی برای خرید ZT Systems به ارزش 4.9 میلیارد دلار امضا کرده است. ZT Systems، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های سرور ابری مقیاس‌پذیر برای محاسبات ابری و هوش مصنوعی است. با بیش از 29 سال تجربه در مهندسی جامع و همکاری نزدیک با پیشگامان فناوری، ZT Systems در حال حاضر به ارائه‌دهندگان برتر خدمات ابری و مخابراتی خدمت‌رسانی می‌کند.

AMD با این خرید، قصد دارد استقرار زیرساخت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر AMD را برای مشتریان در سراسر دنیا تسریع کند. پس از اتمام مراحل خرید، ZT Systems به بخشی از گروه راه‌حل‌های مرکز داده AMD تبدیل خواهد شد. فرانک ژانگ، مدیرعامل ZT، بخش تولید را هدایت خواهد کرد و داگ هوانگ، رئیس ZT، بر تیم طراحی و توانمندسازی مشتریان نظارت خواهد داشت.

همچنین، AMD برنامه‌ریزی کرده است که بخش تولید مرکز داده‌های مستقر در آمریکا متعلق به ZT Systems را به یک شریک استراتژیک بفروشد. دکتر لیسا سو، مدیرعامل شرکت AMD، درباره این خرید اظهار داشت:

خرید ZT Systems یک گام مهم دیگر در استراتژی درازمدت ما برای ارائه رهبری آموزشی و راه‌حل‌های استنتاجی است که به سرعت قابل استقرار در مقیاس وسیع در میان مشتریان ابری و سازمانی می‌باشد.

ZT افزودن طراحی سیستم‌های درجه جهانی و تخصص در راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر رک را به همراه دارد که به شکل چشمگیری سیستم‌های هوش مصنوعی مرکز داده و توانایی‌های فعال‌سازی مشتری ما را تقویت می‌کند. این خرید همچنین بر پایه سرمایه‌گذاری‌هایی است که ما برای تسریع در پیشبرد نقشه‌های راه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هوش مصنوعی خود انجام داده‌ایم.

تلفیق شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Instinct با عملکرد بالا، پردازنده‌های EPYC و مجموعه‌های محصولات شبکه‌ای با تخصص برتر ZT Systems در صنعت سیستم‌های مرکز داده، به AMD امکان می‌دهد تا زیرساخت‌های هوش مصنوعی مرکز داده را در مقیاس گسترده با اکوسیستم OEM و ODM خود عرضه کند.

فرانک ژانگ، مدیرعامل شرکت ZT Systems، درباره پیوستن به AMD اظهار داشت:

ما از پیوستن به AMD بسیار هیجان‌زده‌ایم و مشتاقانه منتظر ایفای نقشی بزرگ‌تر در طراحی زیرساخت‌های هوش مصنوعی هستیم که آینده‌ی محاسبات را رقم خواهد زد. در طول تقریباً 30 سال، کسب‌وکار خود را به عنوان یکی از پیشگامان ارائه‌دهنده زیرساخت‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی حیاتی برای بزرگ‌ترین شرکت‌های ابری جهان شکل داده‌ایم. AMD با ما در این دیدگاه که فناوری و افراد ما نقش کلیدی در طراحی و ساخت زیرساخت‌های محاسباتی دارند که بزرگ‌ترین مراکز داده جهان را پشتیبانی می‌کنند، موافق است.

AMD انتظار دارد این معامله تا پایان سال 2025 درآمد خود را (به جز هزینه‌های خاص) افزایش دهد. پس از اینکه در رقابت با NVIDIA در زمینه هوش مصنوعی عقب ماند، AMD اکنون سرمایه‌گذاری‌هایی را برای بهبود قابل ملاحظه در توانایی‌های هوش مصنوعی خود انجام داده است. AMD به طور خاص بر این نکته تأکید کرده است که در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار را برای توسعه اکوسیستم هوش مصنوعی AMD و تقویت توانایی‌های نرم‌افزاری خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است تا از رقیب خود NVIDIA پیشی بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا