نرم افزار و اینترنت

همکاری انویدیا و مدیاتک در جهت گسترش G-Sync به دستگاه های بیشتر

انویدیا و مدیاتک در سال‌های اخیر همکاری‌های موفقی داشته‌اند، از جمله ارائه گرافیک RTX به کروم بوک ها و معرفی رهگیری پرتوهای بلادرنگ و DLSS به پلتفرم Arm. اکنون، طبق اعلامیه‌ای در گیمزکام 2024، این دو شرکت دوباره متحد شده‌اند تا فناوری‌های پیشرفته‌تری را به دسترس عموم قرار دهند.

انویدیا اعلام کرده است که قصد دارد فناوری مشهور G-Sync خود را به دستگاه‌های مدیاتک بیاورد تا تجربه بازی‌های روان‌تری را برای تعداد بیشتری از کاربران فراهم کند. همانطور که در بیانیه مطبوعاتی گفته شده، انویدیا با مدیاتک همکاری می‌کند تا فناوری G-Sync را به تعداد بیشتری از دستگاه‌ها بیاورد. در یک سخنرانی، این شرکت بزرگ گرافیک به تاریخچه G-Sync پرداخت، که 11 سال پیش برای نخستین بار وارد بازار شد، و سپس اعلام کرد که در حال کار بر روی گسترش استفاده از این فناوری در دستگاه‌های مدیاتک است.

  • Variable Refresh Rate
  • Variable Overdrive
  • 12b Color Accuracy
  • Ultra Low Motion Blur
  • Low Latency HDR
  • Reflex Analyzer
  • Pulsar
  • و موارد دیگر

نکته دوم به ویژه جالب است، زیرا فناوری G-Sync Pulsar هنوز نوظهور است و در ژانویه 2024 معرفی شده است. این فناوری جدید، نمایش بازی‌ها را برای کاهش اثر شبح‌وار و تاری حرکت بهینه‌سازی می‌کند. NVIDIA Reflex Analyzer نیز یکی دیگر از فناوری‌های قابل توجه است، زیرا تاخیر سیستم را کاهش می‌دهد. این فناوری در شرایطی که میلی‌ثانیه‌ها می‌توانند برنده یا بازنده را مشخص کنند، بسیار مهم است، بنابراین دیدن نحوه استفاده مدیاتک از آن در دستگاه‌های خود جالب خواهد بود.

متأسفانه، ارائه اطلاعاتی در مورد زمان دقیق عرضه این فناوری‌های جدید در دستگاه‌های مجهز به مدیاتک نمی‌دهد. اما در ارائه ذکر شده که این همکاری، فناوری G-Sync را به بازی‌کنندگان و بازه‌های قیمتی بیشتری می‌رساند، بنابراین احتمال دارد که شاهد حضور آن در دستگاه‌های اقتصادی‌تر باشیم. با این حال، به جز این اطلاعات، همه چیز در مورد زمان و نحوه ظهور این فناوری‌های جدید، گمانه‌زنی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا