نرم افزار و اینترنت

Samsung Food با قابلیت هوش مصنوعی، می‌تواند بهترین برنامه‌ریزی غذا باشد

ویژگی‌های جدید برنامه غذایی و دستور پخت سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و مدیریت غذا را بسیار ساده‌تر می‌کند. با استفاده از Samsung Food، شما می‌توانید با گرفتن عکس از مواد غذایی، آن‌ها را به لیست غذای خود اضافه کنید. این برنامه سپس می‌تواند بر اساس مواد موجود، دستور العمل‌های پخت را پیشنهاد دهد، مواد مصرف شده را در حین پخت از لیست حذف کند و پس از خرید، آن‌ها را دوباره به لیست اضافه نماید.

در گذشته، دسترسی به لیست غذا تنها از طریق اپلیکیشن SmartThings و تبلت داخلی یخچال‌های هوشمند Family Hub سامسونگ ممکن بود که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کرد. اما اکنون، به عنوان بخشی از برنامه چندپلتفرمی Samsung Food، این سرویس به یک ابزار خرید، مدیریت غذا، برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و آشپزی بسیار کاربردی تبدیل شده است.

اما این ویژگی‌ها برای شما هزینه‌بر خواهد بود. این قابلیت‌های جدید، بخشی از سامسونگ Food Plus هستند که یک سرویس پولی درون برنامه‌ی مدیریت غذای رایگان است. این سرویس با قیمت 6.99 دلار در ماه (یا 59.99 دلار در سال) ارائه می‌شود و علاوه بر ویژگی لیست غذا، تبلیغات را حذف می‌کند، برنامه‌ی غذایی هفتگی ارائه می‌دهد، به کاربران اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی شخصی‌سازی کنند و اهداف تغذیه‌ای خود را پیگیری نمایند. این اپلیکیشن هم برای iOS و اندروید و هم در وب قابل استفاده است و نیازمند یک حساب کاربری سامسونگ می‌باشد.

سامسونگ اعلام کرد که این سرویس اکنون قادر است برنامه‌های غذایی را بر اساس فهرست غذایی شما تهیه کند و مواد غذایی با “تاریخ انقضای نزدیک” را در اولویت قرار دهد (که باید به صورت دستی تنظیم شود). علاوه بر این، ویژگی جدید “جستجو بر اساس لیست غذای شما” به شما امکان می‌دهد تا به سادگی دستورالعمل‌های غذایی را بر اساس موجودی‌تان بیابید. تمام این ویژگی‌ها باید فرآیند برنامه‌ریزی و خرید وعده‌های غذایی را بسیار ساده‌تر سازند، به شرطی که تمایل داشته باشید از برنامه سامسونگ استفاده کنید.

ویژگی برجسته به‌روزرسانی‌های جدید، Vision AI است که از دوربین تلفن همراه شما برای شناسایی موادی که باید به لیست غذایی‌تان افزوده شوند استفاده می‌کند. کافی است از هر ماده‌ای که در انبار یا یخچال دارید عکس بگیرید و سپس مواد به لیست اضافه خواهند شد. Vision AI نیز در آخرین نسخه یخچال Family Hub تعبیه شده است، که در آن دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی قادرند به صورت خودکار مواد غذایی خاصی را به لیست خرید اضافه کنند.

در حالی که سامسونگ اعلام کرده است که نسخه اپلیکیشن می‌تواند بیش از 40,000 نوع ماده غذایی را با استفاده از دوربین تلفن هوشمند شما شناسایی کند، یخچال فقط قادر به تشخیص 33 نوع ماده است. دلیل این امر آن است که یخچال تصاویر را به صورت محلی پردازش می‌کند، در حالی که اپلیکیشن از قدرت پردازش ابری بهره می‌برد.

Samsung Food همچنین شامل دستورالعمل‌های پخت با راهنمایی هوش مصنوعی است که با اجاق‌های سازگار سامسونگ همگام‌سازی شده و قابلیت پیش گرم کردن، تنظیم تایمر و دما را بر اساس دستور پخت در حال پختن – مستقیماً از طریق اپلیکیشن – فراهم می‌کند. Samsung Food در نمایشگاه IFA 2023 سال گذشته معرفی شد و این ویژگی‌های جدید در آستانه نمایشگاه فناوری هفته آینده در برلین رونمایی خواهند شد (معادل اروپایی CES را در نظر بگیرید).

این ویژگی‌های جدید مدیریت غذا به تکمیل تمرکز برنامه بر روی ابزارهای برنامه‌ریزی غذایی کمک می‌کنند، به شما این امکان را می‌دهند که دستورالعمل‌ها را از هر جایی جمع‌آوری کنید، به راحتی مواد غذایی را در یخچال و انبار خود ثبت کنید و سپس وعده‌های غذایی خود را بر اساس آنچه در دسترس دارید، برنامه‌ریزی نمایید.

علاوه بر سهولت در افزودن مواد غذایی به لیست، چندین ویژگی خودکار جدید نیز وجود دارد که نگهداری از این لیست را ساده‌تر می‌کند. هنگامی که شما چیزی را می‌پزید، برنامه می‌تواند به طور خودکار آن را از لیست غذایی حذف کرده و به لیست خرید در برنامه Samsung Food اضافه نماید. هنگام خرید با استفاده از لیست خرید، برنامه می‌تواند به طور خودکار موارد خریداری شده را به لیست غذای شما اضافه کند.

مزیت داشتن لیست مواد غذایی که می‌داند چه چیزهایی در یخچال و انبار شما وجود دارد و می‌تواند این اطلاعات را به روز نگه دارد، یک برنامه غذایی متناسب‌تر است که از مواد موجود استفاده می‌کند. این می‌تواند به کاهش دور ریز مواد غذایی و هزینه‌های مربوط به آن کمک کند. هرچند 7 دلار در ماه ممکن است گران به نظر برسد، اما اگر به درستی کار کند، می‌تواند در هزینه‌های ماهانه مواد غذایی صرفه‌جویی قابل توجهی ایجاد کند.

Samsung Food Plus هم اکنون در دسترس است و علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، شامل یک هفته کامل برنامه‌های غذایی منطبق با دستورالعمل‌های مبتنی بر نیازهای تغذیه‌ای، رژیم‌های غذایی انتخابی و ترجیحات دستورالعمل‌های قبلی شما می‌باشد. نسخه رایگان آن سه روز توصیه‌های غذایی ارائه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا