کنسول و بازی

هر آنچه در مورد پلی استیشن 5 پرو باید بدانیم

سونی به طور رسمی از پلی استیشن 5 پرو پرده‌برداری کرده است که این شرکت آن را “پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین سخت‌افزار کنسول تا به امروز” معرفی می‌کند. اما دقیقاً چه بهبودهایی ارائه داده و چه جنبه‌هایی کمتر برجسته هستند؟

چهار پیشرفت اصلی در پلی‌استیشن 5 پرو

بهبودهای عمده PS5 Pro با هدف ارائه عملکرد گرافیکی بهتر در نرخ فریم‌های بالاتر طراحی شده‌اند. همچنین، ظرفیت ذخیره‌سازی و پشتیبانی از Wi-Fi 7 در مناطقی که این استاندارد را پشتیبانی می‌کنند، افزایش یافته است.

عملکرد گرافیکی و حافظه بهبود یافته

پردازنده گرافیکی بهبود یافته PS5 Pro نسبت به کنسول اصلی PS5، 67 درصد واحدهای رایانه‌ای بیشتر و 28 درصد رم سریع‌تر را ارائه می‌دهد. بر اساس اظهارات سونی، این امر به معنای دریافت 45 درصد سریع‌تر رندر بازی‌ها روی کنسول است. هدف از این ارتقاء، کاهش شکاف عملکردی بین حالت‌های Performance و Fidelity در کنسول اصلی است. PS5 Pro قادر است جزئیاتی مشابه حالت Fidelity را با نرخ فریم مشابه حالت Performance ارائه دهد.

رهگیری پرتو پیشرفته

با پلی استیشن 5 پرو، کاربران شاهد تجربه‌ای پیشرفته‌تر از رهگیری پرتو خواهند بود. سونی اعلام کرد که این کنسول قادر است جلوه‌های نوری را با سرعتی دو برابر نسبت به کنسول استاندارد به نمایش بگذارد.

ارتقاء AI

سونی با استفاده از پلی استیشن 5 پرو و ارتقاء هوش مصنوعی، جزئیات بیشتری را به گیم‌پلی اضافه کرده تا از قافله نوآوری‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی عقب نماند. این قابلیت که PlayStation Spectral Super Resolution نام دارد، انتظار می‌رود که وضوح تصویر بازی‌ها را افزایش دهد. با این وجود، میزان تأثیرگذاری الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در بهبود محتوا، هنوز مورد بررسی است.

فضای ذخیره سازی بیشتر

پلی استیشن 5 فعلی با یک ترابایت حافظه SSD عرضه می‌شود. هرچند این مقدار حافظه زیاد به نظر می‌رسد، اما با توجه به حجم بالای بازی‌های امروزی، فضای ذخیره‌سازی اضافی برای گیمرهایی که مایلند چندین بازی را همزمان نصب کنند یا گیم‌پلی خود را ضبط کنند، مزیت محسوب می‌شود. خوشبختانه، PS5 Pro ظرفیت را دوبرابر کرده و به دو ترابایت حافظه SSD ارتقا داده است.

در جایی که پلی استیشن 5 پرو کم می‌آورد

با وجود گرافیک بهتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر، پلی استیشن 5 پرو یک ارتقاء قابل توجه است. با این حال، قیمت 699 دلاری آن، از ارزش کنسول می‌کاهد. در حالی که مدل پایه با قیمت 499 دلار و شامل یک درایو دیسک عرضه شده (در حالی که نسخه دیجیتالی با قیمت 399 دلار عرضه شده است)، افزایش 200 دلاری برای بهبود گرافیکی و فضای ذخیره‌سازی بهتر، چندان قانع‌کننده نیست.

علاوه بر این، واقعیت این است که اگر می‌خواهید بازی‌های فیزیکی را روی پلی استیشن 5 پرو اجرا کنید، باید یک درایو دیسک جداگانه با قیمت تقریبی 80 دلار خریداری کنید. اگر می‌خواهید کنسول را به صورت عمودی قرار دهید، باید یک پایه عمودی جداگانه با قیمت تقریبی 30 دلار تهیه کنید. بدون شک، پلی استیشن 5 پرو از نظر ظاهری چشمگیر است. اما با قیمت بسیار بالاتر، فقدان درایو دیسک داخلی و پایه عمودی، این سوال پیش می‌آید که آیا خریداران واقعاً ارزش پول خود را دریافت می‌کنند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا