نرم افزار و اینترنت

گوگل پنجره دسکتاپ را برای تبلت های اندرویدی آزمایش می کند

گوگل در حال تست ویژگی جدیدی برای تبلت‌های اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد اندازه اپلیکیشن ها را به دلخواه تغییر داده و آن‌ها را روی صفحه مرتب سازند، که انجام چند کار به طور همزمان را ساده‌تر می‌کند. ویژگی “Desktop Windowing” هم‌اکنون به صورت پیش‌نمایش توسعه‌دهنده قابل دسترس است و برای برنامه‌های پشتیبانی‌شده، امکان باز کردن چندین نمونه فراهم می‌آید.

در حالت کنونی، اپلیکیشن ها در تبلت‌های اندروید به صورت پیش‌فرض تمام صفحه اجرا می‌شوند. با فعال‌سازی حالت جدید، هر برنامه در پنجره‌ای با کنترل‌هایی نمایان می‌شود که امکان تغییر مکان، بزرگ‌نمایی یا بستن برنامه را به شما می‌دهد. علاوه بر این، نوار وظیفه‌ای در پایین صفحه نمایش داده می‌شود که برنامه‌های در حال اجرا را نشان می‌دهد.

این ویژگی بسیار شبیه به Stage Manager در آیپد است که به شما اجازه می‌دهد اندازه پنجره‌ها را تغییر دهید و آن‌ها را در اطراف صفحه نمایش حرکت دهید، مشابه با سیستم‌عامل‌های دسکتاپ. سامسونگ نیز تجربه DeX خود را ارائه داده که مدیریت پنجره‌های مشابه ویندوز را برای برنامه‌های اندروید در دستگاه‌های گلکسی فراهم می‌کند.

با عرضه عمومی این ویژگی، کاربران می‌توانند با نگه داشتن دسته پنجره در بالای صفحه برنامه، آن را فعال کنند. اگر صفحه‌کلید متصل دارید، می‌توانید با استفاده از کلید میانبر متا (ویندوز، فرمان یا جستجو) + Ctrl + Down، حالت دسکتاپ را فعال کنید. (برای خروج از این حالت، می‌توانید تمام برنامه‌های فعال را ببندید یا یک پنجره را به بالای صفحه بکشید و رها کنید.)

گوگل تأکید کرده است که برنامه‌هایی که در جهت عمودی قفل شده‌اند، همچنان قابل تغییر اندازه هستند، اما این ممکن است در صورت عدم بهینه‌سازی برخی برنامه‌ها، کمی ناهمگون به نظر برسد. با این حال، گوگل برنامه دارد تا در به‌روزرسانی‌های آتی با مقیاس‌بندی رابط کاربری برنامه‌های غیرقابل تغییر اندازه و حفظ نسبت ابعاد، این مشکل را حل کند.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند به پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در آخرین نسخه بتا 2 اندروید 15 QPR1 برای تبلت‌های پیکسل دسترسی پیدا کنند. هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی برای همگان منتشر خواهد شد یا آیا به Google Pixel 9 Pro Fold اضافه خواهد شد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا