بررسیموبایل و تبلت

بررسی تکنو Phantom V Fold 2

هنگامی که به خرید یک گوشی تاشو بزرگ فکر می‌کنید، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ اگر فکر می‌کنید “آن‌ها بیش از حد برای من گران هستند”، تکنو ممکن است اولین گوشی تاشو بزرگی باشد که بخواهید در نظر بگیرید. تکنو Phantom V Fold 2، موج جدیدی از قیمت‌های مقرون به صرفه را در دنیای گوشی‌های تاشو بزرگ به ارمغان می‌آورد و ظاهر و حس نسل قبلی خود را در هر جنبه‌ای بهبود می‌بخشد، بدون اینکه قیمت آن مدل به طور چشمگیری افزایش یابد.

علاوه بر پیشرفت‌های کلی و ویژگی‌های برتر، تکنو در حال عرضه قلم Phantom V Pen است، یک قلم فعال که ظاهر و احساسی مشابه و حتی بهتر از S Pen سامسونگ دارد. Phantom V Fold 2 در مقایسه با گلکسی زد فولد 6، تقریباً با هر ویژگی قابل تصوری برابری می‌کند. هزاران ویژگی هوش مصنوعی شگفت‌انگیز تکنو مانند آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی، ویرایش متن و خلاصه‌نویسی با هوش مصنوعی و بسیاری دیگر در آن گنجانده شده‌اند. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی تکنو Phantom V Fold 2 می پردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت

پس اول از همه باید به طراحی بی‌نظیر این گوشی اشاره کنیم. تکنو این دفعه با LOEWE همکاری کرده و LOEWE در طراحی و ساخت محصولات لوکس بسیار ماهر است. در مقایسه با برخی از تاشوهای دیگر که خیلی پیچیده‌اند، این طراحی بسیار تازه و جذاب است و نگاه کردن به بافت چرم گیاهی آن از نزدیک، حسی شبیه به دیدن جریان آب به شما می‌دهد.

در تضاد با فریم‌های گرد و صفحه‌نمایش خارجی، ماژول دوربین به شکل یک جزیره مربعی طراحی شده و لبه‌های آن صاف هستند. اما نکته قابل توجه این است که هر بخش روی سطح به طور متقارن قرار گرفته، مثل آنتن‌ها، بلندگوها، و میکروفون‌ها. اگر این توضیحات کافی نیست، به طور کلی، اگر از ظاهر معمولی گوشی‌های هوشمند خسته شده‌اید و به دنبال تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز هستید، این گوشی زیبا و منحصر به فرد، دقیقاً چیزی است که باید انتخاب کنید.

امروزه، ضخامت و لولاهای تاشو موضوع بحث هستند، پس چه ویژگی‌هایی در این تلفن وجود دارد؟ این گوشی در نگاه اول بسیار نازک نیست، اما باز هم بدنه‌ای نسبتاً باریک دارد و هنگام تا شدن، کاملاً بسته می‌ماند (بدون هیچ شکافی). از دید کناری، منحنی ملایم آن جذابیت بیشتری دارد و گرفتن آن راحت‌تر است. وقتی باز می‌شود، همچنان باریک به نظر می‌رسد و گوشه‌های نرم‌تر، احساس راحتی بیشتری در دست ایجاد می‌کنند.

لولا همچنان صاف است و گوشی را می‌توان به راحتی باز کرد و در تقریباً هر زاویه‌ای قرار داد. با این حال، کاربر می‌تواند عملکردهای معمول یک تلفن تاشو را با زاویه‌ای مناسب انجام دهد. وقتی باز می‌شود، لولا و صفحه داخلی هر دو صاف باقی می‌مانند و چین و چروک‌ها تقریباً قابل توجه نیستند.

صفحه نمایش

همانند مدل پیشین، این دستگاه نیز دارای یک صفحه نمایش کاور نیمه خمیده سه بعدی است که در کنار دکمه‌ها قرار گرفته، بنابراین اگر ترجیح می‌دهید با دست راست خود از تلفن استفاده کنید، کنترل حرکات بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

این صفحه نمایش 6.42 اینچی AMOLED نسبت تصویر 21:9 دارد، از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند، حداکثر روشنایی آن 1600 نیت است و دارای نوردهی PWM با فرکانس بالای 2160 هرتز است، بنابراین در حال حاضر به عنوان یک صفحه نمایش پرچمدار شناخته می‌شود. صفحه نمایش داخلی نیز یک پنل بزرگ 7.85 اینچی است که تقریباً دارای همان مشخصات صفحه نمایش کاور است.

بدون شک، می‌توانید تجربه‌ای معمولی از صفحه نمایش تلفن‌های تاشو را در اینجا داشته باشید، مانند وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان، یا تماشای فیلم با صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر. اگر به دنبال اولین تلفن تاشو خود هستید، این می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

تجربه نرم افزاری

ابتدا درباره قلم گوشی صحبت می کنیم؛ این قلم با رنگ تیره و جعبه لاستیکی‌اش، بسیار مناسب است. زمانی که از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شود، دکمه‌های منو در دو طرف صفحه نمایش ظاهر می‌شوند و هنگامی که قلم به آن‌ها نزدیک می‌شود، شناور می‌گردند تا به شما امکان دهند یک ویژگی خاص را انتخاب کنید.

چه بخواهید به سرعت یادداشت‌برداری کنید، چه بخواهید اسکرین‌شات بگیرید و سپس چند کلمه روی آن بنویسید، این امکانات فراهم است. همچنین می‌توانید هر کلمه‌ای را روی صفحه حلقه بزنید و بلافاصله ترجمه‌ای دریافت کنید، که این برای خواندن برخی مقالات بسیار مفید است. علاوه بر این، می‌توانید تصویر دلخواهی را روی صفحه دایره کنید و برش دهید.

یکی از دکمه‌ها می‌تواند به عنوان ریموت کنترل برای عکاسی استفاده شود و اگر می‌خواهید کارها را سریع‌تر انجام دهید، می‌توانید با فشار طولانی‌تر برای فعال‌سازی آن‌ها، از آنها استفاده کنید. دکمه دیگر به ویژگی‌های هوش مصنوعی اختصاص داده شده است. این قلم هنگام نوشتن و طراحی هیچ تأخیری ندارد و به فشار حساس است، بنابراین می‌توانید در برنامه دفترچه یادداشت، نقاشی‌های بسیار خوبی انجام دهید.

کنترل ژست روی قلم نیز بسیار روان است. بنابراین باید بگوییم که این قلم واقعاً خلاقیت را تقویت می‌کند. همانطور که معمول است، ویژگی‌های بهره‌وری دیگری نیز وجود دارد، مانند اسپلیت اسکرین که ادعا می‌کند از 1000 برنامه برتر برای حالت تقسیم صفحه و حالت چند پنجره پشتیبانی می‌کند و تغییر نسبت بسیار آسان است، 16:9 یا 4:3. همچنین نوار داک در پایین و پنجره سریع در کنار وجود دارد، بنابراین کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، فقط در دسترس شما هستند.

در زمینه ویژگی‌های هوش مصنوعی، تکنو رویکردهای جالبی دارد. پاک‌کن هوش مصنوعی و ویرایش عکس با هوش مصنوعی وجود دارد. هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا یک تماس تلفنی را در زمان واقعی ترجمه کنید، یک تماس را خلاصه کنید و غیره. همچنین ویژگی منحصر به فرد تکنو، Universal Tone است که می‌تواند رنگ‌های مختلف پوست را با هوش مصنوعی به دقت ثبت کند، بنابراین در زمینه‌های فرهنگی متنوع، این بسیار ارزشمند است.

کیفیت دوربین

مانند فولد 1، سیستم دوربین شامل یک دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک تله‌فوتو 2 برابری است. خبر خوب این است که دوربین فوق عریض به تراکم پیکسلی 50 مگاپیکسل ارتقاء یافته و عکس‌های گرفته شده توسط آن اغلب بسیار عالی هستند. رنگ‌ها بسیار اشباع شده و قابلیت HDR فوق‌العاده قوی است.

هر سه دوربین قادر به ثبت تمام جزئیات یک شی در نور مناسب هستند. هیچ الگوریتمی برای شارپ کردن بیش از حد وجود ندارد. عملکرد در شب نیز فوق‌العاده است، مخصوصاً در حالت Super Night Mode که یک گزینه متفاوت از حالت اتوماتیک به شما می‌دهد. عکس‌های گرفته شده در حالت اتوماتیک در شب، افکت HDR قوی‌تری خواهند داشت.

قسمت‌های تاریک‌تر عکس‌های گرفته شده در حالت Super Night، تاریک‌تر خواهند بود و مزیت آن این است که فضای شبانه را بهتر بازتاب می‌دهد. اگر بخواهیم به چند ایراد اشاره کنیم، اولین آنها این است که تله‌فوتو 2x فاقد OIS است. این موضوع احتمال تار شدن عکس‌ها را در نور کم افزایش می‌دهد.

عملکرد و عمر باتری

V fold 2 مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9000 پلاس 5G و حافظه‌ای با ظرفیت 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت است. این تراشه عملکرد بسیار خوبی دارد و برای انجام کارهای روزمره بیش از کافی است. هنگامی که آن با بازی Genshin Impact آزمایش شد، توانست به خوبی بازی را اجرا کند و تجربه‌ای با دید میدانی گسترده‌تر ارائه دهد. گوشی کمی داغ می‌شود، اما در حال حاضر یکی از بهترین‌های بازار است.

در حال حاضر، باتری 5750 میلی آمپر ساعتی به دلیل عمر باتری طولانی، یکی از ویژگی‌های برجسته این دستگاه برای کاربران حرفه‌ای است. این باتری قادر است تا پایان روز دوام بیاورد، حتی با استفاده‌ی سنگین مانند تماشای ویدیوها یا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی. تکنو ادعا می‌کند که تا 9.22 ساعت استفاده مداوم از تیک تاک و بیش از 19 ساعت گشت و گذار در فیس‌بوک امکان‌پذیر است.

شارژ سریع 70 واتی در عرض 20 دقیقه باتری را از 0 به 50 درصد می‌رساند که در مواقع عجله بسیار مفید است. همچنین، اگر به شارژ بی‌سیم علاقه‌مندید، گزینه‌ی شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز در دسترس است که شارژ کردن دستگاه را بدون نیاز به کابل، آسان می‌کند.

جمع بندی

تکنو با معرفی Phantom V Fold 2، گوشی‌های تاشو بزرگ و مقرون‌به‌صرفه‌تری را عرضه می‌کند. سخت‌افزار آن چشمگیر است، حتی اگر لولای آن به اندازه سایر گوشی‌های تاشو بزرگ باکیفیت نباشد، و صفحه‌های OLED دوگانه‌ی آن روشن، صاف و دلنشین‌تر از محصولات سامسونگ هستند. دوربین‌های آن (با یک سیستم دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی در پشت) نیز به شکلی شگفت‌انگیز خوب عمل می‌کنند.

استفاده از مولتی تسکینگ در این تلفن با وجود رابط کاربری ساده و قابل فهم و قدرت فراوان درونی، به علاوه پشتیبانی از قلم فعال تکنو، بسیار لذت‌بخش است. با این حال، نرم‌افزار تکنو به اندازه گوشی‌های پیکسل یا گلکسی جذاب نیست و پیدا کردن ویژگی‌ها کمی دشوار است. همچنین، با مشکلاتی در دریافت اعلان‌ها در ساعت‌های هوشمند مواجه خواهید شد که باعث ناراحتی‌های غیرضروری می‌شود.

مزایا

  • کم هزینه ترین تاشو بزرگ موجود
  • پنل 120 هرتز LTPO OLED
  • ابزارهای هوش مصنوعی داخلی
  • پشتیبانی از قلم فعال
  • باتری بزرگ با شارژ سریع 70 واتی
  • باریکتر از گلکسی زد فولد 6

معایب

  • لولا به اندازه سایر تاشوهای بزرگ احساس برتری ندارد
  • مشکلات اعلان در پوشیدنی ها
  • زوم دوربین می توانست بهتر باشد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا