هوش مصنوعی

متا برچسب هشدار برای تصاویر ویرایش شده با هوش مصنوعی را پنهان می کند

از هفته آینده، متا دیگر برچسب آسانی برای تصاویر فیس بوک که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ویرایش شده‌اند، قرار نخواهد داد و تشخیص اینکه آیا تصاویر در حالت اولیه خود هستند یا ویرایش شده‌اند، دشوارتر خواهد شد. این شرکت همچنان به تصاویر ویرایش شده با هوش مصنوعی یادداشتی اضافه می‌کند، اما برای دیدن آن باید روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست پست فیس بوک کلیک کنید و به پایین اسکرول کنید تا گزینه AI Info را بیابید.

تنها در این صورت است که یادداشتی مبنی بر اینکه محتوای پست ممکن است با استفاده از هوش مصنوعی اصلاح شده باشد، مشاهده خواهید کرد. با این وجود، تصاویری که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌اند، همچنان با برچسب AI Info مشخص می‌شوند که مستقیماً روی پست قابل مشاهده است. با کلیک بر روی این برچسب، یادداشتی نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد تصویر به دلیل سیگنال‌های به اشتراک‌گذاشته شده در صنعت یا اعلام شخصی که تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است، برچسب‌گذاری شده است.

متا از ابتدای سال جاری شروع به استفاده از برچسب‌های محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای دامنه وسیع‌تری از ویدیوها، صداها و تصاویر کرده است. اما پس از شکایت‌های فراوان عکاسان مبنی بر اینکه شرکت به اشتباه محتوای غیر هوش مصنوعی را نیز علامت‌گذاری می‌کند، متا عنوان برچسب Made with AI را به AI Info تغییر داد.

این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که با شرکت‌های مختلف در سراسر صنعت برای بهبود فرآیند برچسب‌گذاری همکاری کرده و این تغییرات را برای بهتر منعکس کردن میزان استفاده از هوش مصنوعی در محتوا انجام داده است. با این حال، استفاده از تصاویر دستکاری شده برای انتشار اطلاعات نادرست امروزه گسترده است و این تغییرات می‌توانند شناسایی اخبار نادرست را، که معمولاً در فصل‌های انتخاباتی بیشتر مشاهده می‌شوند، دشوارتر سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا