گجت و پوشیدنی

watchOS 11: هر آنچه باید در مورد آپدیت اپل واچ بدانید

به‌روزرسانی بزرگ بعدی برای اپل واچ، watchOS 11، اکنون در دسترس است. این نسخه جدید که برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2024) در ماه ژوئن معرفی شد، و شامل ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که برای کاربران اپل واچ مفید خواهد بود. برخی از ویژگی‌های جدید و به‌روز شده که برجسته هستند شامل آخرین نسخه Smart Stack، طراحی مجدد صفحه Photos و تغییرات جذاب در ابزار Activity Rings می شود.

تاریخ انتشار و دستگاه‌های سازگار:

در رویداد اخیر “It’s Glowtime”، اپل نه تنها آیفون 16 را معرفی کرد، بلکه اپل واچ سری 10 و ویژگی‌های جدید در اپل واچ اولترا 2 را نیز رونمایی کرد. همچنین، تاریخ انتظار برای اولین نسخه عمومی watchOS 11 را اعلام کرد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید، علاوه بر اینکه با اپل واچ سری 10 از پیش نصب شده است، در تاریخ دوشنبه، 16 سپتامبر، برای تمام ساعت‌های قدیمی‌تر اپل نیز منتشر خواهد شد.

برای به‌روزرسانی watchOS 11، کاربران باید آیفون XS یا مدل‌های جدیدتر با نصب iOS 18 داشته باشند. این به‌روزرسانی از قبل بر روی مدل 2024 اپل واچ، یعنی اپل واچ سری 10 نصب شده و همچنین با مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ سازگار است:

  • اپل واچ SE (نسل دوم)
  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 7
  • اپل واچ سری 8
  • اپل واچ سری 9
  • اپل واچ اولترا و اولترا 2

توجه داشته باشید که همه ویژگی ها در هر مدل اپل واچ در دسترس نیستند.

Smart Stack اصلاح شده

ابزار Smart Stack در اپل واچ برای نخستین بار در watchOS 10 به منظور نمایش سریع اطلاعات کلیدی مانند آب و هوا از طریق ویجت‌ها معرفی شد. با عرضه watchOS 11، اپل این ویژگی را با اضافه کردن عناصر مرتبط با زمان و مکان از طریق ویجت‌های پیشرفته و فعالیت‌های زنده توسعه داده است. برای مثال، شما ممکن است ویجت‌های آب و هوا را مشاهده کنید که شما را از طوفان پیش‌رو در منطقه‌تان یا آخرین نتایج تیم ورزشی محبوب‌تان مطلع می‌سازند.

اطلاعات نمایش داده شده توسط Smart Stack در طول روز بر اساس زمان، تغییر مکان و فعالیت‌های مختلف به‌روز می‌شود. قابلیت Smart Stack هم با برنامه‌های ساخته شده توسط اپل و هم با برنامه‌های توسعه داده شده توسط شرکت‌های دیگر سازگار است و انتظار می‌رود که با گذشت زمان و با استقبال بیشتر توسعه‌دهندگان، ارزش آن افزایش یابد.

برای بهره‌برداری از این ویژگی، تنها کافی است که Digital Crown را بچرخانید یا از قابلیت Double Tap در ساعت‌های سازگار استفاده کنید. Smart Stack همچنین شامل لینک‌هایی به برنامه‌های پرکاربردی مانند Music، Workouts و Messages می‌باشد.

حلقه های فعالیت قابل تنظیم بیشتر

یکی از اصلی‌ترین مشکلات استفاده از حلقه‌های فعالیت در اپل واچ، عدم توانایی در نادیده گرفتن یک روز بدون از دست دادن پیشرفت یا اعمال تنظیمات برای روز خاصی بود. اما دیگر اینطور نیست. در watchOS 11، اپل سرانجام قابلیت متوقف کردن و شخصی‌سازی حلقه‌های فعالیت به صورت روزانه را معرفی کرده است.

این به آن معنی است که می‌توانید حلقه‌های خود را برای یک روز، هفته یا ماه متوقف کرده و پس از بازگشت، از همان نقطه‌ای که ترک کرده‌اید، ادامه دهید. این به‌روزرسانی‌ها انعطاف‌پذیری بسیار مورد نیاز را به ابزار حلقه‌های فعالیت اضافه می‌کنند. پیش از این، تنظیم اهداف برای روز مشخص یا حفظ یک سلسله موفقیت دشوار بود. با watchOS 11، این کار آسان‌تر از پیش شده است.

اپلیکیشن جدید Vitals

با ویژگی جدید Vitals در watchOS 11، اپل تجربه مشاهده معیارهای مهم سلامتی را در طول شب آسان‌تر می‌کند که می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد سلامت کلی شما ارائه دهد. این معیارها شامل ضربان قلب، تعداد تنفس، دمای مچ دست، سطح اکسیژن خون و مدت زمان خواب هستند و بسته به مدل اپل واچ شما، ممکن است متفاوت باشند.

برای راحتی شما، این ویژگی همچنین شما را از هرگونه عملکرد غیرمعمول این معیارها آگاه می‌کند و توضیحاتی در مورد عوامل احتمالی تغییرات مانند تغییر در داروها، افزایش ارتفاع، مصرف الکل، بیماری و غیره ارائه می‌دهد.

بار تمرینی خود را بدانید

ورزش تا زمانی که به بدن آسیب نرساند، مفید است. با محاسبه‌گر بار تمرینی جدید در watchOS 11، ورزشکاران و کاربران عادی می‌توانند فشار و استرس وارد شده به بدن خود را در طول فعالیت‌های فیزیکی روزانه مشاهده کنند. این بار تمرینی با بررسی شدت و مدت تمرینات در هفته گذشته و مقایسه آن با فعالیت‌های 28 روز گذشته، سپس بار تمرینی فعلی را در یک مقیاس از “خیلی پایین” تا “خیلی بالا” رتبه‌بندی می‌کند.

این بار تمرینی با استفاده از یک معیار تلاش جدید محاسبه می‌شود که پس از تمرینات متمرکز بر قلب، به شما امکان می‌دهد به خود امتیاز دهید و میزان سختی تمرین را ردیابی کنید. این معیار همچنین سرعت، ارتفاع، ضربان قلب و اطلاعات شخصی مانند سن، قد و وزن را در نظر می‌گیرد. درک این اطلاعات به شما امکان می‌دهد تصمیمات آگاهانه‌تری هنگام برنامه‌ریزی برای تمرینات آینده بگیرید. ابزار Training Load در برنامه Activity موجود است.

بهبودهای تمرینی سفارشی

هر نسخه از watchOS ویژگی‌های تمرینی جدیدی را معرفی می‌کند و watchOS 11 نیز استثنا نیست. انتظار می‌رود که حداقل سه ابزار تمرینی جدید، به جز بار تمرینی، به آن اضافه شوند. اولین ویژگی، اضافه شدن نقشه‌های مسافت و مسیر برای تمریناتی مانند قایقرانی است که پیش از این وجود نداشت.

WatchOS 11 همچنین به شما امکان می‌دهد تمرین‌های سفارشی را برای زمان خود در استخر طراحی کنید. همه تمرین‌های سفارشی اکنون دارای نمای «تمرین بعدی» هستند، بنابراین شما همیشه می‌دانید که در جاده یا بالای تپه چه انتظاری دارید.

به روز رسانی Cycle Tracking

در سال گذشته، اپل قابلیت ردیابی چرخه را به برنامه سلامت آیفون و اپل واچ افزود. در watchOS 11، اگر کاربر باردار باشد، ردیابی چرخه تغییر می‌کند و برنامه Health سن حاملگی را نمایش داده و بارداری را در تمام نمودارهای سلامت پیگیری می‌کند.

Cycle Tracking معیارهای متنوعی را پایش می‌کند و در صورت خارج شدن عواملی مانند ضربان قلب از محدوده طبیعی، به کاربران هشدار می‌دهد. همچنین، برای عواملی مانند ثبات قدم و سلامت روان که با بارداری سازگاری دارند، هشدارهای سفارشی ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Translate

اپلیکیشن رسمی Translate در میان کاربران آیفون بسیار محبوب است و اکنون، این قابلیت ترجمه در اپل واچ نیز فراهم شده است. این برنامه از 20 زبان پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد با تایپ یا دیکته کردن یک عبارت، آن را در ساعت خود ترجمه کنید. همچنین می‌توانید ترجمه را به صورت صوتی پخش کنید و برای فهم بهتر، سرعت آن را کاهش دهید.

نکته برجسته این است که برای استفاده از این قابلیت نیازی به همراه داشتن آیفون نیست، تنها کافی است زبان مورد نظر را بر روی اپل واچ دانلود کنید. Translate از طریق Smart Stack جدید قابل دسترسی بوده و همواره در دسترس است.

بازطراحی چهره Photos

اپل به ندرت چهره‌های جدیدی به اپل واچ اضافه می‌کند و به‌روزرسانی چهره‌های قدیمی‌تر نیز کمتر اتفاق می‌افتد. در watchOS 11، اپل یک صفحه ساعت Photos بازطراحی شده را عرضه کرده که از یادگیری ماشینی برای بهبود محصول نهایی بهره می‌برد.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید عکس‌هایی را از مجموعه خود در برنامه Photos انتخاب کنید یا اجازه دهید اپل بر اساس کیفیت تصویر و موضوع، انتخابی انجام دهد. نتیجه، یک صفحه ساعت جدید و چشمگیر است که مداوم در محتوا و طراحی تغییر می‌کند.

سایر ویژگی های watchOS 11

با توجه به علایق شما، ویژگی‌های متنوع دیگری در watchOS 11 وجود دارند که ارزش بررسی دارند. به‌عنوان مثال، اپلیکیشن نقشه‌ها اکنون شامل مسیرهای پیاده‌روی برای تمام پارک‌های ملی در آمریکا است. شما می‌توانید از آن‌ها به صورت آفلاین استفاده کنید و حتی از دستورالعمل‌های صوتی گام‌به‌گام برای رسیدن از نقطه A به نقطه B بهره ببرید.

قابلیت Double Tap هم اکنون با قابلیت‌های جدیدی به‌روز شده است. این ویژگی منحصربه‌فرد در اپل واچ سری 9، اپل واچ اولترا 2 و مدل‌های آتی در دسترس خواهد بود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با ضربه زدن به انگشت اشاره و شست، دستورات سریعی را روی ساعت خود اجرا کنید. به‌عنوان مثال، با Double Tap می‌توانید اپلیکیشن هواشناسی یا Smart Stack را اسکرول کنید.

با عرضه‌ی watchOS 11، اپل API جدیدی را معرفی می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند این ویژگی را در برنامه‌های شخص ثالث ادغام کنند. WatchOS 11 همچنین ویژگی Check In را معرفی می‌کند که به دوستان و خانواده‌تان امکان می‌دهد بدانند شما به مقصد رسیده‌اید. برای استفاده، کافی است مقصد یا زمان رسیدن خود را در اپلیکیشن پیام‌ها روی اپل واچ وارد کنید.

علاوه بر این، می‌توانید ویژگی Check In را از طریق اپلیکیشن ورزشی فعال کنید تا به اطلاع خانواده و دوستانتان برسانید که بیرون از خانه هستید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، watchOS 11 دارای ویژگی‌های جدید و پیشرفته‌ای است. خود را برای دانلود آن در تاریخ 16 سپتامبر آماده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا