نرم افزار و اینترنت

ویژگی هپتیک صوتی اپل موزیک به عنوان بخشی از iOS 18 منتشر شد

ویژگی Music Haptics اپل موزیک اکنون به عنوان بخشی از انتشار رسمی iOS 18 فعال شده است. این یک ابزار دسترسی است که با اپل موزیک در آیفون‌ها ادغام شده است. به طور خلاصه، از سیستم لمسی مبتنی بر بلندگوی تلفن، که شرکت آن را موتور Taptic می‌نامد، برای ایجاد “ضربه‌ها، بافت‌ها و لرزش‌های دقیق به صدای آهنگ” استفاده می‌کند.

این ویژگی به وضوح برای افرادی طراحی شده که از کم شنوایی رنج می‌برند و به آنها امکان می‌دهد تا موسیقی را احساس کنند. این با اپل موزیک، اپل موزیک کلاسیکال و شزم کار می‌کند. شرکت اعلام کرده است که تا زمانی که آیفون به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل باشد، با برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز ادغام خواهد شد.

برای استفاده، کافی است به بخش تنظیمات دسترسی بروید و Music Haptics را فعال کنید. پس از فعال‌سازی، یک آیکون قابل تشخیص در صفحه Now Playing در برنامه اپل موزیک نمایان می‌شود. با ضربه زدن به این آیکون، ویژگی به طور موقت متوقف شده و با ضربه دوباره، فعال می‌گردد. Music Haptics در آیفون‌های سری 12 به بعد که به iOS 18 به‌روزرسانی شده‌اند، به صورت جهانی پشتیبانی می‌شود.

به مناسبت راه‌اندازی، اپل موزیک مجموعه‌ای از لیست‌های پخش را که از فناوری لمسی استفاده می‌کنند، منتشر کرده است. این لیست‌ها دارای نام‌هایی مانند Haptics Beats و Haptics Bass هستند و شامل آهنگ‌هایی با فرصت‌های فراوان برای ضربه و لرزش می‌باشند. کاربران پیشتر این ویژگی را آزمایش کرده‌اند. برخی از آنها پیشنهاد داده‌اند که وقتی تلفن روی یک جعبه قرار می‌گیرد که Music Haptics فعال است، صدایی شبیه به بازی‌های آتاری ایجاد می‌کند. من با این نظر موافق نیستم، اما بهتر است خودتان بشنوید و قضاوت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا