گوناگون

متا و مالک Ray Ban شراکت عینک های هوشمند را تمدید کردند

شرکت‌های متا و Ray-Ban EssilorLuxottica توافقنامه همکاری خود را تا دهه آینده تمدید کرده‌اند. از سال 2019، این دو شرکت با هم همکاری کرده و دو نسل از عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta را تولید نموده‌اند. توافق جدید بین Meta و EssilorLuxottica قرار است “محصولات عینک هوشمند نسل‌های بعدی” را به بازار عرضه کند.

اولین نسخه، که در اواخر سال 2021 و درست پیش از تغییر نام فیسبوک به متا عرضه شد، تحت عنوان Ray-Ban Stories شناخته شد. با وجود نقاط قوتی که داشت، بسیاری را به طور کامل متقاعد به خرید آنها نکرد. این عینک آفتابی 300 دلاری، که ظاهری شبیه به محصولات Ray-Ban داشت اما کمی حجیم‌تر بود، خوشبختانه فاقد هرگونه لوگوی فیسبوک بود و از طریق بلندگوهای کوچک خود، کیفیت صدای قابل قبولی با حجم متوسط ارائه می‌داد.

دوربین آن بسیار خوب عمل می‌کرد و در شرایط نوری قوی‌تر، عملکرد بهتری داشت. با این حال، مسائل مربوط به حریم خصوصی، جایی بود که به طور پیش‌فرض با چالش‌هایی در زمینه اشتراک‌گذاری داده‌ها و رونوشت‌های صوتی روبرو بودیم. مزایای Ray-Ban Meta 2023 شامل قاب‌های باریک‌تر، امکان ارسال عکس بدون استفاده از دست و قابلیت پخش زنده اینستاگرام با دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است.

همچنین، میکروفون‌های بهبودیافته و کیفیت صدای عالی‌تری را، به‌ویژه در حجم‌های بالا، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کیف شارژ آن دقیقاً مانند یک کیف کلاسیک Ray-Ban طراحی شده است. این عینک هوشمند ابتدا با یک دستیار هوش مصنوعی عرضه شد، اما متا از آن زمان تاکنون دستیار هوش مصنوعی چندوجهی را معرفی کرده است.

لازم به ذکر است که در ماه جولای، گزارش‌های رسانه‌ای و اظهارات مدیرعامل EssilorLuxottica، فرانچسکو میلری، نشان داد که متا ممکن است پنج درصد از سهام این شرکت را خریداری کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد، زیرا به خرید در اطلاعیه‌ی مشارکت گسترش‌یافته اشاره‌ای نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا