گجت و پوشیدنی

با هدست واقعیت ترکیبی 999 دلاری HTC Vive Focus Vision آشنا شوید

HTC Vive با هدست XR Elite جذاب ولی گران‌قیمت خود، اکنون Focus Vision را با قیمت 999 دلار عرضه می‌کند که همچنان قیمت بالایی دارد. این مدل به‌روزرسانی شده، که بر پایه پلتفرم مستقل Vive Focus 3 ساخته شده، ویژگی‌های تازه‌ای مانند ردیابی چشم داخلی، دوربین‌های جلویی رنگی استریو 16 مگاپیکسلی برای واقعیت ترکیبی و تنظیم خودکار IPD را ارائه می‌دهد که به اشتراک‌گذاری آن کمک می‌کند.

علاوه بر این، با کیت پخش سیمی DisplayPort به قیمت 149 دلار، گیمرها می‌توانند Focus Vision را به کامپیوتر خود برای تجربیات VR پیشرفته‌تر متصل کنند. با توجه به قیمت و ویژگی‌ها، Focus Vision به نظر نمی‌رسد که یک محصول اصلی مصرف‌کننده از HTC Vive باشد، اما این انتظار می‌رود. در حالی که Meta میلیاردها دلار را برای ارزان‌تر و در دسترس‌تر کردن هدست‌های Quest خود هزینه کرده، HTC Vive تمایل دارد به ساخت هدست‌های گران‌تر و مناسب‌تر برای استفاده‌های تجاری و دولتی بپردازد.

به عنوان نمونه، Focus 3 به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده تا به فضانوردان در تمرینات ورزشی و آرامش یافتن کمک کند. در حالی که Vive XR Elite تقریباً شبیه یک عینک بزرگ به نظر می رسید، اما Focus Vision تفاوت چندانی با Focus 3 ندارد. این قطعاً یک هدست واقعیت مجازی استاندارد است، اما یک سطح بالاتر از Meta Quest 3، که بیشتر با پلاستیک ارزان و مواد درجه پایین ساخته شده است.

بالشتک‌های فراوانی در جلوی هدست و بند پشت سر تعبیه شده تا فضای کافی برای استفاده راحت با عینک‌های بزرگ فراهم آورد. در زیر پوشش، Vive Focus Vision با نمایشگر LCD 5K مجهز است که وضوح 2.5K را برای هر چشم، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و میدان دید 120 درجه‌ای ارائه می‌دهد. همچنین، علاوه بر دو دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی که برای ارائه تصاویر واقعیت ترکیبی بدون تحریف مانند چشم انسان قرار داده شده‌اند، یک چراغ مادون قرمز برای ردیابی دست در شرایط نوری کم، چهار دوربین ردیابی خارجی و یک حسگر عمق استاندارد نیز تعبیه شده است.

HTC دوباره یک بسته باتری قابل تعویض را به بند پشتی هدست خود متصل کرده، اما این بار یک باتری داخلی کوچک نیز اضافه شده که 20 دقیقه شارژ اضافی در حالت آماده‌به‌کار فراهم می‌کند. این امر به این معنی است که می‌توانید بسته‌های باتری را تعویض کنید بدون اینکه نیاز به خاموش کردن هدست یا ترک فضای واقعیت مجازی باشد. این قابلیت می‌تواند برای سازمان‌هایی که کارکنانشان نیاز به استفاده‌ی طولانی‌مدت از هدست Focus Vision دارند، بسیار مفید باشد. HTC ادعا می‌کند که این هدست می‌تواند تا دو ساعت استفاده‌ی مداوم را تحمل کند.

Vive Focus Vision نه تنها در زمینه‌ی سخت‌افزار، بلکه در تولید بازی‌های واقعیت مجازی سطح بالا نیز پیشرفت کرده است. در حالی که هدست‌های Meta’Quest می‌توانند از طریق بی‌سیم یا کابل USB-C به کامپیوترهای شخصی متصل شوند و تجربیات VR را به صورت فید ویدیویی فشرده ارائه دهند، کیت DisplayPort Focus Vision امکان اتصال مستقیم به کارت گرافیک کامپیوتر را فراهم می‌کند، که این امر موجب حذف تاخیرها و اثرات فشرده‌سازی می‌شود که گاهی اوقات در اتصالات Meta Quest به PC مشاهده می‌شود.

هنگامی که بحث تجربه عمیق واقعیت مجازی مطرح می‌شود، فوکوس ویژن دقیقاً آن چیزی است که از هدست گران‌قیمت HTC Vive انتظار دارید. صفحه نمایش 5K آن برای خواندن متون ریز به اندازه کافی واضح است و میدان دید گسترده‌اش شما را در محیط‌های Nature Treks VR به طور کامل غرق می‌کند. من هنوز فرصت کافی برای آزمایش بازی‌های رایانه‌ای شخصی را پیدا نکرده‌ام، اما بی‌صبرانه منتظر بررسی بیشتر آن‌ها هستم.

همچنان از تنوع محدود برنامه‌های موجود در فروشگاه VivePort ناامیدم، اما این دستگاه بیشتر برای ارائه خدمات به کاربران حرفه‌ای واقعیت مجازی طراحی شده است. شرکت‌هایی که به فوکوس ویژن اعتماد دارند، معمولاً از برنامه‌های سازمانی موجود استفاده می‌کنند یا برنامه‌های خاص خود را توسعه می‌دهند. و احتمالاً گیمرها بیشتر وقت خود را به بازی‌هایی که نیازمند اتصال سیمی DisplayPort هستند، اختصاص می‌دهند تا بتوانند از کتابخانه‌های کامل SteamVR خود بهره ببرند.

Vive Focus Vision از امروز با قیمت 999 دلار (1299 دلار برای مشاغل با گارانتی اضافی) برای پیش‌سفارش تا 30 سپتامبر در دسترس است. HTC همچنین کیت DisplayPort را به صورت رایگان برای کاربران اولیه ارائه می‌دهد و سه بسته بازی نیز برای انتخاب وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا