آموزشکنسول و بازی

نحوه استفاده از کیبورد و ماوس در پلی استیشن 5

گزینه‌های متعددی برای کنترلر پلی استیشن 5 وجود دارند، و حتی کنترلر پیش‌فرض DualSense دارای امکانات برجسته‌ای است. با این وجود، برای کسانی که عموماً با کیبورد و ماوس روی کامپیوتر بازی می‌کنند، هیچ کنترلری نمی‌تواند به سطح دقت و تعداد دکمه‌های موجود در آنها برسد.

پلی استیشن به طور معمول این ویژگی را تبلیغ نمی‌کند، اما شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات کامپیوتر خود، تجربه‌ای نزدیک به بهترین‌های هر دو دنیا را روی PS5 داشته باشید. در ادامه، روش انتقال مهارت‌های کامپیوتر به کنسول شرح داده شده است. پلی استیشن 5 به راحتی هر کیبورد و ماوسی را – چه با سیم و چه بی‌سیم – پشتیبانی می‌کند، پس نیازی به خرید سخت‌افزار خاصی نیست.

شما می‌توانید از این تنظیمات برای اکثر بازی‌ها و حتی برای تایپ پیام یا گشت‌وگذار در PSN استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که تمام بازی‌ها از کیبورد و ماوس پشتیبانی نمی‌کنند. یک قاعده کلی این است که معمولاً بازی‌های چندسکویی از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند، اما ممکن است بازی‌های تک‌نفره این کار را نکنند.

  1. برای کیبورد و ماوس بی سیم، دستگاه خود را در حالت اتصال قرار دهید.
  2. در PS5 خود، به Settings > Accessories > General > Bluetooth Accessories بروید.
  3. کیبورد و/یا ماوس خود را از لیست انتخاب کنید.
  4. اگر کیبورد و ماوس سیمی دارید، به سادگی یکی را به درگاه USB در پشت پلی استیشن 5 و دیگری را به جلو وصل کنید.

همچنین می‌توانید در صورت تمایل به تنظیمات دستگاه‌های خود بروید تا کنترل‌های خود را روی کیبورد و ماوس بیشتر سفارشی کنید، اما آنها باید به طور معمول بدون هیچ گونه تغییری کار کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا