نرم افزار و اینترنت

یوتیوب ویژگی‌های جدیدی را برای سازندگان و بینندگان اضافه کرد

بخش یوتیوب گوگل، به لطف تعداد فزاینده‌ی سازندگان محتوا، همچنان بزرگ‌ترین سرویس پخش ویدیو در جهان باقی مانده است. امروز، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را معرفی کرده که به منظور کمک به سازندگان و طرفدارانشان طراحی شده‌اند. در یک پست وبلاگی، گوگل فهرستی از ویژگی‌های جدید را که در رویداد Made on YouTube معرفی شده‌اند، بررسی می‌کند.

شاید مهیج‌ترین ویژگی جدید، Communities باشد که امکانات بیشتری برای ارتباط میان سازندگان و طرفدارانشان، فراتر از بخش دیدگاه‌های معمول، فراهم می‌آورد. گوگل اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی YouTube Communities در یک پست وبلاگ جداگانه ارائه می دهد:

  • توسط طرفداران: مکالمات و نظرات می‌توانند توسط طرفداران آغاز و به اشتراک گذاشته شوند، با این حال کنترل سازنده بر روی افرادی که مجاز به شرکت هستند، حفظ می‌شود. در ابتدا، تنها مشترکین می‌توانند در انجمن‌ها پست ارسال کنند، و ما در حال بررسی کنترل‌های بیشتری هستیم که می‌تواند در آزمایش‌های بعدی برای سازندگان به کار آید.
  • فضای اختصاصی: یک مکان اختصاصی برای گفتگو و تعامل، به سازندگان امکان می‌دهد تا کنترل محتوا و برند خود را حفظ کنند و همزمان، مشارکت معنادار جامعه را در محیطی دلپذیر و جذاب تقویت کنند.
  • گفتگوی پیوسته: مکالمات به موضوعات اجازه می‌دهند تا فراتر از ویدیوها و پست‌ها، به صورت ارگانیک جریان یابند و با گذشت زمان ادامه یابند.
  • مبتنی بر جامعه: طرفداران فضایی را رهبری می‌کنند و حس تعلقی ایجاد می‌کنند که در آن افراد هم‌فکر می‌توانند ارتباط برقرار کرده، یاد بگیرند و علایق خود را به اشتراک بگذارند.

گوگل در حال حاضر YouTube Communities را با تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا بر روی دستگاه‌های تلفن همراه آزمایش می‌کند و قصد دارد این ویژگی را در سال 2025 به کانال‌های بیشتری گسترش دهد. ویژگی‌های جدید و آینده‌نگرانه‌ای که امروز برای سازندگان و طرفداران یوتیوب اعلام شدند عبارتند از:

ویژگی Hype 

این روش نوینی برای طرفداران است تا ویدیوها را فراتر از دکمه معمولی “پسندیدن” به اشتراک بگذارند. پس از پسندیدن یک ویدیو، کاربران می‌توانند با کلیک بر روی گزینه «این ویدیو را هایپ کن» آن را در جدول امتیازات Hype قرار دهند که ویدیوها را بر اساس تعداد Hypes رتبه‌بندی می‌کند.

بهبود Dream Screen برای یوتیوب شورت

سازندگان هم اکنون می‌توانند از طریق Dream Screen پس‌زمینه‌های سفارشی برای YouTube Shorts خود ایجاد کنند. به زودی، آن‌ها قادر خواهند بود تا نه تنها پس‌زمینه‌های واقع‌گرایانه‌تر، بلکه کلیپ‌های ویدیویی را نیز برای Shorts در Dream Screen بسازند. این امکان با افزوده شدن Veo، ابزار ساخت ویدیوی هوش مصنوعی از بخش DeepMind گوگل، میسر شده است.

سازمان‌دهی کانال‌ها بر اساس فصل‌ها و قسمت‌ها

با در نظر گرفتن حجم زیاد محتوای YouTube که بر روی تلویزیون‌های بزرگ مشاهده می‌شود، سازندگان به زودی قادر خواهند بود تا ویدیوهای خود را بر اساس فصل‌ها و قسمت‌ها سازمان‌دهی کنند، تا تماشای آن‌ها بر روی صفحه‌های بزرگ‌تر راحت‌تر گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا