هوش مصنوعی

لینکدین از داده های شما برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده می کند

اگر شما در لینکدین فعالیت دارید، باید آگاه باشید که این شبکه اجتماعی بدون دریافت درخواست، حساب‌های کاربری را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی انتخاب کرده است. 404Media گزارش داده است که لینکدین پیش از ارائه خط‌مشی حفظ حریم خصوصی به‌روزرسانی شده‌ای که استفاده از داده‌های پلتفرم برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را توضیح می‌دهد، تنظیمات حریم خصوصی جدید و فرم انصراف را معرفی نموده است.

تک کرانچ تأکید کرده که لینکدین از آن زمان سیاست‌های خود را به‌روز کرده است: “ممکن است داده‌های شخصی شما برای بهبود، توسعه و ارائه محصولات و خدمات، آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، شخصی‌سازی سرویس‌ها و کسب بینش‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم‌های خودکار و استنتاج‌ها به کار روند تا خدمات ما برای شما و دیگران مفیدتر و مرتبط‌تر باشد”.

لینکدین در صفحه راهنمای خود اعلام کرده که از هوش مصنوعی مولد برای مقاصدی مانند توسعه ویژگی‌های دستیار نویسندگی استفاده می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Data privacy در تنظیمات حساب کاربری خود و کلیک بر روی گزینه Data for Generative AI Improvement، مجوز استفاده از داده‌هایتان را لغو کنید. برای انصراف، کافی است آن را روی حالت Off تنظیم کنید.

لینکدین توضیح داده است که “انصراف از این سیاست به این معناست که لینکدین و شرکت‌های وابسته‌اش دیگر از داده‌های شخصی یا محتوای شما در لینکدین برای آموزش مدل‌های آینده استفاده نخواهند کرد، اما این امر بر آموزش‌هایی که پیش از این انجام شده، تأثیری نخواهد داشت”. پرسش‌های متداول درباره آموزش هوش مصنوعی بیان می‌کنند که از “فناوری‌های پیشرفته حفظ حریم خصوصی برای ویرایش یا حذف داده‌های شخصی” در مجموعه‌های آموزشی استفاده می‌شود و مدل‌ها برای افراد مقیم اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس آموزش داده نمی‌شوند.

این تنظیمات مربوط به داده‌هایی هستند که برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد به کار می‌روند، اما لینکدین همچنین ابزارهای یادگیری ماشین دیگری برای مواردی مانند شخصی‌سازی و تعدیل که محتوا تولید نمی‌کنند، دارد. برای انصراف از استفاده از داده‌های خود برای آموزش این ابزارها، باید فرم اعتراض پردازش داده‌های لینکدین را پر کنید. تصمیم لینکدین برای انتخاب بی‌صدا حساب‌های کاربری برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تنها چند روز پس از اعتراف متا به استفاده از داده‌های کاربران غیرخصوصی برای آموزش مدل‌های خود در سال 2007 اتفاق افتاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا