موبایل و تبلت

عملکرد بهتر اسنپدراگون 8 نسل 3 در Genshin Impact نسبت به اپل A18 پرو

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل به مدل‌های آیفون 16 پرو، سیستم حرارتی گرافن اضافه کرده که به دفع بهتر گرما و در نتیجه عملکرد پایدارتر کمک می‌کند. چیپست A18 Pro هم نسبت به نسل قبلی خود، توانایی بیشتری دارد. با این حال، سوال این است که عملکرد و پایداری آن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی دارای سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته چگونه است؟

کانال یوتیوب “极客湾Geekerwan” برای آزمایش این موضوع، بازی Genshin Impact و سایر بازی‌های سنگین را روی آیفون 16 پرو مکس، نسل‌های قبلی آیفون و برخی از پرچمداران اندرویدی مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و دایمنسیتی 9300 پلاس اجرا کرده است. آیفون 16 پرو مکس نسبت به آیفون 15 پرو مکس عملکرد بهتری داشته است.

با این وجود، رد مجیک 9S پرو که در ژوئیه امسال با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه شده، توانسته است در بازی‌ها از آخرین مدل آیفون 16 پرو مکس پیشی بگیرد. این موضوع می‌تواند به دلیل مجهز بودن رد مجیک 9S پرو به یک سیستم خنک‌کننده فعال باشد که امکان استفاده بهینه‌تر از قدرت دستگاه را فراهم می‌آورد.

A18 Pro در آیفون 16 پرو مکس دارای نرخ فریم 55.5 فریم بر ثانیه در بازی Genshin Impact است، در حالی که پرچمدار اندرویدی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای نرخ فریم متوسط 59.9 فریم بر ثانیه است. اگرچه این تفاوت شاید چشمگیر نباشد، اما گیم‌پلی در Red Magic 9S Pro به طور محسوسی پایدارتر است.

جالب است که بدانید SoC مشابهی که در آیفون 16 پرو کوچکتر به کار رفته، تنها 49.5 فریم بر ثانیه را ثبت کرده و نسبت به مدل بزرگتر، عملکردی پایدارتری دارد. این امر احتمالاً به دلیل سیستم خنک‌کنندگی نسبتاً ضعیف‌تر در مدل Pro است. با این حال، وضعیت برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به طور قابل توجهی متفاوت است، چرا که A18 در مدل کوچکتر 6.1 اینچی، نرخ فریم بالاتری نسبت به مدل بزرگتر 6.7 اینچی دارد.

لازم به ذکر است که نه تمام دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 به یک شکل عمل می‌کنند. شیائومی 14 پرو که از همین تراشه استفاده می‌کند، تنها توانسته است نرخ فریم متوسط 38.9 فریم بر ثانیه را به دست آورد، که این نیز به تفاوت‌هایی در سیستم خنک‌کنندگی و تنظیمات عملکرد اشاره دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا