گوناگون

مایکروسافت طراحی آیکون اپلیکیشن هایش را تغییر می دهد

در گذشته، طراحی‌های مایکروسافت دارای ظاهری مسطح بودند که با سبک آن دوره در دنیای فناوری همخوانی داشت. با این حال، تیم طراحی این شرکت اخیراً تغییرات بزرگی را در طراحی فلوئنت خود اعمال کرده که به این تصاویر بُعد جدیدی می‌افزاید. در پست اخیر در وبلاگ مایکروسافت دیزاین، این شرکت اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره طراحی فلوئنت کنونی خود با مشارکت عموم انجام داده است. این شرکت بیان کرد:

تحقیقات ما نشان داد که در حالی که تصاویر ما را می‌توان رنگارنگ، جذاب و دلنشین توصیف کرد، اما در نگاه فرهنگ مصرف‌کننده به عنوان خسته‌کننده و بی‌روح تلقی شده‌اند. سبک وکتوری مسطح که زمانی در صنعت بسیار محبوب بود، اکنون به نظر غیرموثر می‌رسد و ممکن است پیام‌ها و مضامینی را منتقل کند که با ارزش‌های شرکت ما همخوانی ندارند.

طراحی مایکروسافت با همکاری تیم برند، تصمیم به تغییر تصاویر خود گرفته است. در حالی که رنگ‌ها همچنان شاد و زنده باقی می‌مانند، سبک جدید Fluent Illustration به آن‌ها ظاهری سه‌بعدی خواهد بخشید. این وبلاگ اضافه کرد: موقعیت‌یابی دوربین و دیدگاه در سیستم بلندی فلوئنت، اکنون تصاویر سه‌بعدی ما را در سطحی قابل لمس قرار می‌دهد و بدون ایجاد اختلال در تعاملات کاربر، بُعدی به تجربیات می‌افزاید. در حال حاضر، بسیاری از مفاهیم همچنین شامل لحظاتی از حرکت، تغییر یا تعامل می‌باشند.

طراحی مایکروسافت علاوه بر ظاهر سه‌بعدی جدید، آنچه را که «رندرهای پیچیده» می‌نامد نیز تولید می‌کند که به گفته آن‌ها ارتباط بهتری با مردم برقرار می‌کند. همچنین اعلام کرده است که آیکون‌های جدیدش “شیطنت‌آمیزتر” خواهند بود و به جای طرح‌های تیز فعلی، اشکالی ارگانیک‌تر را به کار خواهد برد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان احتمالی مشاهده این تغییرات در محصولات مایکروسافت مانند برنامه‌های نرم‌افزاری آن منتشر نشده است. با این حال، مشخص است که تیم برای این سبک جدید، تلاش و فکر زیادی کرده است و دیدن واکنش مشتریان به اجرای احتمالی آن‌ها جالب خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا