نرم افزار و اینترنت

پین جدید Google Password Manager لایه ای از محافظت را برای کلید عبور شما می افزاید

گوگل اعلام کرده که به‌روزرسانی‌های جدیدی برای گوگل کروم در سیستم‌های عامل ویندوز، مک اواس، لینوکس، اندروید و کروم اواس ارائه خواهد کرد که امکان ذخیره‌سازی کلیدهای عبور را در Google Password Manager فراهم می‌آورد. پیش از این به‌روزرسانی، تنها امکان ذخیره کلیدهای عبور در Google Password Manager بر روی اندروید وجود داشت.

با اینکه استفاده از این کلیدها برای ورود به وب‌سایت‌ها در دستگاه‌های دیگر امکان‌پذیر بود، لازم بود که کد QR را از دستگاه اندرویدی خود اسکن کنید، که این امر موجب نارضایتی بود. اکنون با ذخیره یک کلید عبور بر روی هر یک از دستگاه‌های خود، به طور خودکار در تمام دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شود. در هنگام استفاده از کلیدهای عبور، می‌توانید از روش‌های مختلف احراز هویت مانند تشخیص چهره، اثر انگشت، پین و غیره استفاده نمایید.

همراه با این اعلامیه، گوگل همچنین خبر از معرفی یک پین جدید برای Google Password Manager داده است. این پین به عنوان یک لایه امنیتی اضافی عمل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کلیدهای عبور شما رمزنگاری شده و تنها خود شما و نه دیگران، از جمله گوگل، قادر به دسترسی به آن‌ها باشید. به یاد داشتن پین بسیار مهم است، زیرا برای استفاده از کلیدهای عبور در یک دستگاه جدید، نیاز به دانستن آن خواهید داشت.

در صورت فراموشی، می‌توانید از قفل صفحه تلفن اندرویدی خود بهره ببرید. کلیدهای عبور تحت فشار شدید شرکت‌های بزرگ فناوری قرار دارند و شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون، پی‌پال و واتس‌اپ از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. با این حال، با وجود استفاده گسترده از گذرواژه‌ها از آغاز وب، احتمالاً آن‌ها به این زودی‌ها از بین نخواهند رفت.

گوگل همچنان به آن به عنوان مدیر گذرواژه گوگل اشاره می‌کند، نه مدیر کلید عبور، که این امر بر تداوم برتری گذرواژه‌ها بر کلیدهای عبور تأکید دارد. با این وجود، دیدن گسترش پشتیبانی گوگل از کلیدهای عبور مایه خرسندی است، زیرا به افراد امکان می‌دهد تا انتخاب‌های بیشتری برای ایمن‌سازی حساب‌های خود داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا