آموزش

نحوه فعال کردن پیام‌رسان RCS در iOS 18

پشتیبانی از خدمات ارتباطی غنی (RCS) یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده در iOS 18 است که اکنون برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته است. RCS، نسخه‌ای پیشرفته از SMS برای پیام‌های متنی است که به کاربران اپل امکان می‌دهد تا به شیوه‌ای مشابه با کاربران اندروید، با دیگر کاربران اپل ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید از رسید خواندن در ارتباط با دوستان و خانواده‌تان در اندروید بهره‌مند شوید. علاوه بر این، ارسال تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا، مشاهده نشانگرهای تایپ و بهره‌گیری از قابلیت‌های پیشرفته پیام‌رسان گروهی امکان‌پذیر است. شروع به کار با RCS برای کاربران آیفون فرآیندی آسان است. بیایید نگاهی به نحوه فعال‌سازی آن بیندازیم.

خوشبختانه، با نصب خودکار iOS 18، سرویس RCS باید به طور خودکار در آیفون شما فعال شود. برای اطمینان، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به بخش تنظیمات در تلفن خود بروید،
  2. به پایین اسکرول کنید و Apps را انتخاب کنید.
  3. گزینه Messages را انتخاب کنید.
  4. به قسمت پایین‌تر بروید و گزینه پیام‌های متنی و RCS messaging را پیدا کنید.
  5. اگر از قبل فعال نشده باشد، RCS messaging را به حالت روشن تغییر دهید. همچنین، می‌توانید با خاموش کردن این گزینه، RCS messaging را غیرفعال کنید.

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید که آیا پیام‌هایتان را از طریق RCS در iMessage ارسال می‌کنید یا خیر.

  1. بدون ارسال پیام، به محض وارد کردن شماره فردی که از دستگاه اپل استفاده نمی‌کند، عبارت “RCS” در بالای کادر پیام نمایان می‌شود.
  2. زمانی که فردی محتوایی فراتر از متن معمولی برایتان ارسال می‌کند، می‌توانید استفاده از RCS را تشخیص دهید. به عنوان مثال، می‌توانید کانفتی تبریک را مشاهده کنید، که در نسخه‌های iOS 17 به بعد ممکن نخواهد بود.

اگر مراحل گفته شده را دنبال کرده‌اید و همچنان نمی‌توانید RCS را روی آیفون خود فعال کنید، دلیل آن می‌تواند اپراتور تلفن همراه شما باشد. برای اپراتورهای بزرگ در آمریکا مانند AT&T، Verizon، و T-Mobile، RCS معمولاً به صورت پیش‌فرض فعال است. بسیاری از ارائه‌دهندگان منطقه‌ای در اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و همچنین چندین اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه (MVNO) نیز از RCS پشتیبانی می‌کنند.

به طور کلی، اگر مشتری یکی از اپراتورهای اصلی هستید، باید قادر به استفاده از RCS باشید، اما اگر با یک شبکه کوچکتر کار می‌کنید، ممکن است هنوز پشتیبانی نشود. پس اگر پس از به‌روزرسانی به iOS 18 و انجام مراحل مورد نظر، گزینه پیام‌رسانی RCS را نمی‌بینید، این به این معناست که اپراتور شما باید از این سرویس پشتیبانی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا