هوش مصنوعی

Meta AI اکنون می تواند با شما صحبت کند و عکس های شما را ویرایش کند

طی سال گذشته، متا دستیار هوش مصنوعی خود را به گونه‌ای در برنامه‌های خود گسترش داده که تقریباً دشوار است باور کنیم Meta AI تنها یک سال از عمرش می‌گذرد. اما، یک سال پس از معرفی آن در آخرین Connect، این شرکت با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، امیدوار است که افراد بیشتری دستیار هوش مصنوعی خود را مفید بیابند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات، امکان چت صوتی با هوش مصنوعی متا برای کاربران است. پیش از این، تنها روش ارتباط با Meta AI از طریق عینک هوشمند Ray-Ban Meta ممکن بود. و همانند رونمایی Meta AI در سال قبل، این شرکت از چهره‌های مشهور برای ترویج استفاده کرده است. هوش مصنوعی متا قادر است صداهایی مانند Awkwafina، Dame Judi Dench، John Cena، Keegan Michael Key و Kristen Bell را به علاوه تعدادی از صداهای عمومی‌تر تقلید کند.

در حالی که این شرکت امیدوار است چهره‌های مشهور توانایی‌های جدید Meta AI را به کاربران عرضه کنند، لازم به ذکر است که شخصیت‌های چت بات مشهوری که در Connect سال گذشته معرفی شدند، به آرامی حذف شده‌اند. علاوه بر پشتیبانی از چت صوتی، هوش مصنوعی متا قابلیت‌های تصویری جدیدی را نیز دریافت کرده است. هوش مصنوعی متا می‌تواند به درخواست‌های تغییر و ویرایش تصاویر از طریق چت‌های متنی در اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ پاسخ دهد.

این شرکت اعلام کرده است که کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی بخواهند تا اشیاء را به تصاویر اضافه یا از آن‌ها حذف کند، یا عناصری از تصویر مانند پس‌زمینه یا لباس را تغییر دهد. توانایی‌های جدید همراه با آخرین مدل Llama 3.2 این شرکت عرضه می‌شود.  این نسخه جدید، که تقریباً دو ماه پس از انتشار Llama 3.1 معرفی شده، اولین نسخه‌ای است که دارای قابلیت‌های بینایی است و می‌تواند فاصله بین دید و زبان را با استخراج جزئیات از تصاویر، درک صحنه و سپس تولید یک یا دو جمله برای پر کردن این شکاف برطرف کند. این جملات می‌توانند به عنوان عنوانی برای تصاویر به منظور کمک به روایت داستان استفاده شوند.

متا اعلام کرده است که Llama 3.2 در «تشخیص تصویر و طیف گسترده‌ای از وظایف درک بصری» نسبت به مدل‌های مشابه ChatGPT و Claude “رقابتی” است. این شبکه اجتماعی در حال آزمایش روش‌های جدید و بحث‌برانگیزی برای ادغام هوش مصنوعی در ویژگی‌های اصلی برنامه‌های خود است. این شرکت قصد دارد ویژگی‌های ترجمه‌ای که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند را برای Reels با “دوبله خودکار و همگام‌سازی لب‌ها” آزمایش کند.

متا می‌گوید که این فناوری “صدای گوینده را به زبان دیگری تبدیل می‌کند و لب‌های او را همگام‌سازی می‌کند”. این ویژگی اولین بار برای “ویدیوهای برخی از سازندگان” به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در آمریکا و آمریکای لاتین عرضه می‌شود، هرچند که این شرکت جزئیاتی در مورد زمان دقیق عرضه ارائه نکرده است. متا همچنین در نظر دارد تا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مستقیماً در فیدهای اصلی فیس‌بوک و اینستاگرام به نمایش بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا