موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی تب اس 10 پلاس و 10 اولترا از راه رسیدند

نسل جدید تبلت‌های برتر اندرویدی سامسونگ وارد بازار شده و یک مدل کمتر دارد. می‌دانستیم که در راه است، اما مدل معمولی 11 اینچی کنار گذاشته شده و فقط مدل‌های 12.4 اینچی پلاس و 14.6 اینچی اولترا باقی مانده‌اند. برای نخستین بار، تبلت‌های تب اس از چیپست مدیاتک دایمنسیتی 9300 پلاس بهره می‌برند.

این چیپست با فرآیند 4 نانومتری نسل سوم TSMC ساخته شده و شامل یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته X4 دیگر با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.  پردازنده گرافیکی آن ARM Immortalis-G720 است و همچنین دارای NPU مدیاتک 790 است. سامسونگ اعلام کرده است که در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 در نسل قبلی Tab S9، تراشه جدید 18 درصد سریع‌تر، عملکرد گرافیکی جدید 28 درصد سریع‌تر و NPU جدید 14 درصد بهبود عملکرد دارد.

پیکربندی حافظه پایه برای هر دو مدل همچنان 12/256 گیگابایت است و اسلات کارت حافظه دارند تا در صورت لزوم فضای ذخیره‌سازی افزایش یابد. یک نسخه با حافظه داخلی 512 گیگابایت نیز وجود دارد، اگر به سرعت بیشتری نسبت به آنچه کارت‌های میکرو اس‌دی ارائه می‌دهند نیاز دارید (این نسخه نیز 12 گیگابایت رم دارد). مدل اولترا تنها مدلی است که گزینه‌ای با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

ابعاد هر دو مدل تقریباً مشابه مدل‌های قبلی Tab S9 است، با این تفاوت که هر دو 0.1 میلی‌متر باریک‌تر هستند. علاوه بر این، هر دو تقریباً 15 گرم سبک‌تر شده‌اند، در حالی که همچنان دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند. این تبلت‌ها از آلومینیوم تقویت شده ساخته شده‌اند. بیایید با دقت بیشتری به این موارد نگاه کنیم. گلکسی تب اس 10 اولترا مجهز به صفحه نمایش 14.6 اینچی OLED با رزولوشن 2960×1848 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است.

دو دوربین، یکی 12 مگاپیکسلی عریض و دیگری 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض، در بالای صفحه جای گرفته‌اند. این تبلت دارای باتری 11200 میلی‌آمپر ساعتی است که مشابه Tab S9 Ultra بوده و از شارژ 45 واتی استاندارد سامسونگ بهره می‌برد. علی‌رغم بهره‌گیری از چیپست مشابه، این دو تبلت دارای گزینه‌های اتصال متفاوتی هستند. هر دو مدل از Wi-Fi و 5G پشتیبانی می‌کنند. با این حال، Tab S10 Ultra به 5G زیر 6 گیگاهرتز و Wi-Fi 7 (be) مجهز است.

نسخه 5G کوچکتر گلکسی تب اس 10 پلاس هم ساب 6 گیگاهرتز و هم mmWave 5G را پشتیبانی می‌کند، اما به Wi-Fi 6E (ax) محدود است. بسته به اپراتورهای محلی، mmWave ممکن است فقط در برخی مناطق قابل دسترس باشد. مدل پلاس دارای صفحه نمایش 12.4 اینچی OLED با رزولوشن 2800×1752 پیکسل است و چون فقط یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض در جلو دارد، بدون بریدگی در قاب جلویی قرار گرفته است. هر دو دستگاه دارای پوشش ضدانعکاس هستند.

تب اس 10 پلاس مجهز به باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی است که مشابه نسل قبلی بوده و از شارژ 45 واتی استاندارد بهره می‌برد. هر دو تبلت با سیستم‌عامل اندروید 14 عرضه می‌شوند. این نرم‌افزار دارای ویژگی‌های شناخته‌شده Galaxy AI است، اما روش‌های نوینی برای فعال‌سازی آن‌ها ارائه می‌دهد. قلم S (که به همراه تبلت‌ها عرضه می‌شود) می‌تواند برای دسترسی آسان به دستیار گلکسی ای آی، Air Command را با استفاده از هوش مصنوعی فعال کند.

از سوی دیگر، در صورت استفاده از کاور کیبورد، یک کلید اختصاصی برای Galaxy AI (مشابه آنچه در لپ‌تاپ‌های Galaxy Book وجود دارد) تعبیه شده است. شما به ویژگی‌هایی مانند Circle to Search، Sketch to Image و Note Assist دسترسی خواهید داشت، که این آخری به شما کمک می‌کند تا یادداشت‌هایتان را سازمان‌دهی کنید، ضبط‌های صوتی را تبدیل به متن کرده و خلاصه‌سازی کنید، و حتی قادر به ترجمه PDFها است. قابلیت تبدیل دست‌نویس به متن نیز موجود است، اما می‌توانید از Handwriting Help استفاده کنید تا ظاهر دست‌نویس حفظ شود، در حالی که نوشته‌ها را منظم‌تر و خواناتر می‌کند.

تبلت‌های تب اس 10 همچنین می‌توانند به عنوان مرکز هوش مصنوعی Galaxy Home شما عمل کنند. آن‌ها قادرند نقشه‌های سه‌بعدی از خانه شما را تهیه کنند و جستجو برای یافتن دستگاه‌های SmartThings که می‌خواهید کنترل کنید را آسان و بصری می‌سازند. تبلت‌های گلکسی تب اس 10 پلاس و اس 10 اولترا از امروز قابل پیش‌خرید هستند و از 3 اکتبر به فروش خواهند رسید. قیمت تب اس 10 پلاس از 1000 دلار آغاز می‌شود، در حالی که تب اس 10 اولترا از 1200 دلار شروع می‌شود. هر دو مدل در دو رنگ خاکستری مهتابی و نقره‌ای پلاتینیوم عرضه می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا