هوش مصنوعی

اکنون می توانید بدون ورود به سیستم از Aria AI اپرا استفاده کنید

اپرا به سرمایه‌گذاران اعلام کرده که اکنون تمامی کاربران دسکتاپ و بازی، به همراه کاربران نسخه بتای اپرا برای اندروید، می‌توانند بدون نیاز به ورود به سیستم، از هوش مصنوعی مرورگر آریا استفاده کنند. ابزار هوش مصنوعی آریا، که از آن استفاده می‌شود، بسیار قدرتمند است و قابلیت‌هایی چون تولید و درک تصویر، حالت زمینه‌ای صفحه و موارد دیگر را دارد.

شرکت اعلام کرد که کاربران موبایل که از مرورگر اپرا بر روی اندروید و iOS استفاده می‌کنند، در چند هفته آینده قادر خواهند بود بدون ورود به سیستم از هوش مصنوعی استفاده کنند، زیرا به‌روزرسانی‌های مرورگر به این پلتفرم‌ها ارسال خواهد شد. کریستیان کولوندرا، معاون اجرایی مرورگرها و بازی‌های اپرا، بیان کرده است: “ما بر این باوریم که هوش مصنوعی باید برای همگان قابل دسترس باشد و این تغییر، استفاده از مزایای آریا را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.”

اپرا همچنین به سرمایه‌گذاران خبر داده که در حال کار بر روی ویژگی‌های جدید برای آریا است و قصد دارد آن‌ها را پیش از عرضه نهایی برای استفاده کاربران نسخه‌های بتا و پایدار، از طریق قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به کاربران نسخه توسعه‌دهنده اپرا ارائه دهد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آریا، حالت Page Context است که آریا را به‌طور عمیق‌تری با مرورگر ادغام می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا در مورد محتوای صفحات وب، سوالات خود را مستقیماً از آریا بپرسند.

این پیشرفتی است که کاربران مرورگرهای دیگر مانند کروم هنوز از آن بهره‌مند نشده‌اند، اما احتمالاً در آینده از آن لذت خواهند برد. نکته قابل توجه این است که اپرا این ویژگی را پیش‌تر ارائه داده و اکنون برای استفاده از آن نیازی به ورود به سیستم نیست. جالب است که آریا اپرا از موتور AI Composer استفاده می‌کند که قادر است مناسب‌ترین مدل را از بین OpenAI یا Gemini گوگل برای پاسخگویی به پرسش‌ها انتخاب کند. در واقع، اپرا از فناوری گوگل برای پیشی گرفتن از کروم بهره می‌برد.

اپرا، به دلیل مصرف بالای انرژی هوش مصنوعی، در یک خوشه داده هوش مصنوعی با انرژی سبز در ایسلند سرمایه‌گذاری کرده است. این امر به اپرا این امکان را می‌دهد تا از پروژه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی خود پشتیبانی کند و آخرین دستاوردهای هوش مصنوعی را به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه و پایدار در اختیار کاربران قرار دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا