سخت افزار

پردازنده های کم مصرف AMD EPYC Embedded 8004 Series عرضه شد

AMD با پردازنده‌های EPYC Embedded خود به طور مستمر استانداردهای صنعت را تعیین می‌کند که عملکرد، کارایی، اتصال و نوآوری بی‌نظیری را برای شبکه‌ها، ذخیره‌سازی و کاربردهای صنعتی فراهم می‌آورد. امروز، ما این پیشتازی را با معرفی نسل چهارم پردازنده‌های AMD EPYC Embedded سری 8004 توسعه می‌دهیم.

پردازنده AMD EPYC Embedded 8004، که برای سیستم‌های تعبیه‌شده محاسباتی طراحی شده، عملکرد برجسته‌ای را برای بارهای کاری با تقاضای بالا ارائه داده و همزمان، بهره‌وری انرژی را در یک فرم فاکتور فشرده برای برنامه‌های کاربردی با محدودیت‌های فضایی و توانی بهینه می‌کند. این پردازنده همچنین مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های تعبیه‌شده را برای ارتقاء عملکرد و اطمینان‌پذیری سیستم ادغام می‌کند.

سری AMD EPYC Embedded 8004، که برای عملکرد برتر در سخت‌ترین محیط‌های تعبیه‌شده طراحی شده‌اند، ایده‌آل برای سیستم‌های شبکه، روترها، دستگاه‌های امنیتی، ذخیره‌سازی داده‌های سازمانی گرم و سرد و ابری، و برنامه‌های کاربردی لبه‌های صنعتی هستند و اطمینان از مدیریت یکپارچه بارهای کاری پویا را فراهم می‌کنند.

عملکرد پیشرفت و بهره وری قدرت

پردازنده‌های AMD EPYC Embedded 8004 Series با استفاده از مزایای هسته‌های “Zen 4c” از AMD، به سطوح جدیدی از تراکم هسته و کارایی در هر وات دست یافته‌اند. EPYC Embedded 8004 نخستین سری پردازنده‌ها در خانواده AMD است که این هسته‌ها را یکپارچه سازی می‌کند و استاندارد جدیدی برای کارایی و نوآوری پلتفرم تعیین می‌کند. این پیشرفت به تولیدکنندگان سخت‌افزار امکان می‌دهد تا پلتفرم‌های متمایز و کم‌مصرف طراحی کنند که تا 30 درصد بهبود عملکرد در هر وات را نسبت به نسل پیشین (“Zen 3”) ارائه می‌دهند.

این پردازنده‌ها در پیکربندی‌های 1P با 12 تا 64 هسته (24 تا 128 رشته) و پشتیبانی از حافظه DDR5 تا ظرفیت 1.152 ترابایت (2 DIMM/کانال با ظرفیت DIMM 96 گیگابایت)، و با پروفایل‌های توان طراحی حرارتی (TDP) از 70 وات تا 225 وات، طراحی شده‌اند تا نیازهای متنوع برنامه‌ها را برآورده سازند.

I/O گسترده و مجموعه ویژگی در یک ردپای فشرده

پردازنده‌های AMD EPYC Embedded 8004 با اتصالات ورودی/خروجی سریع (96 خط PCIe Gen 5) و پهنای باند حافظه وسیع (6 کانال DDR5-4800) طراحی شده‌اند تا بتوانند بارهای کاری داده‌ای سنگین را به آسانی مدیریت کنند. این خصوصیات به طراحان امکان می‌دهند SSDها، کارت‌های شبکه، و اجزای اضافی را برای ساخت پیکربندی‌های سیستمی قابل انعطاف و مقیاس‌پذیر به راحتی به یکدیگر متصل نمایند.

این پردازنده‌ها در سوکت SP6 کوچک و جمع‌وجوری عرضه می‌شوند که 19 درصد کوچکتر از سری پردازنده‌های AMD EPYC Embedded 9004 است و همزمان با مصرف انرژی کمتر، از چرخه عمر طولانی هفت ساله‌ای برخوردارند که به طراحان سیستم کمک می‌کند تا عمر پلت‌فرم‌های خود را افزایش دهند.

ویژگی های تعبیه شده پیشرفته

پردازنده‌های AMD EPYC Embedded 8004 Series در زمینه‌های انتقال داده، اطمینان از سیستم و حفظ داده‌ها برجسته هستند. ویژگی‌های کلیدی یکپارچه شامل موارد زیر است:

  • دسترسی مستقیم به حافظه (DMA نسل چهارم AMD EPYC): با هدف افزایش کارایی و عملکرد سیستم از طریق کاهش بار انتقال داده‌ها از CPU، به هسته‌ها امکان می‌دهد تا بر روی وظایف برنامه‌های کاربردی مهم تمرکز کنند.
  • پل غیر شفاف (NTB): افزایش قابلیت اطمینان سیستم را با فعال‌سازی تبادل داده‌ها بین دو CPU در پیکربندی‌های فعال-فعال از طریق PCI Express (PCIe) ممکن می‌سازد و در صورت خرابی، ادامه کار را تضمین می‌کند.
  • DRAM Flush to NVMe: در صورت قطع برق، داده‌های حیاتی را با انتقال از DRAM به حافظه غیرفرار محافظت می‌کند.
  • پشتیبانی دوگانه SPI: امکان استفاده از دو رام SPI را فراهم می‌کند، یکی برای تصویر بایوس و دیگری برای بوت لودر ایمن، که لایه امنیتی اضافی را ارائه می‌دهد.
  • تأیید هویت دستگاه: با اجازه احراز هویت رمزنگاری شده پردازنده‌ها، از ارتقاءهای غیرمجاز CPU جلوگیری می‌کند.
  • پشتیبانی از چارچوب Yocto: به مشتریان اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل لینوکس سبک‌وزن و بهینه‌ای برای سیستم‌های تعبیه‌شده ایجاد کنند.

پردازنده‌های AMD EPYC Embedded 8004 Series، که برای بازارهایی با نیاز به عملکرد بالا و الزامات سختگیرانه در زمینه بهره‌وری انرژی، مدیریت حرارتی و چگالی پلت‌فرم ایده‌آل هستند، برای شبکه‌ها، ذخیره‌سازی و سیستم‌های لبه صنعتی که بارهای کاری سنگین را در محیط‌های دشوار مدیریت می‌کنند، بهینه‌سازی شده‌اند و مزایای عملکردی در هر وات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را که مشتریان نیاز دارند، فراهم می‌آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا