موبایل و تبلت

اپل iOS 18.0.1 منتشر شد: رفع مشکل تاچ اسکرین آیفون 16 و موارد دیگر

اپل اخیراً نسخه iOS 18.0.1 را منتشر کرده است که اولین به‌روزرسانی رسمی برای iOS 18 محسوب می‌شود و شامل چندین رفع اشکال است که به‌خصوص برای سری آیفون 16 مفید است. MacRumors گزارش داده است که پس از برداشتن iPadOS 18 فقط یک روز پس از انتشار آن در ماه سپتامبر برای برخی از مدل‌های iPad Pro M4، اپل نسخه iPadOS 18.0.1 را عرضه کرده و اکنون برای آن دستگاه‌ها در دسترس است.

بر اساس یادداشت‌های اصلاحی، این به‌روزرسانی مشکل عدم پاسخگویی موقت صفحه نمایش لمسی در آیفون‌های 16 و 16 پرو را برطرف می‌کند. همچنین، iOS 18.0.1 مشکل انجماد دوربین را در شرایط خاصی هنگام ضبط ویدئوی حالت ماکرو با دوربین فوق عریض در آیفون 16 پرو رفع می‌کند. این به‌روزرسانی شامل رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم برای آیفون شما است، از جمله:

  • تاچ اسکرین ممکن است در شرایط خاصی در مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو به طور موقت پاسخگو نباشد.
  • دوربین ممکن است هنگام ضبط ویدیوی حالت ماکرو با دوربین Ultra Wide با کیفیت 4K و خاموش بودن HDR در مدل‌های آیفون 16 پرو، مسدود شود.
  • پیام‌ها ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای هنگام پاسخ دادن به پیامی با چهره اشتراک‌گذاری شده اپل واچ، از بین بروند.
  • عملکرد ممکن است به دلیل مشکل در تخصیص حافظه در برخی از مدل‌های آیفون تحت تأثیر قرار گیرد.

برای اطلاع از محتوای امنیتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل، به این وب‌سایت مراجعه کنید. اپل همچنین در حال آزمایش نسخه آزمایشی iOS 18.1 است که شامل اولین مجموعه از ویژگی‌های Apple Intelligence است و انتظار می‌رود که این ماه منتشر شود. علاوه بر این، این شرکت نسخه‌های watchOS 11.0.1، macOS Sequoia 15.0.1 و visionOS 2.0.1 را نیز منتشر کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا