رپورتاژ آگهی

طراحی لوگو؛ اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو

در دنیای مدرن امروز، داشتن لوگوی حرفه‌ای لازمه هر کسب‌ و کار مختلف است. چرا که مشتریان با دیدن آن یاد برندتان می‌افتند و هر چقدر لوگو جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، مزایای بیشتری برای کسب‌ و کارتان دارد. اگر کسب ‌و کاری دارید و هنوز لوگوی حرفه‌ای برای آن طراحی نکرده‌اید، بهتر است هرچه زودتر یک طراح حرفه‌ای پیدا کنید و به برندتان هویت ببخشید.

حالا اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید یک لوگو حرفه ای برای کسب‌ و کار خود داشته باشیم و چطور می‌توان برای سفارش لوگو اقدام کرد، پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. ما در این مطلب قصد داریم درباره اهمیت و راهنمای سفارش طراحی لوگو اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی لوگو و اهمیت آن برای کسب‌وکارها

لوگو بخش مهمی از برندسازی کسب‌ و کارتان است. البته در اکثر مواقع طراحی لوگو با برندسازی مفهومی یکسان درنظر گرفته می‌شود که اشتباه است. لوگو هویت بصری کسب ‌و کار شما است که افراد با دیدن آن، نام برندتان در ذهنشان تداعی می‌شود. در حالی که برندسازی فرآیندی است که در آن یک کسب‌ و کار در بازار هدف معرفی می‌شود.

طراحی لوگوی حرفه‌ای، امری مهم و موثر برای کسب ‌و کارهای مختلف است. در ادامه به سه دلیل اهمیت طراحی لوگو می پردازیم:

به برندتان هویت می‌بخشد

اولین دلیل اهمیت طراحی لوگو برای کسب ‌و کارها، هویت بخشیدن به برندتان است. لوگو نشان ‌دهنده هویت برند است و نام برندتان را در ذهن کاربران تداعی می‌کند. در دنیای رقابتی امروز، کسب ‌و کارها بدون داشتن لوگو نمی‌توانند نام برندشان را در ذهن کاربران ماندگار کنند. در حالی که با طراحی لوگو به راحتی می‌توانید آن را در بخش‌های مختلفی از کسب ‌و کارتان نظیر کمپین‌های تبلیغاتی و محتوا استفاده کنید. بسیاری از کسب ‌و کارها با استفاده از لوگو شناخته می‌شوند. مانند برندهای اپل، مایکروسافت و حتی دیجی‌کالا در کسب ‌و کارهای ایرانی.

طراحی لوگو

اعتبار برندتان را افزایش می‌دهد

در دنیای رقابتی امروز، داشتن لوگو نشان ‌دهنده حرفه ‌ای بودنتان است. هر چقدر حرفه ‌ای‌تر به‌ نظیر برسید، اعتبار برندتان هم بیشتر است. لوگو جذاب باعث دیده شدن برندتان در مکان های مختلف می شود. همچنین به مرور زمان برندتان برای کاربران شناخته تر می‌شود و هر چقدر بیشتر دیده شوید، اعتبار برندتان افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا اگر کاربران نیاز به خدمات یا محصولات شما داشته باشند، شما را به برندهای کمتر شناخته شده ترجیح دهند.

به بصری‌ سازی برند کمک می‌کند

بسیاری از کسب ‌و کارها با نامشان شناخته می‌شوند. اما گاهی اوقات به دلیل مشغله ذهنی کاربران، ممکن است نام برندتان پس از مدتی فراموش شود. این در حالی است که اگر طراحی لوگو به شکلی زیبا و ماندگار انجام شود، حتی پس از چند سال هم از ذهن کسی خارج نمی‌شود. بنابراین طراحی لوگو به هویت بصری برندتان کمک می‌کند تا کاربران با دیدن لوگوی شما، یاد کسب ‌و کارتان بیفتند.

راهنمای سفارش لوگو برای کسب ‌و کارتان

حال اگر قصد طراحی لوگو داشته باشید، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که چطور می‌توان بهترین طراح را برای طراحی لوگو انتخاب کرد. پیش از هر چیزی باید ببینید که نیازتان چیست و در کنار طراحی لوگو، به مواردی نظیر ساخت لوگو موشن نیاز دارید یا نه. در واقع طراحی جذاب و خلاقانه لوگو به کسب و کارها کمک می کند تا نسبت به دیگر رقبا متمایز شوند. پس در زمان طراحی لوگو به جذابیت بصری آن حتما دقت نمایید.

چند مورد از نکاتی که هنگام سفارش طراحی لوگو باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

تعداد اتود اولیه طراحی شده

اولین فرآیند طراحی لوگو پس از نیاز سنجی مشتریان، اتود زدن است. طراحان پیش از آن که بخواهند طرح را با استفاده از نرم‌افزار پیاده‌سازی کنند، روی کاغذ با استفاده از مداد اتود می‌زنند. پس از طراحی اتود، آن را به مشتریان خود نشان می‌دهند تا طرح مورد پسند را وارد فرآیندهای بعدی طراحی خود کنند.

راهنمای سفارش لوگو برای کسب ‌و کارتان

اولین چیزی که هنگام سفارش باید بپرسید، این است که چه تعداد اتود اولیه در اختیار شما قرار می‌گیرد؟ هر چقدر اتودها بیشتر باشد، انتخاب بهتری دارید و می‌توانید از میان اتودها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تعداد ویرایش برای رسیدن به طرح نهایی

یکی دیگر از نکاتی که در سفارش لوگو باید درنظر بگیرید، این است که چه تعداد ویرایش لوگو انجام می‌شود. چرا که پس از طراحی لوگو ممکن است جزئیاتی از آن را دوست نداشته باشید و بخواهید تغییر کند. هر چقدر تعداد ویرایش‌های رایگان بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید به طرح نهایی مورد نظر خود برسید.

مدت زمان اجرا

یکی دیگر از نکاتی که در سفارش طراحی باید در نظر بگیرید، مدت زمان اجرای لوگو است. گاهی اوقات شرکت‌ها به دلیل سفارش‌های فراوان مدت زمان زیادی برای طراحی لوگو درنظر می‌گیرند که فرآیند آن طولانی شده و ممکن است برنامه ‌ریزی شما عقب بیفتد.

در چنین شرایطی، بهتر است به سراغ طراح یا شرکتی بروید که مدت زمان معقولی (نه خیلی کوتاه، نه خیلی طولانی) لوگوی شما را طراحی کند. در چنین شرایطی، طراح زمان کافی برای ایده‌ پردازی و اجرای آن را دارد. از طرف دیگر، شما هم بر اساس برنامه‌ریزی خود کسب ‌و کارتان را جلو می‌برید.

هزینه طراحی

از دیگر نکاتی که در سفارش باید در نظر بگیرید، هزینه طراحی لوگو است. گاهی اوقات طراحان هزینه‌های بسیار زیادی برای اتود زدن و اجرای لوگو پیشنهاد می‌کنند که این موضوع شاید برای کسب‌ و کارهای کوچک بالا باشد. همچنین هزینه های طراحی بسیار کم، نشان دهنده حرفه‌ای نبودن طراح می باشد. هزینه طراحی لوگو باید کاملاً منطقی و معقول بوده تا در کنار دریافت یک لوگوی حرفه‌ای، هزینه زیادی هم برای کسب‌ و کارتان نداشته باشد.

فایل‌های ارائه شده

نکته آخری که در برای انتخاب طراح باید در نظر بگیرید، فایل‌های نهایی ارائه شده است. گاهی اوقات مشاغل ممکن است به فایل‌های خاصی نیاز داشته باشند که طراحان آن را در اختیارشان قرار ندهد. در این صورت می‌توانید با مذاکره و پرداخت هزینه تمام فایل‌ها (حتی فایل‌های لایه باز) را دریافت کنید.

آژانس کارینو، طراحی لوگوی حرفه‌ای با بهترین قیمت در کمترین زمان!

اگر نیاز به آژانس حرفه‌ای برای طراحی لوگو دارید، کارینو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آزانس تبلیغاتی متشکل از یک تیم متخصص، باتجربه و حرفه‌ای است که نیاز شما را به خوبی بررسی می‌کند. کارینو در نهایت با ارائه اتودهای متنوع، سلیقه شما را درک کرده و یک لوگوی حرفه‌ای به شما تحویل می‌دهد.

همچنین قیمت و مدت زمان تحویل نهایی هم بسیار منطقی است و می‌تواند نظرتان را در این زمینه جلب کند. اگر نیاز به خدمات طراحی لوگو دارید، کافی است پیش از سفارش با کارشناسان کارینو تماس بگیرید. پس از دریافت پاسخ سوالات، خدمات موردنظر را سفارش و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا